Firma SKF prezentuje zalecenia dot. montażu automatycznego napinacza.
W czasie wymiany automatycznego napinacza silnik MUSI mieć temperaturę pokojową. Automatyczny napinacz zaprojektowany jest tak, by kompensować zmiany wymiarów bloku silnika powodowane rozszerzalnością cieplną. Dlatego też montaż automatycznego napinacza na ciepłym silniku spowoduje, że napinacz nie będzie mógł funkcjonować prawidłowo.
Większość automatycznych napinaczy posiada kołek ustalający na tylnej płytce (jeśli kołek ustalający znajduje się na silniku, na tylnej płytce automatycznego napinacza znajduje się otwór ustalający). Montując nowy automatyczny napinacz na silniku, kołek ustalający MUSI być prawidłowo umieszczony w otworze ustalającym w silniku (przykłady na zdjęciach).
Większość napinaczy automatycznych posiada ruchomą wskazówkę i wskaźnik, których umiejscowienie w stosunku do siebie ma bezpośredni związek z poprawnym ustawieniem automatycznego napinacza i ma wpływ na właściwe napięcie paska rozrządu. Każde ustawienie jest indywidualne dla danego napinacza. Ruchoma wskazówka i wskaźnik mogą mieć różne kształty i mogą znajdować się w różnych miejscach na automatycznych napinaczach, przykłady przedstawiono na poniższych zdjęciach.
Po ustawieniu automatycznego napinacza należy obrócić silnik (liczba obrotów zależy od modelu silnika), aby ustawić takie samo napięcie dla wszystkich pozycji paska rozrządu i aby sprawdzić ustawienie wskaźników synchronizacji.
Komentarze