Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

Schaeffler Polska

Śruby docisku i koła zamachowego na przykładzie Opel 13CDTI [FILM]

Podczas montażu nowych sprzęgieł na kołach dwumasowych konieczne jest zastosowanie nowych śrub do zamontowania docisku na kole oraz koła na wale korbowym. Firma Schaeffler przygotowała film przedstawiający instrukcję montażu oraz opis ewentualnych skutków niepoprawnego wkręcenia śrub.

Schaeffler planuje kupić producenta komponentów do aut elektrycznych i spalinowych

Jeden z gigantów na rynku części motoryzacyjnych złożył ofertę zakupu firmy, która zajmuje się produkcją części do samochodów elektrycznych oraz spalinowych. Kwot na jaką opiewa oferta jest imponująca. Czy transakcja dojdzie do skutku?

Dwa rodzaje pierścienia napinającego w DKZ dla podwójnego sprzęgła w skrzyniach DQ200 [FILM]

Podwójne sprzęgło stosowane w modelach Volkswagena współpracuje z kilkoma kołami zamachowymi. Różnice w pierścieniach napinających, które pojawiły się w nowszych rozwiązaniach, mogą komplikować montaż podwójnego sprzęgła. Firma Schaeffler przygotowała film instruktażowy pokazujący, w jaki sposób postępować z poszczególnymi wersjami podzespołu.

Sprzęgło ciągnione Fiat Ducato – pedał sprzęgła w podłodze [FILM]

Sprzęgło ciągnione w Fiacie Ducato wykorzystuje dosyć mocno wystający tłumik drgań. Po przyłożeniu tarczy do docisku okazuje się, że nie ma miejsca, żeby zmieścić tłumik drgań. Firma Schaeffler pokazuje w swoim filmie instruktażowym jak uzyskań miejsce na tłumik drgań.

Profesjonalna regeneracja skrzyni biegów Renault – szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl

Zapraszamy na szkolenie online, przygotowane specjalnie dla naszych Czytelników przez firmę Schaeffler. Szkolenie dotyczyć będzie regeneracji dwusprzęgłowej, zrobotyzowanej skrzyni biegów Renault. Poprowadzi je specjalista techniczny Schaeffler – Marek Matejkowski.

Problem z instalacją łożyska oporowego sprzęgła ciągnionego w samochodach Citroen/Peugeot? [FILM]

Nierównomiernie zużyty układ wysprzęglania jest powodem problemów z zapięciem łożyska oporowego w sprężynie talerzowej sprzęgła ciągnionego. Film przygotowany przez firmę Schaeffler przedstawia sposób na rozwiązanie tego problemu.

Problem z adaptacją skrzyni DSG (grupa VW) po wymianie koła dwumasowego [FILM]

Dwumasowe koła zamachowe stosowane w skrzyniach DSG zmodyfikowano przy wprowadzeniu funkcji start/stop w modelach VW w 2010 roku. Firma Schaeffler przedstawia szczegóły tych zmian w swoim filmie instruktażowym.

Poprawny montaż sprzęgła SAC za pomocą narzędzia 400 0237 10 i blokada transportowa BMW [FILM]

Specjalne narzędzie do sprzęgieł samonastawnych umożliwia bezsiłowy montaż docisku poprzez ściśnięcie sprężyny talerzowej na całym jej obwodzie. Wraz z montażem sprzęgła konieczne jest właściwe wycentrowanie tarczy – za pomocą trzpienia centrującego zawartego w zestawie. Niektóre sprzęgła są zablokowane specjalną blokadą transportową, przez co nie trzeba już ściskać sprężyny talerzowej. Na przykładzie sprzęgła do samochodów BMW […]

Sprzęgła samonastawne SAC i TAC – używaj 400 0237 10 do poprawnego montażu [FILM]

Stosowane od połowy lat 90. sprzęgła samonastawne SAC wymagają specjalnego narzędzia do ściśnięcia sprężyny talerzowej podczas montażu. Również przy sprzęgłach typu TAC należy stosować odpowiednie narzędzie do sprzęgieł samonastawnych. Firma Schaeffler prezentuje narzędzie numer 400 0237 10 w swoim filmie instruktażowym.

Co to znaczy PP SIDE? Montaż tarczy sprzęgła właściwą stroną [FILM]

Oznaczenie na jednej ze stron tarczy sprzęgła pozwala określić, jak powinna być ona zamontowana. Właściwy kierunek montażu tarczy sprzęgła względem docisku sprzęgła opisuje firma Schaeffler w swoim filmie instruktażowym.

Schaeffler to jeden z największych europejskich dostawców części samochodowych, działających na rynkach OE oraz aftermarket. Jest właścicielem marek LuK, INA oraz FAG, pod którymi oferowane są m.in. części takie jak sprzęgła, pompy wspomagania kierownicy, przekładnie, mechanizmy różnicowe, elementy skrzyń biegów, łożyska czy różnego rodzaju zestawy naprawcze. Obszerny katalog części Schaeffler jest systematycznie poszerzany o kolejne referencje części do samochodów osobowych i ciężarowych. Schaeffler jest jednym ze światowych specjalistów w dziedzinie rozrządów, skrzyń biegów oraz technologii związanych z kołami jezdnymi. Jest autorem nowoczesnych platform jezdnych, przeznaczonych do samochodów nowej generacji – elektrycznych i autonomicznych. Więcej o innowacjach Schaeffler oraz bieżącej ofercie firmy można przeczytać w artykułach z tej kategorii.