Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
13.11 Wymiana panewek w silniku: z czym wiąże się taka operacja? 13.11 Przemysł motoryzacyjny w Unii Europejskiej traci swoje przewagi 13.11 Co to jest szkoda całkowita? Czy auto może po niej trafić do sprzedaży? Wywiad. 12.11 Motoryzacja przechodzi kolejny kryzys. Tym razem chodzi o… kompetencje. 12.11 Ford Edge – Hałas i utrata mocy w fazie przyspieszania

Continental

Urządzenie Monty 3550 w Orion Poland Sp. z o.o.

Orion Poland Sp. z o.o. wprowadził kolejną nowość firmy Hofmann W-T, na rynku obsługi opon. Tym razem jest to urządzenie do montażu i demontażu opon Monty 3550, które uzyskało Certyfikat firmy Continental. Monty 3350 ma duże możliwości techniczne, a wyposażenie standardowe to: – pełen automat z kolumną odchylaną do tyłu i jej powrotem sterowaną pneumatycznie […]

Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne

Rozwój technologii materiałowej i nieustanne podwyższanie parametrów technicznych miechów powodują, że producenci samochodów osobowych coraz śmielej korzystają z zawieszeń czysto pneumatycznych. Układy hydrauliczno-pneumatyczne popularne są od dawna., gdyż już w roku 1955 Citroen wprowadził je do modelu DS. Rozwiązanie to, z licznymi modyfikacjami, stosowane jest przez tego producenta do dzisiaj. Obecnie jednak w resorowaniu europejskich […]

Nowa opona zimowa Continental

Na sezon zimowy 2005/2006 koncern Continental przygotował nowość – oponę ContiWinterContact TS 800. Jest to następczyni uznanej na rynku, nagradzanej w specjalistycznych testach opony Continental TS 780 zwanej „miodową” przeznaczonej do aut małych i średnich. To co wyróżnia nową oponę to przede wszystkim asymetrycznie ustawione sekcje bloków bieżnika zwiększające kierunkową sztywność opony co powoduje zdecydowanie […]

Technologia Zero Pressure Michelin w europejskich samochodach

Po raz pierwszy w Europie w BMW serii 1 zastosowano technologię Michelin ZP (Zero Pressure). Michelin z systemem ZP to opona wyposażona we wzmocnienia boczne, które w przypadku utraty ciśnienia powietrza gwarantują kontynuowanie jazdy na odcinku do 80 km z prędkością do 80 km/h. Budowa opony Michelin z systemem ZP oparta jest na standardowej technologii […]

ATE PowerPad – nowe klocki Continental Teves

W ostatnim czasie firma Continental Teves wprowadziła do oferty klocki hamulcowe ATE PowerPad. Klocki te gwarantują wysoką siłę hamowania, przy jednoczesnej redukcji emisji hałasu. ATE PowerPad z polakierowanymi na czerwono korpusami klocków stanowią uzupełnienie tarczy hamulcowej ATE PowerDisc. Zostały stworzone z myślą o kierowcach będących zwolennikami sportowej jazdy oraz tuningu. Klocki hamulcowe ATE PowerPad to: […]

Klocki Rixenberg – Continental Teves

Klocki hamulcowe Rixenberg, to popularna marka klocków produkowana, przez firmę Continental Teves. Klocki te są objęte normą ECE-R 90. Firma FHU Górecki wprowadziła do swojej oferty nową markę klocków – Rixenberg. Oferta obejmuje około 200 numerów referencyjnych do popularnych marek samochodów, między innymi: Alfa Romeo, Fiat, Audi, Daewoo, Seat, Skoda, Renault, Peugeot, Opel. Więcej informacji […]

Joint Venture Pirelli i Continental w Rumunii

Na przełomie października i listopada zakończono działania mające na celu powołanie do życia spółki joint venture, zawiązanej przez Pirelli (80% udziałów) i Continental (20% udziałów). Spółka, będzie zajmować się produkcją kordów stalowych na terenie Rumunii. Kordy stalowe są używane przez producentów opon jako podstawowy materiał wzmacniający opony radialne. Pierwszym posunięciem spółki funkcjonującej pod nazwą Cord […]

ATE-tuning układów hamulcowych

Continental Teves, wprowadził na rynek pod nazwą ATE High Performance Brake Kit zestaw służący do doposażenia samochodów osobowych. Został on zaprojektowany z myślą o kierowcach z ambicjami sportowymi. Jest to zestaw przebudowujący układ hamulcowy w taki sposób, aby spełniał swe zadanie nawet w najcięższych warunkach. Jako element dodatkowy osiągnięto tu interesujący efekt wizualny, tak charakterystyczny […]

Continental to niemiecki koncern motoryzacyjny z historią sięgającą roku 1871. Firma słynie głównie z produkcji opon do samochodów osobowych, ciężarowych i użytkowych, ale w swoim portfolio ma także wiele innych produktów, w tym innowacyjne systemy elektroniczne, układy napędowe czy elementy wnętrza pojazdów konstruowane na potrzeby producentów samochodów. Szerokie portfolio produktów Continental jest dostępne także na rynku wtórnym części zamiennych. Firma zatrudnia ponad 200 tysięcy osób w ponad 50 krajach świata. Continental posiada silną pozycję na rynku opon klasy premium, jednak posiada także kilka marek własnych ogumienia, reprezentujących klasę średnią i budżetową. Więcej informacji na temat firmy Continental i jej produktów można znaleźć w powyższych artykułach.