Clarios rozbudowuje swoje hanowerskie centrum badawczo-rozwojowe. Do aparatury testowej, będącej na wyposażeniu już działającego laboratorium badań pojazdów, doszła komora chłodnicza. W komorze można schłodzić dwa pojazdy do temperatury -40°C, aby przetestować wytrzymałość nowych i starych akumulatorów. Badania te mają na celu przeanalizowanie i zwiększenie zdolności rozruchowej akumulatora w ekstremalnie niskich temperaturach.
Laboratorium badań pojazdów i komora chłodnicza należą do działu technicznego i służą do rozwoju i doskonalenia produktów. Nacisk położony jest na interakcję akumulatora z elektroniką całego pojazdu — bez względu na to, czy jest on napędzany silnikiem spalinowym, czy też elektrycznym z akumulatorem. Akumulator 12 V ma duże znaczenie również w pojeździe elektrycznym. Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy zasila układ napędowy, podczas gdy akumulatory z coraz większej oferty xEV Clarios zasilają wewnętrzną instalację elektryczną 12 V, w tym kluczowe funkcje zasilania i bezpieczeństwa.
Laboratorium Clarios wykonuje także badania na zamówienie klientów OEM. Jednym z nich jest monitorowanie działania akumulatora podczas rozruchu silnika w określonym pojeździe i przez cały okres eksploatacji. W trakcie takiego badania akumulatory są sztucznie postarzane. Symulowane są różne cykle życia oraz trasy długo- i krótkodystansowe, zależnie od profilu użytkowania. Wnikliwe testy wszystkich możliwości akumulatora pomagają w doborze właściwego akumulatora do potrzeb danego pojazdu.
Komora chłodnicza i laboratorium – nowa inwestycja w Hanowerze
Komora chłodnicza i laboratorium systemów okablowania będą służyły nie tylko centrali w Hanowerze, ale dzięki ściśle powiązanej globalnej sieci centrów badawczo-rozwojowych Clarios umożliwią realizację projektów w całej Europie, a także w USA i Chinach. Czas trwania testu zależy od projektu i może wynosić od jednego dnia do dwóch lat. Pracownicy badają reakcje akumulatora na różne warunki. Pomiary dokonywane są często na miejscu w warunkach rzeczywistych na przestrzeni kilku lat.
– Nie uważamy się tylko za producenta, staramy się także aktywnie wspierać naszych klientom i doradzać im jako dostawca rozwiązań i kompetencji technicznych – mówi Markus Hoh, szef laboratorium badań pojazdów Clarios w Hanowerze.
Wyniki badania a wpływ na produkt
Bliskość działu technicznego i laboratorium przekłada się na znaczące efekty synergii. Pozwala to na szybkie wykorzystanie wyników badania dla naszych klientów i w naszych własnych pracach nad produktami. Ulepszenie jakości produktów przyczynia się do zwiększenia poziomu zadowolenia zarówno producentów pojazdów, jak i ich użytkowników.
– Klienci Clarios z rynku części również zyskują przewagę w postaci dostępu do informacji. Dzięki bliskiej współpracy z prawie każdym producentem pojazdów na świecie zawczasu dowiadujemy się o trendach, które będą kształtowały rynek części w następnych latach. Możemy podzielić się tą wiedzą z naszymi klientami z rynku części, aby ułatwić im przeszkolenie personelu warsztatów i przygotowanie się na przyszłość – dodaje Hoh.
Komentarze