Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
13:54 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 11:53 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 08:00 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

BILSTEIN

MotoFocus TV: Zawieszenie kampera budowanego na bazie dostawczaka

Ceny fabrycznie nowych kamperów są astronomiczne. Nie dziwi zatem powszechny trend przebudowywania standardowych pojazdów dostawczych, by spełniały funkcje kampervanów. O czy nie należy zapominać w trakcie takiego procesu? M.in. o zawieszeniu. To od “busa” nie jest przystosowane do obciążeń, którym poddawane są kampery.

Czy przeróbka busa na kampera wymaga modyfikacji zawieszenia? – wywiad z Tomaszem Siemkiem z Bilstein

Podczas pandemii koronawirusa rynek kamperów doświadczył silnego rozkwitu, jako że była to jedna z niewielu dostępnych form podróżowania. Wiele firm wyspecjalizowało się w budowie kamperów na bazie popularnych dostawczaków. Czy pojazdy te poza wyposażeniem kempingowym wymagają modyfikacji zawieszenia?

Czy przeróbka busa na campervana wymaga wymiany elementów zawieszenia?

Użytkownicy kamperów nie przywiązują zbyt wielkiej wagi do właściwości jezdnych swoich pojazdów. Z jednej strony to nic dziwnego – kamperami jeździ się raczej majestatycznie. Z drugiej – nie wolno zapominać o bezpieczeństwie. BILSTEIN podpowiada, jak w prosty sposób można poprawić zachowanie się kampera w zakrętach i zwiększyć jego stabilność podczas hamowania.

Nowy amortyzator do Mercedesa AMG GT2

Wdrażając przepisy GT2 w 2020 roku, organizacja sportów motorowych SRO (Stéphane Ratel Organisation) stworzyła nową klasę GT przeznaczoną dla ambitnych kierowców. W nowym Mercedesie AMG GT2 opracowanym zgodnie z technicznymi przepisami GT2 pojawiły się 3-drożne amortyzatory wyścigowe BILSTEIN EVO RT. Zapewniają one lepszą wydajność i pozwalają na indywidualne ustawienie charakterystyki pracy.

Przy torze Nürburgring powstało centrum testowe ważnego producenta części

W ramach rozwoju niemiecka firma otworzyła nową lokalizację w Meuspath, bezpośrednio przy torze Nürburgring. 7-stanowiskowe zaplecze zapewnia idealne warunki do testowania nowych rozwiązań i analizowania ich wpływu na właściwości jezdne.

Uszkodzone łożysko kolumny amortyzatora – nie bagatelizuj tego problemu!

Łożyska kolumny McPhersonaą mogą wydawać się niepozorne, ale mają ogromny wpływ na zachowanie samochodu podczas jazdy. W znacznym stopniu odpowiadają za bezpieczeństwo prowadzenia – mają decydujący wpływ na zachowanie pojazdu podczas kierowania. Akademia BILSTEIN zaleca zatem regularne oględziny tych elementów.

Czy ustawiać geometrię po wymianie amortyzatora?

Pomiar geometrii zawieszenia wykonuje się najczęściej wtedy, gdy wykonywane były poważniejsze naprawy zawieszenia lub podwozia – na przykład po naprawie powypadkowej. Ale czy to wystarczy?

Obniżenie prześwitu i poprawa właściwości jezdnych w BMW E46

Dla wielu fanów bawarskiej marki, BMW E46 jest najpiękniejszą ze wszystkich generacji serii 3. Nie wszyscy wiedzą, ale przy projektowaniu tego modelu miał już swój udział Chris Bangle. Dobrze zachowane egzemplarze wciąż przyciągają wzrok. Cieszą się także sporym zainteresowaniem miłośników tuningu. Firma BILSTEIN oferuje sportowe zawieszenie do tego modelu, które ma sprawić, że E46 będzie […]

Zawieszenia sportowe i gwintowane firmy BILSTEIN dla BMW serii 1, 3 i 5

Samochody BMW słyną z wyjątkowej precyzji prowadzenia i nieprzeciętnej dynamiki. Montaż sportowego zawieszenia, w tym gwintowanego, poprawi prezencję BMW, a także zmniejszy przechyły nadwozia na zakrętach. W efekcie można jeszcze bardziej zwiększyć sportowy potencjał bawarskich modeli. Propozycje takich rozwiązań można znaleźć w ofercie Bilstein, m.in. BILSTEIN B12 czy gwintowane BILSTEIN B16 i BILSTEIN EVO T1 […]

Rozwiązanie poprawiające prowadzenie samochodów kempingowych

Współczesne, fabrycznie nowe kampery kosztują zwykle od 300 do 400 tys. zł.  Marka Bilstein zwraca uwagę, że właściwości jezdne nie są mocną stroną tego typu pojazdów. Producent proponuje Amortyzatory Bilstein B6 Camper Advanced, które mają poprawić prowadzenie auta kempingowego, bezpieczeństwo, a także komfort jazdy.

BILSTEIN to niemiecka firma, powołana do życia w latach 70. XIX w. Firma zaczynała jednak od produkcji okuć okiennych, a w branżę motoryzacyjną zaangażowała się dopiero w latach 20. XX w. Produkowano wtedy zderzaki i podnośniki. Amortyzatory, z których firma jest znana dziś, są konceptem, który narodził się w umysłach inżynierów marki BILSTEIN w latach 50. Obecnie amortyzatory i sprężyny zawieszenia marki BILSTEIN uchodzą za jedne z najlepszych produktów na rynku, zbierając pozytywne opinie kierowców. Znaczna część oferty firmy dedykowana jest samochodom sportowym lub tuningowanym. Więcej informacji na temat aktualnej oferty BILSTEIN można znaleźć w powyższych artykułach.