Delphi Automotive zaprojektowało dla Ferrari dwa kluczowe systemy pozwalające na poprawę osiągów przy jednoczesnym obniżeniu poziomów emisji. Zostały one zastosowane w najnowszym limitowanym modelu F150 LaFerrari.
Hybrydowe Ferrari współtworzone przez Delphi
Delphi opracowało jeden z najważniejszych podzespołów samochodu – wiązki przewodów, zarówno dla systemów wysokonapięciowych, jak i niskonapięciowych, wykorzystywanych w systemie architektury elektryczno-elektronicznej pojazdu. Do projektowania systemu użyto oprogramowanie znane pod nazwą Delphi Velocity Tool Suite, wykorzystujące zintegrowany projekt, oraz narzędzia analityczne i symulacyjne. Program do projektowania wysokonapięciowych wiązek przewodów Ferrari LaFerrari, czyli benzynowo-elektrycznej hybrydy umożliwił zwiększenie mocy pojazdu oraz obniżenie poziomu emisji CO2. Wiązki wysokonapięciowe są wykorzystywane do dostarczania energii z zestawu akumulatorów do inwertera i do silników.
Inżynierowie Ferrari i Delphi współpracowali przy opracowaniu kompletnego systemu klimatyzacji dla LaFerrari. Układ miał być lekki, zapewniać komfort jazdy i wymagane chłodzenie pozwalające utrzymać optymalną temperaturę akumulatorów wysokonapięciowych. System klimatyzacji wykorzystujący sprężarkę elektryczną zbudowano tak, by spełniał wymagania napędów elektrycznego i hybrydowego. Zapewnia on lepszą ekonomikę spalania, zwiększa moc silnika oraz umożliwia sterowanie chłodzeniem akumulatorów systemu hybrydowego. System wykorzystuje również opracowany niedawno wymiennik ciepła (schładzacz) chłodzący akumulatory, tak by zapewnić ich bezpieczeństwo i trwałość. Opracowany przez Delphi system HVAC dla LaFerrari umożliwia uzyskanie dodatkowo 3,5kW mocy chłodzącej dla systemu hybrydowego.
Firma Ferrari poprosiła Delphi także o zaangażowanie się w rozwiązanie problemu ładowania akumulatorów dla rozwiązań indywidualnych.
Delphi współpracowało z Ferrari od początku lat 90-tych, wspólnie opracowując i współprojektując systemy klimatyzacji i układu elektryczno-elektronicznego
Komentarze