Republika Austrii jest drugim po Niemczech państwem w Europie, którego lokalne prawo dopuszcza stosowanie retrofitów LED marki Philips na drogach publicznych. Legalizacja dotyczy Ultinon Pro6000 LED H4 i H7 w wybranych modelach samochodów.
W 2016 roku na targach Automechanika we Frankfurcie marka Philips zaprezentowała retrofity X-tremeUltinon LED. W dużym uproszczeniu są to odpowiedniki żarówek halogenowych, które można bezpośrednio zamontować w fabrycznych reflektorach pojazdów mechanicznych. Ich techniczną przewagą jest jaśniejsze światło i znacznie dłuższa wiązka. Zapewnia to kierowcy większe pole widzenia.
Rozwiązanie to wymaga przejścia złożonego procesu badań homologacyjnych. W międzyczasie inżynierowie marki Philips rozwijają technologię retrofitów LED, wprowadzając w kolejnych generacjach nowe rozwiązania. W 2021 roku model Ultinon Essential LED otrzymał zgodę Korea Automobile Testing & Research Institute na montaż we wszystkich autach wyposażonych w fabryczne reflektory z żarówkami halogenowymi H7.
W Europie pierwszym krajem, który pozwolił na używanie retrofitów LED marki Philips w ruchu drogowym były Niemcy. Decyzję Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA), po serii testów przeprowadzonych przez ośrodek TUV Rheinland, oparto na lokalnych przepisach §22a StVZO. I zastosowano do wybranych modeli samochodów osobowych, dostawczych oraz kamperów, których lista jest sukcesywnie powiększana. Z prawnego punktu widzenia dotyczy to jednak wyłącznie pojazdów zarejestrowanych na terenie Niemiec. Jak też możliwość legalnego poruszania się nimi po drogach całej Europy.
– W ten sposób powstał paradoks. Właściciel identycznego modelu samochodu, ale zarejestrowanego na przykład w Polsce nie może korzystać na drogach publicznych – włączając w to niemieckie – z naszych retrofitów LED. Stąd prowadzimy działania na powielenie ścieżki legalizacyjnej w kolejnych krajach Europy. W ten sposób drugim została właśnie Austria – mówi Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips.
Dopuszczenie przez Austrian Federal Ministry for Climate Protection, Environment, Energy, Mobility, Innovation and Technology oparto również na lokalnych przepisach, tj. § 35 ust. 4 Ustawy o pojazdach silnikowych z 1967 roku. Legalizacja dotyczy tej samej listy samochodów osobowych, dostawczych i kamperów. Jak też określonego modelu retrofitów LED marki Philips, którym jest Ultinon Pro6000 H4 i H7.
Zastosowano w nich diody LED Limileds Luxeon Altilon. Dzięki nim retrofity te cechuje optymalna dla postrzegania ludzkiego oka temperatura barwowa rzędu 5800K, wydajniejsza o 230 proc. (w odniesieniu do wymaganego dla żarówek halogenowych minimum) wiązka światła oraz żywotność obliczona na trzy tysiące godzin. W kompaktowej obudowie zintegrowano efektywny system odprowadzania ciepła, a zastosowana elektronika pozwala na ich montaż także w pojazdach z instalacją 24V.
Obecnie w ofercie marki Philips znajduje się pełna gama retrofitów LED odpowiadająca wszystkim typom żarówek halogenowych. W tym stosowanych we wnętrzu pojazdów, które dla odmiany można legalnie używać we wszystkich krajach.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 20 stycznia 2022, 8:01 5 -1
Retrofity LED - mokry sen właścicieli wszystkich starych złomów oraz żarnikowych bieda wersji. Każdy by chciał, ale jednak trochę się boi. Gdyby rząd zrobił taką akcję, że posiadacze paszportów COVID-owych mogą legalnie jeździć z retrofitami - to uwzględniając ilość staroci na polskich drogach - poziom zaszczepienia społeczeństwa wzrośnie do 90%
Odpowiedz