Retrofity LED Philips legalne także w Austrii

, 19 stycznia 2022, 15:58

Republika Austrii jest drugim po Niemczech państwem w Europie, którego lokalne prawo dopuszcza stosowanie retrofitów LED marki Philips na drogach publicznych. Legalizacja dotyczy Ultinon Pro6000 LED H4 i H7 w wybranych modelach samochodów.

W 2016 roku na targach Automechanika we Frankfurcie marka Philips zaprezentowała retrofity X-tremeUltinon LED. W dużym uproszczeniu są to odpowiedniki żarówek halogenowych, które można bezpośrednio zamontować w fabrycznych reflektorach pojazdów mechanicznych. Ich techniczną przewagą jest jaśniejsze światło i znacznie dłuższa wiązka. Zapewnia to kierowcy większe pole widzenia.

Rozwiązanie to wymaga przejścia złożonego procesu badań homologacyjnych. W międzyczasie inżynierowie marki Philips rozwijają technologię retrofitów LED, wprowadzając w kolejnych generacjach nowe rozwiązania. W 2021 roku model Ultinon Essential LED otrzymał zgodę Korea Automobile Testing & Research Institute na montaż we wszystkich autach wyposażonych w fabryczne reflektory z żarówkami halogenowymi H7.

W Europie pierwszym krajem, który pozwolił na używanie retrofitów LED marki Philips w ruchu drogowym były Niemcy. Decyzję Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA), po serii testów przeprowadzonych przez ośrodek TUV Rheinland, oparto na lokalnych przepisach §22a StVZO. I zastosowano do wybranych modeli samochodów osobowych, dostawczych oraz kamperów, których lista jest sukcesywnie powiększana. Z prawnego punktu widzenia dotyczy to jednak wyłącznie pojazdów zarejestrowanych na terenie Niemiec. Jak też możliwość legalnego poruszania się nimi po drogach całej Europy.

– W ten sposób powstał paradoks. Właściciel identycznego modelu samochodu, ale zarejestrowanego na przykład w Polsce nie może korzystać na drogach publicznych – włączając w to niemieckie – z naszych retrofitów LED. Stąd prowadzimy działania na powielenie ścieżki legalizacyjnej w kolejnych krajach Europy. W ten sposób drugim została właśnie Austria – mówi Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips.

Dopuszczenie przez Austrian Federal Ministry for Climate Protection, Environment, Energy, Mobility, Innovation and Technology oparto również na lokalnych przepisach, tj. § 35 ust. 4 Ustawy o pojazdach silnikowych z 1967 roku. Legalizacja dotyczy tej samej listy samochodów osobowych, dostawczych i kamperów. Jak też określonego modelu retrofitów LED marki Philips, którym jest Ultinon Pro6000 H4 i H7.

Zastosowano w nich diody LED Limileds Luxeon Altilon. Dzięki nim retrofity te cechuje optymalna dla postrzegania ludzkiego oka temperatura barwowa rzędu 5800K, wydajniejsza o 230 proc. (w odniesieniu do wymaganego dla żarówek halogenowych minimum) wiązka światła oraz żywotność obliczona na trzy tysiące godzin. W kompaktowej obudowie zintegrowano efektywny system odprowadzania ciepła, a zastosowana elektronika pozwala na ich montaż także w pojazdach z instalacją 24V.

Obecnie w ofercie marki Philips znajduje się pełna gama retrofitów LED odpowiadająca wszystkim typom żarówek halogenowych. W tym stosowanych we wnętrzu pojazdów, które dla odmiany można legalnie używać we wszystkich krajach.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 20 stycznia 2022, 8:01 5 0

Retrofity LED - mokry sen właścicieli wszystkich starych złomów oraz żarnikowych bieda wersji. Każdy by chciał, ale jednak trochę się boi. Gdyby rząd zrobił taką akcję, że posiadacze paszportów COVID-owych mogą legalnie jeździć z retrofitami - to uwzględniając ilość staroci na polskich drogach - poziom zaszczepienia społeczeństwa wzrośnie do 90%

Odpowiedz