Według statystyk nawet co trzeci mieszkaniec krajów Unii Europejskiej cierpi na alergię. Jej symptomy nasilają się szczególnie wiosną, w okresie pylenia wielu roślin oraz zwiększonej ilości kurzu w powietrzu. Takie dolegliwości mogą doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji podczas prowadzenia pojazdu.
Filtr kabinowy z węglem aktywnym
Aby ograniczyć ilość wdychanych zanieczyszczeń użytkownicy pojazdów powinni systematycznie – raz w roku lub co 15 000 km – wymieniać filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) najlepiej na filtr z węglem aktywnym. Zdaniem eksperta firmy Bosch, aktywna warstwa tego filtra jest pozyskiwana ze skorup orzecha kokosowego, które są beztlenowo zwęglane a następnie rozdrabniane. Dzięki tej technologii uzyskuje się niezwykłą strukturę węgla, gdzie 1 gram tego składnika ma powierzchnię wewnętrzną równą 1000 m2, a jedna łyżeczka węgla odpowiada powierzchni boiska piłkarskiego.
Należy pamiętać, aby przy okazji wymiany filtra oczyścić także jego najbliższe otoczenie – przewody oraz parownik klimatyzatora. W celu zapewnienia optymalnej skuteczności filtra w krytycznym okresie pylenia roślin należy go wymienić bezpośrednio przed sezonem pylenia.
Standardowe filtry kabinowe Bosch zbudowane są z trzech specjalnie dobranych warstw materiału filtracyjnego: warstwy wstępnej zatrzymującej największe zanieczyszczenia, mikrowłókniny wchłaniającej drobne pyły oraz włókniny nośnej. Filtry z węglem aktywnym Bosch posiadają dodatkowo warstwę węgla aktywnego pochłaniającą gazy, spaliny i nieprzyjemne zapachy. Duża, gąbczasta powierzchnia węgla aktywnego skutkuje niemal 100-proc. odfiltrowaniem wszystkich szkodliwych i nieprzyjemnych gazów, eliminując biochemiczne przyczyny przyspieszonego zmęczenia, dyskomfortu i psychicznej dekoncentracji kierowcy.
Komentarze