Podczas targów Consumer Electronics Show (CES) firma ZF zaprezentowała zaawansowane inteligentne technologie, które wprowadzają bezpieczeństwo, automatyzację i elektryfikację pojazdów na nowy poziom. Te osiągnięcia umożliwiają wprowadzenie kluczowych ulepszeń, które mają korzystny wpływ na globalne społeczności i na środowisko.
– W ZF staramy się znaleźć równowagę pomiędzy opracowywaniem inteligentnych technologii, które pomogą nam stawić czoła głównym wyzwaniom związanym z mobilnością, a wprowadzaniem ich na rynek w odpowiednim czasie – powiedział Martin Fischer, członek zarządu ZF i dyrektor zarządzający regionem obu Ameryk. – Dzięki temu konsumenci będą mogli czerpać korzyści związane z bezpieczeństwem i ochroną środowiska, a jednocześnie będą mogli przyzwyczaić się do nowych rozwiązań i funkcji systemów ADAS i AD, co pozwoli na modernizację niezbędnej infrastruktury np. w zakresie ładowania akumulatorów elektrycznych lub instalacji dedykowanych pasów ruchu dla zautomatyzowanych pojazdów wahadłowych.
Rozwój potencjału firmy ZF potwierdza słuszność tej strategii. Na przykład, wcześniej ogłoszony pakiet technologii zautomatyzowanej jazdy ZF, w tym coASSIST, został już wprowadzony na rynek przez firmę Dongfeng w Chinach; coDRIVE, gdzie obserwujemy duże zainteresowanie klientów kolejnym etapem rozwoju systemów L2+; oraz coPILOT, system skalowalny do poziomu 4, który zostanie wprowadzony we współpracy z szybko rozwijającym się wietnamskim producentem pojazdów elektrycznych VinFast.
– Nasi klienci, producenci pojazdów, poszukują zaawansowanych technologii, jak również inteligentnych rozwiązań i funkcji, które stanowią wartość dodaną dla konsumentów – podkreślił Fischer. – Odnieśliśmy sukces w stałym rozszerzaniu segmentu ADAS i AD dzięki kontraktom na czujniki i wysokowydajne komputery, które obejmują dostarczanie kombinacji tych technologii, i umożliwiają dostarczanie zaawansowanych funkcji oraz mocy obliczeniowej potrzebnej do pracy z naszym superkomputerem ProAI.
Kolejnym ważnym obszarem jest transport jako usługa (Transportation as service), który będzie zyskiwał na znaczeniu wraz z ciągłym rozwojem mega metropolii. Zatory komunikacyjne i wykorzystanie przestrzeni będą napędzać potrzebę alternatywnych rodzajów mobilności, a zespół ds. zautomatyzowanych systemów transportowych ZF może obecnie dostarczyć gotowe rozwiązania w zakresie planowania, obsługi i wdrażania zautomatyzowanego systemu wahadłowego, który będzie zarówno wspomagał centra miast, jak i łączył je z odległymi obszarami wiejskimi. Firma ZF wprowadza te rozwiązania w Stanach Zjednoczonych.
Od początku roku 2022, nowa dywizja Commercial Vehicle Solutions umożliwi wykorzystanie potencjału i kompetencji ZF oraz byłego WABCO. Dzięki temu powstanie globalny dostawca oferujący technologie niezbędne do zapewnienia zaawansowanego bezpieczeństwa i zautomatyzowanych funkcji jazdy, a także zaawansowanych układów napędowych na rynku, na którym istnieje silna potrzeba wykorzystania tych możliwości.
Firma ZF wykracza poza te bardziej tradycyjne modele mobilności, oferując zaawansowaną automatyzację dla sprzętu rolniczego, górniczego, sprzętu terenowego i zautomatyzowanych wózków widłowych, a także pomagając środowisku poprzez wydajne przekładnie do turbin wiatrowych.
Firma ZF kontynuuje swoją transformację polegającą na przekształcaniu się w przedsiębiorstwo oparte na oprogramowaniu i digitalizacji we wszystkich swoich procesach biznesowych. Wykorzystując kompleksowy system chmury, sztucznej inteligencji, Internetu rzeczy i technologii danych firmy Microsoft, ZF staje się dostawcą usług z obszaru mobilności opartych na chmurze, dostarczając swoim klientom czyste, bezpieczne, wygodne i przystępne cenowo rozwiązania.
Jednym z przykładów jest większa skalowalność i modułowość, jakie firma ZF wnosi do technologii falowników do napędów elektrycznych dzięki wysoce inteligentnemu oprogramowaniu i specjalistycznej wiedzy z zakresu półprzewodników. Jest to istotny krok w kierunku zwiększenia wydajności, zasięgu i przystępności silników elektrycznych dla zelektryfikowanej przyszłości, a firma ZF wykorzystuje swoje znaczące doświadczenie, aby wprowadzić te postępy na rynek w krótszych cyklach rozwojowych.
– ZF ma okazję, aby kształtować mobilność następnej generacji i zrobić to już teraz – powiedział prezes ZF Wolf-Henning Scheider. – Nie możemy zwlekać z rozwiązywaniem najważniejszych problemów, przed którymi stoi nasz świat, ponieważ mają one decydujące znaczenie dla naszego przetrwania i jakości życia, na którą wszyscy zasługujemy. Aby poprawić jakość życia przyszłych pokoleń, musimy podjąć wspólne działania – od rządów, przez przemysł, po społeczeństwa – wszyscy skupieni na jednym celu, jakim jest spełnienie oczekiwań
Komentarze