Jedną z aktywnych technologii bezpieczeństwa, wprowadzonych w ostatnim czasie przez Denso jest ulepszony, bardziej skuteczny radar pracujący w zakresie fal milimetrowych. Radar został wprowadzony na europejski i japoński rynek w ubiegłym roku.
Czujnik radarowy Denso
Nowy czujnik charakteryzuje się dłuższym i szerszym zakresem wykrywania, co pozwala poprawić szybkość reagowania aktywnych systemów bezpieczeństwa, takich jak system ochrony przedzderzeniowej PCS (Pre-crashSafety System) oraz system dostosowujący prędkość pojazdu ACC (AdaptiveCruise Control). Nowy, wielostrefowy radar Denso ma podobny rozmiar, co poprzedni model, ale jest znacznie tańszy i ma lepsze osiągi. Umożliwia wykrywanie pojazdów w odległości do 205 metrów i w promieniu ±18° (przy odległości innego pojazdu ok. 35 metrów od czujnika). Poprzedni model wykrywał samochody w odległości 151 metrów i w promieniu ±10°.
Nowy radar pracujący w zakresie fal milimetrowych jest dostępny jako opcja fabryczna dla samochodu Mazda6, którego produkcję rozpoczętego w Europie i Japonii w ubiegłym roku. W najbliższej przyszłości planowane jest wprowadzenie czujnika na wszystkie rynki samochodow. Denso będzie stopniowo udostępniać nowy system czujników radarowych fal milimetrowych dla kolejnych modeli pojazdów na całym świecie.
Wyświetlacz HUD Denso
Denso rozwija także technologię wyświetlacza TFT LCD Head-Up Display (HUD), który ma zostać wprowadzony na rynek w roku 2015. Wyświetlacz Denso będzie największym tego typu urządzeniem na świecie. Wyświetlacz HUD został stworzony po to, by wspomagać koncentrację kierowcy (utrzymywanie wzroku na drodze, a rąk na kierownicy). Pokazuje istotne dla prowadzącego informacje, takie jak prędkość pojazdu, na przedniej szybie samochodu.
Nowy wyświetlacz HUD Densomożna wykorzystać do prezentowania informacji dostarczanych przez inne technologie oparte na pracy czujników (np. ostrzeganie kierowców o zbliżających się pieszych, informacje o przeszkodach lub wyświetlanie wirtualnych linii wyznaczających krawędzie jezdni w nocy bądź w złych warunkach pogodowych). Wyświetlacz HUD jest także pomocny w nawigacji pojazdów: na przedniej szybie mogą być wyświetlane np. kierunek jazdy i pasy jezdni. Informacje są przekazywane kierowcy szybciej i bardziej naturalnie. Zwiększono również jasność wyświetlacza, aby zapewnić lepszy i wyraźniejszy obraz nawet w pełnym słońcu.
Denso wprowadziło w 2012 r. kolorowy wyświetlacz TFT HUD na rynek koreański, a obecnie pracuje nad innymi programami dla pojazdów z rynków azjatyckich, Ameryki Północnej i Europy.
Komentarze