Poza retrofitami LED do reflektorów głównych pojazdów, marka Philips sukcesywnie rozwija gamę retrofitów w zakresie tzw. sygnalingów, czyli reflektorów pomocniczych (np. kierunkowskazów).
Wyczerpujące się powoli możliwości podnoszenia sprawności żarówek halogenowych przełożyły się na zaprojektowanie retrofitów. Z punktu widzenia użytkownika pojazdu ich najważniejszą cechą jest możliwość bezpośredniego montażu w tym samym reflektorze.
– Ich cechą jest też jaśniejsze – zbliżone do lamp ksenonowych – światło. Najczęściej porównujemy przy tym długość wiązki względem wymaganego dziś prawem minimum. Oczywiście dotyczy to reflektorów głównych, ale nie zapominamy o pozostałych typach żarówek, przeznaczonych chociażby do kierunkowskazów czy STOP. Czy to w miejskich korkach, czy na uczęszczanych trasach intensywniejszy błysk czy szybszy czas zapalenia znacznie bardziej zwraca uwagę innych wobec podejmowanych manewrów. I daje wszystkim czas na odpowiednią reakcję – dodaje Wioletta Pasionek z Lumileds Poland.
Dlatego też marka Philips sukcesywnie rozwija gamę retrofitów LED w zakresie tzw. sygnalingów. Pomimo, że nadal czekają na dopuszczenie do stosowania na drogach publicznych właśnie wprowadzono na polski rynek nową generację tych retrofitów LED. Gama Ultinon Pro6000 składa się z typów o barwie białej P21W i P21/5W (także czerwonej), W21W i W21/5W (także czerwonej), W16W, R5W/R10W, T10/W5W, Festoon o długościach 30, 38 i 43 mm z przeznaczeniem do instalacji elektrycznej 12V (niebieskie pudełka).
Obecnie marka Philips wprowadziła na polski rynek nową generację tych retrofitów LED. Gama Ultinon Pro6000 składa się z typów o barwie białej P21W i P21/5W (także czerwonej), W21W i W21/5W (także czerwonej), W16W, R5W/R10W, T10/W5W, Festoon o długościach 30, 38 i 43 mm z przeznaczeniem do instalacji elektrycznej 12V (niebieskie pudełka).
Ponadto – to nowość w ofercie Philips – T10/W5W, R5W/R10W i Festoon 38 mm do 24V. Teraz mogą z nich skorzystać między innymi użytkownicy pojazdów ciężarowych, autobusów oraz maszyn rolniczych i budowlanych. Dla ułatwienia wyboru wyróżniono je brązowym kolorem opakowania. W sumie to 27 referencji.
W porównaniu do poprzednich generacji (X-treme Ultinon LED, Ultinon LED i Ultinon Pro3000) seria Ultinon Pro6000 wyróżnia się zaawansowanymi rozwiązaniami. Pozwoliło to osiągnąć – w zależności od typu – temperaturę barwową zbliżoną do zakresu 4000 – 8000 K, zaś wartość świetlną od 7 do nawet 250 lumenów. Innym przykładem jest T10 z technologią HeatShield, która zabezpiecza przed ciepłem emitowanym przez sąsiednią żarówkę w oprawie reflektora.
Wszystkie retrofity Philips Ultinon Pro6000 LED są kompatybilne z mocowaniami używanych dotychczas żarówek halogenowych. W instalacjach z funkcją wykrywania jej przepalenia należy użyć – oferowanych osobno – modułów CANbus 5W lub 21W.
– Wymienione typy retrofitów LED znajdą zastosowanie także we wnętrzu pojazdu. Od wskaźników na kokpicie, poprzez kabinę pasażerską po przestrzeń bagażnika. W tym przypadku nie ma prawnych ograniczeń do ich montażu. A można osobiście przekonać się, jaki dzięki nim nastąpi przełom w oświetleniu drogi i sygnalizacji podejmowanych manewrów na drodze – uzupełnia Wioletta Pasionek z Lumileds Poland.
Komentarze