Elring – Das Original przedstawia nową grupę produktową.
Od wielu lat firma ElringKlinger AG produkuje w różnych zakładach osłony zaworów, miski olejowe i pokrywy obudowy z granulatu poliamidowego jako oryginalne wyposażenie dla różnych producentów samochodów w segmencie pojazdów osobowych i ciężarowych. Sygnałem do rozpoczęcia tej historii sukcesu w 2000 roku było seryjne zlecenie dotyczące silnika Ford Zetec 1,8 / 2,0 l. Od tego czasu portfolio rozrosło się do kilkuset produktów.
Teraz także rynek części zamiennych może czerpać korzyści z tej ogromnej wiedzy o konstrukcji części, a także o doborze materiałów i wysokiej jakości produkcji końcowej.
Dział zarządzania produktem przygotował pierwszy asortyment, będący wprowadzeniem nowej grupy produktowej do bogatego portfolio marki Elring – Das Original.
Wybór padł na 8 osłon zaworów pasujących do popularnych silników marki BMW, jak również do marek MINI, Peugeot i Citroen. Do portfolio produktów włączona została także miska olejowa do pojazdów BMW.
Osłony zaworów jako części zamienne?
Na pierwszy rzut oka osłony zaworów nie uchodzą za klasyczne części zamienne.
Co prowadzi do ich awarii, a w konsekwencji do konieczności wymiany?
Zastosowany poliamid starzeje się pod wpływem nagrzewania się silnika i może się przy tym lekko wykrzywiać. W przypadku wymiany uszczelki, nowa uszczelka pokrywy zaworów może nie być w stanie skompensować lekkiego wykrzywienia.
W wyniku procesu starzenia mogą też powstawać rysy na samej pokrywie. Znajdują się one zwykle w trudno dostępnych miejscach w komorze silnika. Najczęściej jednak pojawiają się wokół otworów świec zapłonowych. Typowym objawem są wówczas świece zapłonowe zalane olejem silnikowym. Trudne do wykrycia są niekiedy także bardzo delikatne pęknięcia włoskowate, których nie można zobaczyć gołym okiem przy zamontowanej osłonie.
Jednak nie tylko proces starzenia się może być przyczyną nieszczelności. Prosta wymiana nieszczelnej usterki pokrywy zaworu może się wiązać z problemami. Nieprzestrzeganie wymaganych momentów dokręcenia czy nieprawidłowa kolejność dokręcania śrub mogą łatwo doprowadzić do powstawania pęknięć i rys na pokrywie. Szczególnie w przypadku starszych pojazdów o dużym przebiegu.
W takich przypadkach wymiana osłony zaworów jest nieodzowna.
Konieczność wymiany osłony zaworów występuje również często w przypadku silników, w których układ pozytywnej wentylacji skrzyni korbowej (ang. positive crankcase ventilation) jest zamontowany w samej osłonie. Wymiana sprężyny i membrany jest często niemożliwa lub niezalecana, ponieważ wykonanie wymaganego perfekcyjnego montażu jest bardzo trudne.
Wszystko gotowe do łatwego montażu
Dostarczamy pokrywy głowicy w stanie gotowym do zamontowania wraz z uszczelką i śrubami w sprawdzonej jakości Elring. Osłony zaworów są dostarczane w stabilnym i dobrze wyłożonym kartonie, który chroni osłony odpowiednio do ich wartości. W kartonie znajduje się także kompleksowa i szczegółowa instrukcja montażu. Zgodnie z wytycznymi producenta w przypadku niektórych uszczelek pokrywy zaworów należy przed ostatecznym montażem osłony nałożyć w określonych punktach nieco masy uszczelniającej.
Komentarze