HELLA kontynuuje postęp w cyfryzacji technologii oświetlenia samochodowego. Główny nacisk kładziony jest tutaj na rozwój wyrafinowanych systemów reflektorów matrycowych LED opartych na oprogramowaniu, które zapewniają funkcje związane z bezpieczeństwem i komfortem, takie jak adaptacyjne, nieoślepiające światła drogowe dzięki indywidualnie sterowanym elementom świetlnym, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich wymagań designu producentów samochodowych.
![](https://motofocus.pl/wp-content/uploads/2021/04/untitled-2-4.png)
HELLA po raz pierwszy wprowadziła adaptacyjne reflektory matrycowe LED do produkcji seryjnej dla BMW Group. Dla wariantu wyposażenia premium HELLA zintegrowała również laserowe źródło światła zapewniające nieoślepiające światła drogowe w nowym BMW serii 5.
Moduł Matrix LED umożliwia dynamiczne funkcje oświetlenia
Sygnatury świetlne znacząco wpływają na wygląd zewnętrzny pojazdu. Na przykład wąskie reflektory zapewniają dynamiczne i sportowe wrażenie. Mając to na uwadze, firma HELLA w najnowszej generacji modeli BMW serii 5 zintegrowała reflektory podstawowe z modułami Bi-LED. Mają światła do jazdy dziennej w kształcie litery U. Z kolei adaptacyjne reflektory LED mają światła do jazdy dziennej w kształcie litery L. Dla tego wariantu firma HELLA opracowała moduł matrycowy LED z dwunastoma kanałami, który umożliwia dynamiczne funkcje oświetlenia.
Precyzyjna emisja światła i nieoślepiające światła drogowe
Indywidualnie sterowane elementy matrycy zapewniają niezwykle precyzyjną i wysoce zmienną emisję światła do oświetlenia drogi, a tym samym zapewniają lepszą widoczność w ciemności. Kolejną funkcją reflektora z technologią matrycową jest umożliwienie maskowania pojazdów jadących z przodu i nadjeżdżających z naprzeciwka. Jest to kontrolowane za pomocą nieoślepiającego asystenta świateł drogowych (BMW Selective Beam). W tym trybie reflektory zapewniają kierowcy światła drogowe nawet wtedy, gdy inne pojazdy znajdują się w zasięgu ich oświetlenia. W ciągu ułamków sekundy pojazdy te zostają zamaskowane.
Wyposażenie Premium z laserowym źródłem światła
W topowym wariancie ze światłem laserowym HELLA, oprócz modułu matrycowego LED, wbudowała również dynamiczny laser w reflektor. Działa to również w przypadku segmentów częściowo przyciemnionych, a następnie rozszerza obszar już oświetlony przez światła mijania. W ten sposób wspomaga typowy zakres oświetlenia świateł mijania i nadal redukuje olśnienie innych użytkowników drogi. Charakterystyczny niebieski element stylizacyjny w reflektorze identyfikuje wyposażenie premium z laserowym źródłem światła. Zarówno w adaptacyjnych reflektorach LED, jak i reflektorach laserowych kierunkowskazy są integralną częścią elementów świateł do jazdy dziennej.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Trap, 15 kwietnia 2021, 15:02 2 -2
Piękne. To kolejne, ważne elementy, które wypadają z możliwości sprzedaży i napraw przez rynek niezależny. BMW nie zgodzi się przecież, żeby Hella dostarczała na IAM reflektor z logo BMW. A kto będzie chciał mieć lewy z logo, a prawy bez ?
Odpowiedz