Na rynku wciąż pojawiają się podróbki oryginalnych felg stalowych. Czasami ciężko jest je odróżnić od oryginalnych felg marki KFZ, produkowanych w Szwajcarii. Felgi KFZ oznaczane są czterocyfrowym numerem. Sprzedawcy chińskich felg niejednokrotnie posługują się tym numerem referując do oryginalnych felg, które są dobrze usystematyzowane w katalogu oraz w konfiguratorze felg stalowych KFZ przez ich producenta – firmę ALCAR.
Firma ALCAR POLSKA kupiła i przetestowała kilkanaście ich kompletów.
Jak zaznacza Dyrektor Generalny ALCAR POLSKA Grzegorz Krzyżanowski: „Felgi te przeszły bardzo szczegółowe badania w naszej fabryce felg stalowych AMBROSETTI w Szwajcarii. W trakcie tych badań w fabrycznym laboratorium analitycznym, o standardzie TUV, sprawdzano wszystkie możliwe parametry felg.” Najważniejsze konkluzje zawarte są w poniższych punktach:
- Większość badanych felg nosiła oznaczenia 4-cyfrowym numerem referencyjnym KFZ.
- „Odpowiednik” referencji KFZ 8077 osiągnął 70% wartości normatywnych w teście obciążeniowym, podczas gdy „odpowiednik” felgi 8795 jedynie 62%. Oznacza to ryzyko pęknięcia chińskich felg w trakcie ich normalnego użytkowania.
- Elementy pozycjonujące felgę nie spełniają standardów normatywnych, co może spowodować drgania felgi w trakcie jazdy.
- Wygarbienie zewnętrznego rantu felg nie gwarantuje pewnego osadzenia stopki opony.
- Ilość otworów wentylacyjnych nie zawsze odpowiada standardom pierwszego montażu. Powoduje to nieodpowiednią wentylację tarcz hamulcowych.
- W „odpowiedniku” felgi 9165 (VW) nie jest zachowany właściwy dystans pomiędzy wewnętrznym rantem obręczy i zaciskami hamulcowymi.
- W „odpowiednikach” 8077, 7965 i 8795 otwór pod zawór został wykonany niechlujnie, posiada ubytki oraz ostre sterczące elementy.
- Otwory wentylacyjne zostały wykonane nieprecyzyjnie, a ich krawędzie posiadają ostre sterczące elementy.
- Żadna z felg nie przeszła tzw. testu polimeryzacji. Zaobserwowano początki korozji.
-
Wszystkie badane felgi są cięższe od oryginalnych. (Np. felga 7965 waży 7,4 kg, podczas gdy jej „chińska wersja” 9,81 kg).
Na widocznych zdjęciach zostały zaznaczone niektóre z wymienionych problemów.
Przeprowadzone badanie obrazuje skalę wad chińskich felg, trzeba więc weryfikować źródło pochodzenia i faktycznego producenta felg podczas zakupu. Więcej na www.alcar.pl.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 8 listopada 2012, 8:19 2 -1
No ,wreszcie ktos zaczyna walczyć z tymi oszustami !! Chiny to podstawa handlu w Polsce !!
Państwo Nasze musi zrobić z tym porządek .Dosyć wciskania ludiom tej szmiry .
Odpowiedz