W ostatnich 3-4 latach rynek produkcji samochodów osobowych uległ dość znaczącej zmianie. Bardzo dynamicznie rośnie sprzedaż pojazdów wyposażonych w system Start & Stop. Bardzo często wymiana akumulatora przebiega w tych pojazdach w tradycyjny sposób, czasami jednak wymiana takiego akumulatora, może wiązać się z koniecznością posiadania specjalnego urządzenia.
Exide Technologies stworzył właśnie program Exide Synergy, czyli kompleksowe rozwiązanie dla sklepów detalicznych, warsztatów i serwisów pozwalające uniknąć wzrostu kosztów oraz zwiększenia stopnia komplikacji wymiany akumulatora w takich właśnie autach.
Większość działających obecnie warsztatów i serwisów, w których można wymienić akumulator, wyposażonych jest w specjalistyczne urządzenia diagnostyczne pozwalające na bezproblemową wymianę akumulatora. Pozostałe część warsztatów, serwisów, ale także sklepów detalicznych pracuje bez takiego wspomagania. To właśnie im Exide Technologies dedykuje swój program wymiany akumulatorów Exide Synergy, którego elementem jest specjalne urządzenie BTR-12.
„Wymiana akumulatora w nowoczesnych pojazdach, także z systemem Start&Stop często jest przedstawiana i zarazem postrzegana jako bardzo skomplikowany proces, wymagający drogich, specjalistycznych urządzeń, dostępnych tylko w selektywnej dystrybucji. Nie jest to prawda, po to m.in. stworzyliśmy nasz program Exide Synergy, aby zdemistyfikować pewne fakty, ale przede wszystkim, dać tanie i proste rozwiązanie naszym klientom, tak aby mieli możliwość poszerzenia bazy swoich klientów, dodatkowego zarobku, albo po prostu nie pozostawić ich na marginesie rynku – wyjaśnia Jarosław Nadstazik, marketing manager Exide Technologies.
Komunikat o błędzie na desce rozdzielczej
Z badań Exide Technologies wynika, że wymiana akumulatorów w większości zaawansowanych samochodów, w tym z systemem Start&Stop bardzo często nie wymaga jakichkolwiek specjalistycznych urządzeń, czasami wymaga takiego urządzenia celem jedynie wykasowania informacji na desce rozdzielczej sygnalizującego potrzebę wymiany akumulatora. Mimo że auto po wymianie jest w pełni funkcjonalne to informacja nie znika automatycznie, stąd potrzeba odznaczenia w systemie pojazdu dokonania operacji wymiany. Operacji tej można dokonać przy pomocy odpowiednich urządzeń diagnostycznych lub urządzenia BRT-12, a komunikat zniknie.
Kody nie zawsze potrzebne
Niektórzy producenci pojazdu po wymianie akumulatora wymagają wprowadzenia jego kodu do komputera pokładowego. W wielu przypadkach podanie dowolnego numeru zakończy się powodzeniem. Urządzenie BRT-12 posiada wbudowaną bazę wielu gotowych kodów oraz w większości przypadków potrafi odzyskać ostatni wprowadzony kod.
Dbamy o Twoje koszty
Urządzenie BRT-12 będzie oferowane w atrakcyjnej cenie 978 zł netto, czyli kilkukrotnie mniej niż inne urządzenia o podobnej funkcjonalności oferowane na rynku. Jest ono już dostępne w ramach wyposażenia warsztatu w programie Victor dla Punktów Sprzedaży Detalicznej. Dodatkowo oferujemy bezpłatną aktualizację oprogramowania naszego urządzenia. Obecnie BRT-12 pokrywa zakresem swojego działania wymianę akumulatora we wszystkich samochodach Grupy VW (Audi, VW, Skoda, Seat), Grupy BMW (BMW, Mini). Kolejne marki aut będą sukcesywnie dodawane i będą również dostępne w ramach darmowej aktualizacji oprogramowania.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, napisz na adres mailowy: marketing@exide.pl
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 26 października 2012, 7:38 0 0
Strasznie spłycone podejście do tematu, a przy okazji manipulacja Partnerami Handlowymi i klientem. "Reset" na którym skupia się autor i urządzenie które oferuje nie jest niestety jedyną i wystarczającą czynnością jakiej należy dokonywać w takich przypadkach i w tych samochodach,
Tym samym urządzenie to nie rozwiązuje problemu.
Odpowiedz
Anonim, 26 października 2012, 9:09 0 0
Może się mylę, więc jeżeli to co napiszę jest nieprawdą to proszę o sprostowanie.
Moim zdaniem wystarczy przed odłączeniem akumulatora podać dodatkowe napięcie z innego źródła (akumulatora matki) i po sprawie. Komputer nie zauważy zaniku napięcia a tym samym dodatkowe operacje będą zbyteczne.
Już od dawna stosujemy tę metodę w autach z kodowanymi radiami, gdzie właściciele nie znają kodu auta.
Jeżeli przeprowadzenie powyższej czynności jest wystarczające to wydaje mi się, że producenci różnych urządzeń do tego celu przeznaczonych trochę wyolbrzymiają problem i zatajają najprostsze metody by sprzedawać swoje produkty a serwisy celowo milczą by mieć więcej klientów.
Odpowiedz
Anonim, 26 października 2012, 11:05 0 0
ty piszesz o typowym podtrzymaniu napięcia przy wymianie akumulatora - ale nowoczesne cars-y maja tak czujną instalacje, że nawet jak się podepniesz "podtrzrymaczem" to moduł wewnętrzny zrobi obieg i to wyczuje. Exide mówi, że ma takie urządzenie żeby wymienić akumulator w carsach z startstopem i zalogować akumulator lub usunąć jakieś niepożądane komunikaty na desce. Słyszałem od gostka z Exide -gościu od serwisu- że tym urządzeniem można to zrobić i będzie ok i nie trzeba inwestować w inne-droższedo czego namawia nas VARTA!
Odpowiedz
Anonim, 26 października 2012, 11:08 0 0
dobrze,że ta cena 978 a nie 942 :)
Odpowiedz
Anonim, 26 października 2012, 11:18 0 0
jak to w polsce jeden drugim manipuluje i robi w jajo, nie rozumie tylko dlaczego tacy jestesmy,prosty przyklad moj bratanek pracuje w szwecjij potrzebuje czujnik tam drogo wiec prosi kup mi dzwonie do hurtowni jak zwykle okazuje sie ze sa trzy rodzaje do tego modelu i nie wiedza co dac moj siostrzeniec idzie do pierwszego sklepu nie serwisu mowiac ze niechce kupic tam po numerach vin daja mu numer orginalu.i tak kupujemy czujnik w polsce. ludzilem sie ze dozyje sie takich czasow i uprzejmosci w naszym kraju.
Odpowiedz
Anonim, 26 października 2012, 12:05 0 0
nehring ? ale o co chodzi bo czytelnicy chyba nie łapią twojego komentarza - nic wspólnego z tematem :)
Odpowiedz
Anonim, 26 października 2012, 16:08 0 0
chodzi mi oto ze taka firma jak inter - cars i inne wiodace na rynku nie maja programow serwisowych, zeby znalezc czesc po numerach vin a tam maja w zwyklym sklepie w polsce gdybym poiedzial ze niechce kupic tylko potrzebuje nr.orginalnej czesci to by cie wygonili ze sklepu bratanek nie jest miljonerem tak jak ty .78.8.213.
Odpowiedz
Anonim, 27 października 2012, 16:33 0 0
kolejny gadżet w radosnej twórczości na potrzeby wiecznie nie zadowolonych zielonych [zmoderowano] w ,,ue,,
Odpowiedz