Według szacunków ADAC ryzyko kolizji i wypadku na ośnieżonych i oblodzonych drogach jest aż sześciokrotnie wyższe niż latem. Dlatego kierowcy wybierając opony na zimę powinni brać pod uwagę te właściwości bieżnika, które gwarantują lepszą trakcję na drogach zimowych. Doskonale w trudnych warunkach pogodowych sprawdza się nowa ContiWinterContact TS 850, która dzięki zwiększonej o 20% ilości „gryzących” krawędzi bieżnika zapewnia lepszą przyczepność na ośnieżonych zakrętach oraz umożliwia skuteczne przenikanie warstwy wody pokrywającej lód.
Wysoką jakość i skuteczność nowej opony Continental potwierdzają najnowsze testy zimówek ADAC, w których ContiWinterContact TS 850 zajęła pierwsze miejsce wśród opon w popularnym rozmiarze 205/55 R 16. Eksperci ADAC docenili nie tylko doskonałą przyczepność opony na śniegu, ale również jej wytrzymałość oraz niskie opory toczenia.
Projektując kierunkowy bieżnik nowej opony, inżynierowie Continental zastosowali ostre rowki, które zapewniają jej maksymalną ilość „gryzących” krawędzi. Podczas ruszania i hamowania ich liczba zwiększa się o 10%, a przy wchodzeniu w zakręty krawędzi jest już o 20% więcej. Dzięki temu opona lepiej przenika mikroskopijnie cienką warstwę cieczy znajdującej się na lodzie.
„Oszczędność paliwa, którą zapewni nam nawet najbardziej ekonomiczny bieżnik, stanowi zaledwie promil kosztów jakie możemy ponieść na naprawę auta, gdy nie zatrzymamy się w porę i uderzymy w samochód stojący przed nami. Dlatego wybierając nową oponę powinniśmy przede wszystkim brać pod uwagę kilkanaście parametrów bieżnika, które decydują o naszym bezpieczeństwie. Cennym źródłem informacji w tym zakresie są testy prowadzone przez niezależne instytuty badawcze oraz pisma motoryzacyjne, które analizują ok. 15 różnych właściwości opony” – powiedział Konrad Grabowski, Continental Opony Polska.
Lepsze prowadzenie pojazdu udało się osiągnąć poprzez zastosowanie sztywniejszego konturu bieżnika, który skuteczniej przenosi siły z krawędzi opony i samochód szybciej reaguje na ruch kierownicy. Niskie opory toczenia i redukcję zużycia paliwa zapewnia zastosowanie w okolicy styku opony z obręczą nowego związku krzemionki. Zapobiega on deformacji części konstrukcyjnych opony, dzięki czemu uzyskuje o 10% mniejsze opory toczenia od poprzedniego modelu marki Continental – ContiWinterContact TS 830.
Nowy produkt dedykowany jest do samochodów klasy średnieji kompaktowych. Opona dostępna będzie od jesieni 2012 r. w 29 rozmiarach z homologacją dla 190 km/hi 240km/h. 14 calowy rozmiar dostępny będzie w 2013 r.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 2 listopada 2012, 20:10 0 0
Polecam
Odpowiedz
Anonim, 24 stycznia 2013, 10:02 0 0
Potwierdzam wszystko co napisano w artykule, moje 215/55R16 Continental TS-850 na Warmii-Mazurach spisują się rewelacyjnie.Polecam
Odpowiedz