Niskopopiołowe oleje silnikowe – przegląd rynku

27 stycznia 2021, 22:00

Oleje Low SAPS i Mid SAPS, czyli niskopopiołowe są dziś bardzo ważnym fragmentem rynku. Ich popularność rosła wraz z liczbą pojazdów, wyposażanych w filtr cząstek stałych. Jakie oleje z tej kategorii są dostępne na polskim rynku? Postanowiliśmy sprawdzić aktualną ofertę producentów.

W naszym zestawieniu znajdziecie oleje Low SAPS i Mid SAPS wielu marek. Wyboru opisywanych olejów dokonali sami producenci. Osoby zainteresowane uzyskaniem większej ilości informacji zachęcamy do kontaktu z przedstawicielami producentów i/lub dystrybutorów. Produkty przedstawiamy w kolejności przypadkowej.

FUCHS TITAN GT1 FLEX 5 SAE 0W-20

Uniwersalny olej do wysoko obciążonych silników po downsizingu. Zapewnia oszczędności paliwa i obniżenie emisji CO2. Może być użyty w szerokiej gamie nowoczesnych pojazdów z silnikami Diesla i benzynowych, zwłaszcza w wybranych modelach silników BWM, Mercedes-Benz, Opel i Volvo, ale także w wielu modelach azjatyckich i amerykańskich.

– Redukuje zużycie paliwa: do 3,6% mniejsze zużycie paliwa w porównaniu do konwencjonalnych olejów silnikowych. Co pozwala obniżyć emisję CO2 o 440,000 g w ciągu życia pojazdu.
– Ochrona silnika: znacząco lepsza ochrona silnika przed zużyciem w porównaniu do standardowych olejów w klasach lepkości SAE 5W-30 i SAE 5W-40. 88% mniejsze zużycie krzywek wałków rozrządu w porównaniu do wymagań normy ACEA C5.
– Ochrona przed LSPI: TITAN GT1 FLEX 5 0W-20 chroni przed zjawiskiem przedwczesnego zapłonu, a tym samym przed uszkodzeniem silnika i utratą mocy

Specyfikacje: ACEA C5; API SN PLUS RC, API SP RC; ILSAC GF-5; ILSAC GF-6A
Dopuszczenia: BMW LONGLIFE-17 FE+; JAGUAR LAND ROVER STJLR.03.5006; MB-APPROVAL 229.71/229.72; OV 040 1547
Rekomendacje FUCHS: CHRYSLER MS-12145; FIAT 9.55535-GSX; FORD WSS-M2C947-A, WSS-M2C947-B1; WSS-M2C962-A1; VOLVO VCC RBS0-2AE

FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 SAE 5W-30

TITAN GT1 FLEX 23 SAE 5W-30 to niskopopiołowy olej silnikowy Klasy Premium. Zapewnia optymalny rozruch w niskich temperaturach oraz ochronę silnika przed zużyciem. Przeznaczony jest do stosowania w nowoczesnych samochodach osobowych i lekkich dostawczych, także przy wydłużonych przebiegach między wymianami. TITAN GT1 FLEX 23 SAE 5W-30 posiada szeroki zakres dopuszczeń od różnych OEM’ów, dlatego może być szeroko stosowany do różnych typów pojazdów. Swoim zastosowaniem pokrywa ok. 80% polskiego parku samochodów osobowych, co pozwala w znaczny sposób uprościć logistykę olejową warsztatów.

– Uniwersalne zastosowanie w silnikach Diesla, benzynowych i zasilanych LPG różnych producentów
– Połączenie ACEA C2/C3 i API SN wymagane przez producentów azjatyckich
– W pełni zgodny z najnowszą wersją specyfikacji BMW LONGLIFE-04
– Połączenie trzech norm Mercedes-Benz
– Dodatkowa oszczędność paliwa do 1,6% w porównaniu do konwencjonalnych olejów w tej samej klasie lepkości

Specyfikacje: ACEA C2/C3; API SN
Dopuszczenia: BMW LONGLIFE-04; dexos2TM (D235ABAD075); MB-APPROVAL 229.31; MB-APPROVAL 229.51; MB-APPROVAL 229.52; VW 505 00/505 01
Rekomendacje FUCHS: FIAT 9.55535-S1 / -S3; GM-LL-A-025; GM-LL-B-025; IVECO 18-1811 CLASSE SC1

ENEOS SUSTINA 5W-30

Oryginalne technologie W BASE i ZP Technology to charakterystyczne elementy flagowej serii olejów SUSTINA marki ENEOS. SUSTINA 5W-30 to flagowy olej ENEOS o wysokiej wydajności, zaprojektowany z myślą o szerokiej gamie pojazdów, zwłaszcza o rynkach europejskich, przeznaczony zarówno do silników benzynowych, jak i diesli, wyposażonych w filtr DPF lub nie. Dzięki oryginalnym technologiom ENEOS zapewnia znacznie wyższą oszczędność paliwa i ochronę silnika niż standardowe oleje. SUSTINA zapewnia nawet o 2% niższe zużycie paliwa, podwajając tym samym ogólną wydajność paliwową silnika. Jest polecana dla szerokiej gamy silników japońskich, europejskich, amerykańskich i koreańskich. Dzięki zmniejszonej zawartości siarki, dodatek ZP sprzyja utrzymywaniu czystości silnika, czyniąc go wolnym od osadów i szkodliwych, niebezpiecznych kwasów.

W BASE to olej bazowy o najwyższym na świecie poziomie lepkości. Najwyższy wskaźnik lepkości pozwala na znaczną redukcję wewnętrznego oporu silnika. ZP TECHNOLOGY to oryginalna technologia dodatku ENEOS. ZP (dialkilowy fosforan cynku) zmniejsza zawartość siarki w oleju silnikowym.

ENEOS HYPER-S 5W-30

W pełni syntetyczny olej o wysokiej wydajności opracowany z myślą o samochodach Groupe PSA i szerokiej gamie japońskich oraz koreańskich silników benzynowych i wysokoprężnych. To olej polecany do pojazdów z najnowszymi systemami kontroli emisji spalin, wyposażonych w turbosprężarki i systemy bezpośredniego wtrysku, z katalizatorem lub bez. Zapewnia oszczędność paliwa, najlepsze efekty, jeśli chodzi o kontrolę zużycia materiału i powstawania osadów, stabilne smarowanie oraz wysoką stabilność termiczną w szerokim zakresie temperatur. Ten olej typu Mid-SAPS (ograniczona zawartość popiołu siarczanowego) opracowany został z myślą o nowoczesnych silnikach marek Peugeot, Citroën, Toyota, Honda oraz innych silnikach producentów japońskich, europejskich i koreańskich wymagających zgodności z normą ACEA C2.

Volkswagen LongLife III 0W-30 Norma: 504.00/507.00

Rekomendowany przez producenta Volkswagen olej 0W-30 o normie 504.00/507.00 zastąpił dotychczas używany olej 5W-30.

Nowe oleje dzięki lepszej odporności na utleniane są bardziej odporne na degradację, co w połączeniu ze specjalnym pakietem dodatków pozwala zapobiegać agregowaniu się osadów i zachować zbliżoną do fabrycznej czystość silnika. Używając wcześniej oleju 5W-30 spełniającego normę VW 504.00/507.00 można bez jakichkolwiek negatywnych skutków dla silnika używać olej 0W-30 o tej samej normie.

Od roku modelowego 2021 olej silnikowy używany przy wymianie w samochodach grupy Volkswagen musi być taki sam, jak na zalanie fabryczne, spełniając nie tylko normę, ale również lepkość, aby zapewnić ochronę i prawidłową pracę silnika przez cały okres eksploatacji samochodu. Według stanu na rok produkcji 2020 olej 0W-30 o normie 504.00/507.00 stanowił około 30% wszystkich „pierwszych zalań”.

Volkswagen LongLife IV 0W-20 Norma: 508.00/509.00

Nowe silniki, to świetne osiągi, ale też wysoka temperatura i duże obciążenie. Najnowszy olej oryginalny 0W-20, dzięki niskiej lepkości umożliwia optymalną pracę silnika niezależnie od warunków, a mniejsze tarcie między współpracującymi elementami silnika skutkuje niższym spalaniem i redukcją emisji CO2.

Według stanu na rok produkcji 2020, olej 0W-20 o normie 508.00/509.00 stanowił około 70% wszystkich „pierwszych zalań”. Należy pamiętać, że od roku modelowego 2021 olej silnikowy używany przy wymianie w samochodach grupy Volkswagen musi spełniać nie tylko normę, ale również lepkość jak na „pierwszym zalaniu”.

Jeśli dopuszczane są dwie normy VW do starszych silników warto zastanowić się przy kolejnej wizycie w serwisie nad zmianą oleju na olej 0W-20, zyskując jeszcze lepsze osiągi przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO2. Każdorazowo można ten fakt potwierdzić w Autoryzowanej Stacji grupy Volkswagen.

 

PETRONAS Syntium 5000 RN 5W-30

W pełni syntetyczny olej, opracowany w taki sposób, aby spełnić wymogi układów do obróbki wtórnej spalin w silnikach benzynowych i Diesla, pracujących w trudnych i ekstremalnych warunkach. Został on opracowany we współpracy z największymi europejskimi producentami samochodów i spełnia wymagania silników grupy Renault, jeśli chodzi o wydłużenie żywotności systemów obróbki spalin i obniżenia zużycia paliwa.

Syntium 5000 RN 5W-30 to olej o formule Low SAPS – niski poziom popiołu siarczanowego (SA), fosforu (P) i siarki (S) sprawia, że jest on odpowiedni do samochodów osobowych każdego typu, w szczególności do silników grupy Renault, które wymagają środków smarnych spełniających normy Renault RN0720 i ACEA C4.

Specyfikacje i normy: ACEA C4, MB-Approval 226.51, MB-Approval 229.51, Renault RN0720

PETRONAS Syntium 7000 E 0W-30

Olej Syntium 7000 E 0W-30 firmy PETRONAS został opracowany specjalnie, aby spełnić́ wymagania silników, które wymagają̨ oleju klasy ACEA C2. To w pełni syntetyczny olej typu Mid SAPS, co pozwala wydłużyć żywotność filtrów DPF. Niska lepkość pomaga zmniejszyć zużycie paliwa, a co za tym idzie – także emisję CO2.

Olej Syntium 7000 E 0W-30 można stosować we wszystkich samochodach osobowych, w tym samochodów z silnikami benzynowymi i Diesla, które wymagają oleju o tej lepkości i klasy jakości API SN i ACEA C2. Spełnia wymogi takich producentów jak PSA, Ford i Jaguar. Olej Syntium 7000 E 0W-40 idealnie sprawdzi się w niskich temperaturach, jego temperatura płynięcia wynosi poniżej -40o C.

Specyfikacje i normy: ACEA C2, API SN, ILSAC GF-5, PSA B71 2312, Ford WSS-M2C950-A, Jaguar JLR.03.5007

PMO 5w30 C3 Professional Series

W naszym przeglądzie nie mogło zabraknąć miejsca dla holenderskich olejów marki PMO. Wśród olejów Low SAPS na uwagę zasługuje PMO 5w30 C3 z serii Professional. Olej ten wyróżnia się wzbogaconą bazą opartą o polialfaolefiny, czyli wszystkim dobrze znaną bazę PAO. Baza ta wpływa dosyć znacząco na obniżenie temperatury płynięcia oleju, a także na zwiększenie jego wytrzymałości. Polialfaolefiny ułatwiają również rozruch (związane jest to z szybszym rozprowadzaniem się oleju w silniku). Pomimo obniżonej zawartości popiołów, olej ten charakteryzuje się bogatym pakietem uszlachetniaczy, który jest bezpieczny dla samochodów wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF). Olej w unowocześnionej formulacji zawiera dodatki molibdenu będące modyfikatorem tarcia, co w praktyce przekłada się na zwiększoną ochronę silnika.

PMO 5w30 C3 Extreme Series

Drugą propozycją holenderskiego producenta jest olej z flagowej linii Extreme Series, a mianowicie olej PMO 5w30 C3 Extreme. To, co wyróżnia tę linie na tle innych produktów to dodatki określane mianem Extreme Pressure Additives odpowiadające między innymi za obniżenie tarcia i zwiększenie wytrzymałości oleju. Olej ten, jak cała seria Extreme, charakteryzuje się podwyższoną zawartością bazy PAO. Dzięki nowoczesnej formulacji spełniającej normy API SN, olej ten może być stosowany w każdych nowoczesnych jednostkach, w których producent dopuszcza stosowanie oleju SAE 5w30, ACEA C3. PMO 5w30 Extreme jest olejem spełniającym normy m. in. VW 504.00/505.00 czy BMW LL 04.

YACCO LUBE RN-17 5W30

YACCO Lube RN17 5W30 został specjalnie opracowany, aby spełnić wymagania nowej specyfikacji Renault RN17 5W-30 wymaganej w niektórych silnikach benzynowych i wysokoprężnych Renault sprzedawanych od 2018 r. Dzięki wstecznej kompatybilności olej ten nadaje się również do starszych silników, w których producent zalecił pierwotnie użycie oleju RN0710 lub RN0700 z wyjątkiem silników RS (Renault Sport). W przypadku silników RS i Alpine należy stosować YACCO Galaxie A 0W40 z aprobatą Renault RN17 RSA. W przypadku silników wysokoprężnych z FAP spełniających normy emisji spalin do Euro6d-temp należy stosować wyłącznie olej RN0720 (YACCO Lube R 5W30).
Olej Yacco Lube RN17 5W30 spełnia również wymagania wszystkich innych silników wysokoprężnych lub benzynowych wielu marek, gdzie zalecane jest stosowanie oleju SAE 5W-30 ACEA C3. Olej został przetestowany i zatwierdzony zgodnie z wymaganiami specyfikacji Renault RN17. Zmniejszona zawartość popiołu, siarki i fosforu, zwiększa trwałość filtrów cząstek stałych (DPF) i optymalizuje wydajność katalizatorów. Lube RN17 5W30 oferuje odporność na utlenianie, nawet jeśli stosowane jest biopaliwo. Zapewnia niską lotność zgodnie z wymogami Renault, bardziej rygorystyczną niż ACEA.
APROBATA:RENAULT RN17 kompatybilna wstecz z RN0710/RN0700
NORMA: ACEA C3

YACCO LUBE W 0W30

YACCO LUBE W 0W30 to 100% syntetyczny o obniżonej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki, do silników Diesla (z lub bez filtra DPF) i benzynowych (z turbosprężarką lub bez), przeznaczony do nowych pojazdów (od Euro 4). Szczególnie zalecany do pojazdów Grupy Volkswagen wyprodukowanych po 2000 r. (poza silnikami R5 / V10 – tam zalecany jest olej YACCO VX Premium 2000 0W30).
YACCO LUBE W 0W30 kompatybilny jest również z wieloma innymi silnikami OEM, które wymagają oleju SAE 0W30 ACEA C3 (Subaru, Suzuki, Mitsubishi, Mazda, Honda …).

W 100% syntetyczna formuła, zapewnia odporność na utlenianie, co oznacza dłuższą żywotność silnika i jego wydajność. Wysoka lepkość HTHS zapewniająca odporność na ścinanie w bardzo wysokich temperaturach: zwiększa ochronę silnika, nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. VW 504.00 / VW 507.00 normy pozwalają na bezpieczne, wydłużone okresy między wymianami oleju w silnikach wysokoprężnych i benzynowych (zgodnie z zaleceniami producenta OEM).

Niski poziom popiołów siarczanowych, fosforu i siarki wydłużają żywotność filtrów cząstek stałych i katalizatorów. Lepkość SAE 0W poprawia przepływ oleju w niskich temperaturach.
Aprobaty:VW 504.00/507.00 Porsche C30 Norma: ACEA C3

VENOL Synthesis Premium Plus SN CF 5W-30 C4

Niskopopiołowy wykonany w technologii syntetycznej olej silnikowy, spełniający najnowsze wymagania producentów silników samochodowych. Gwarantuje odpowiednie smarowanie i niski poziom popiołu powstającego podczas pracy oleju. Optymalny skład oleju zapewnia niezawodną pracę silnika zarówno latem i zimą, w cyklu stop and go oraz przy jeździe autostradowej. Pozwala ograniczyć emisję związków szkodliwych dla środowiska naturalnego.

Przeznaczony do smarowania silników Diesla oraz silników benzynowych pracujących w różnych warunkach eksploatacji. Jest rekomendowany do stosowania w silnikach wyposażonych w  DPF – filtr cząstek stałych i TWC – katalizator trójfunkcyjny. Zalecany do pojazdów spełniających normy Euro 6.
Specyfikacje: API: SN/CF, ACEA C4

Venol Synthesis Premium Plus SN CF 5W/30

Nowoczesny olej silnikowy typu Mid SAPS, opracowany z wyselekcjonowanych olejów bazowych i pakietów dodatków uszlachetniających najnowszej generacji. Gwarantuje odpowiednie smarowanie i niski poziom popiołu powstającego podczas pracy oleju. Zapewnia minimalizację kosztów eksploatacji, dzięki redukcji zapotrzebowania na paliwo, bez obniżania mocy silnika. Optymalna formulacja oleju zapewnia niezawodną pracę silnika w warunkach miejskich oraz przy jeździe autostradowej.

Odpowiedni do zastosowania w samochodach wyposażonych w silniki Diesla oraz silniki benzynowe pracujące w różnych warunkach eksploatacji. Jest rekomendowany do stosowania w silnikach wyposażonych w DPF – filtr cząstek stałych i TWC – katalizator trójfunkcyjny. Zalecany do pojazdów spełniających normy Euro 6, preferowany min przez koncerny BMW, Mercedes – Benz, Volkswagen.
Specyfikacje: API: SN; ACEA: C3

Tedex Synthetic (C4) Motor Oil  5W40

Syntetyczny, wielosezonowy olej silnikowy typu Low SAPS (o obniżonej zwartości siarki, popiołu siarczanowego i fosforu). Został stworzony w oparciu o nowoczesną technologię, dzięki czemu zapewnia redukcję osadów i zmniejsza ryzyko zużycia zaworów. Jest to olej kompatybilny z urządzeniami obróbki spalin DPF i TWC. Olej zalecany jest przez czołowych producentów samochodów do nowoczesnych silników spełniających normy emisyjne EURO 6. Olej ten można stosować zamiennie za inne oleje syntetyczne, półsyntetyczne lub mineralne podobnej kategorii jakości wg API, może być mieszany z olejami syntetycznymi i mineralnymi o podobnej kategorii jakości innych producentów (ale, aby nie obniżać wysokiej jakości produktu należy unikać mieszania z innymi olejami).

Tedex Synthetic Premium Motor Oil 5W-30

Wielosezonowy, w pełni syntetyczny olej silnikowy, opracowany przy współpracy z Grupą VW jako olej technologii niskopopiołowej LOW SAPS, wyprodukowany przy użyciu najwyższej jakości syntetycznych olejów bazowych oraz specjalnie dla tej klasy oleju opracowanego pakietu nisko-popiołowych dodatków uszlachetniających. Olej zalecany jest przez czołowych producentów samochodów do nowoczesnych silników Diesla, spełniających normy EURO 4. To wysokiej klasy, flotowy, wielosezonowy olej silnikowy przeznaczony do najnowocześniejszych silników z zapłonem iskrowym oraz wysokoprężnych (Diesla), zarówno bez doładowania jak i doładowanych, w które wyposażone są samochody osobowe (VW, Audi, Seat, Skoda) i lekkie samochody dostawcze.

Valvoline Hybrid C5 0W-20

To syntetyczny, niskopopiołowy olej silnikowy klasy Premium, zaprojektowany w szczególności do stosowania w silnikach spalinowych pojazdów hybrydowych. Produkt został opracowany pod kątem poprawy wydajności i ochrony przeciwzużyciowej silników spalinowych, które pracują pod dużo większym obciążeniem i w bardzo niekorzystnych warunkach eksploatacyjnych w samochodach hybrydowych. Polepszona stabilność przeciwoksydacyjna zapewnia większą trwałość silnika w warunkach zwiększonej liczby cyklów Stop-Start. Badania laboratoryjne wykazały wzorcową wydajność oksydacyjną, ochronę antykorozyjną oraz ochronę przed zużyciem, pozwalające uzyskać dwucyfrowe poprawy wyników wydajności w stosunku do olejów tradycyjnych, a także znanych standardów branżowych, takich jak API i ACEA.

Olej Silnikowy Valvoline Hybrid można także stosować w samochodach z silnikami konwencjonalnymi, w których producenci wymagają stosowania olejów w jakości ACEA C5, API SP i SN.

Valvoline Synpower XL-III C3 5W-30

Syntetyczny, niskopopiołowy olej silnikowy klasy Premium, opracowany pod kątem zapewnienia maksymalnej wydajności i ochrony, w jednostkach napędowych Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz i Porsche. Może być stosowany w silnikach benzynowych i Diesla, z wtryskiem pośrednim i bezpośrednim, w tym z turbodoładowaniem. Zastosowane  bazy olejowe korzystnie wpływają na wysokie osiągi formulacji w testach ochrony silnika, gwarantując jednocześnie bardzo dobry przepływ oleju w niskich temperaturach, co poprawia uruchamiane i smarowanie silnika w warunkach zimowych. Olej, spełniając klasę jakości ACEA C3, jest przeznaczony do stosowania w silnikach wyposażonych w filtry cząstek stałych DPF/GPF i układy katalityczne TWC. Specjalne dodatki uszlachetniające zapewniają wysoką stabilność formulacji, dzięki czemu olej doskonale sprawdza się w warunkach wydłużonego trybu eksploatacji (Long Life) i utrzymuje silnik w czystości, dzięki minimalizacji liczby osadów.
Aprobaty: BMW LongLife 04, MB Approval 229.51, Porsche C40 i Volkswagen 504 00/507 00

Mobil 1 ESP X2 0W-20

Mobil 1 ESP x2 0W-20 to olej silnikowy z technologią SHC Synthese, opracowany w celu zapewnienia czystości silnika, ochrony przed zużyciem, wysokiej trwałości i oszczędności paliwa. Formulacja tego oleju powstała we współpracy z najważniejszymi europejskimi producentami pojazdów (OEM). Mobil 1 ESP X2 0W-20 opracowano w celu przedłużenia żywotności i utrzymania wysokiej wydajności systemów emisji spalin pojawiających się w nowych europejskich pojazdach z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi, które wymagają olejów o klasie lepkości SAE 0W-20. Jest zalecany do wysoko obciążonych silników benzynowych i wysokoprężnych, stosowanych w nowych pojazdach. Spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji: API SL, ACEA C5, API SN (wym. dot. testów silnikowych), API SN PLUS (wym. dot. testów silnikowych), API SN (wym. dot. testów silnikowych). Wybrane aprobaty: GM dexosD Licensed, MB-Approval 229.71, Porsche C20, VW 508 00, VW 509 00.

Mobil 1 ESP LV 0W-30

Mobil 1 ESP LV 0W-30 to najwyższej jakości, w pełni syntetyczny olej silnikowy zaprojektowany specjalnie w celu zapewnienia wyjątkowych osiągów silnika. Niska lepkość oraz w pełni syntetyczna formulacja. Aktywne dodatki myjące, stabilność termiczna i oksydacyjna.

Odporny na rozkład termiczny w celu zapewnienia długotrwałej ochrony. Właściwości niskotemperaturowe, zimny start i szybkie smarowanie w niskich temperaturach zapewniają ochronę przed zużyciem. Zbilansowany pakiet dodatków uszlachetniających przekłada się na właściwości smarne i ochronę przed zużyciem. Posiada aprobaty BMW Longlife 12 FE, MB-Approval 229.61, VOLVO 95200377, STJLR.03.5007. Jest rekomendowany w aplikacjach wymagających specyfikacji FORD WSS-M2C920A. Spełnia lub przewyższa wymagania API SN (wym. dot. testów silnikowych), API SL, ACEA A5/B5, ACEA C2.

ORLEN OIL PLATINUM MaxExpert C4 5W–30

Syntetyczny, wielosezonowy olej silnikowy typu low SAPS (o obniżonej zwartości siarki, popiołu siarczanowego i fosforu). Został stworzony w oparciu o nowoczesną technologię Complex Protection Formula, dzięki czemu zapewnia redukcję osadów i zmniejsza ryzyko zużycia zaworów. PLATINUM MaxExpert C4 5W-30 to olej kompatybilny z urządzeniami obróbki spalin DPF i TWC.

Zastosowanie: PLATINUM MaxExpert C4 5W-30 jest rekomendowany do silników benzynowych i diesla samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Zapewnia skuteczne smarowanie silnika w każdych warunkach pracy zarówno w mieście jak i na trasach szybkiego ruchu. Dzięki niskiej lepkości szybko dociera do węzłów tarcia zwłaszcza w zimie, co zapewnia łatwy rozruch silnika w niskich temperaturach.
Zalecany do silników zarówno z turbodoładowaniem lub bez w pojazdach wyposażonych w urządzenia obróbki spalin takie jak: DPF i TWC. Odpowiedni do samochodów spełniających normy Euro 6. ​​

Klasa jakości: ACEA: C4
Klasa lepkosci: SAE: 5W-30 ​​

ORLEN OIL PLATINUM PRO C4 5W–30

PLATINUM PRO to najnowsza generacja profesjonalnych olejów silnikowych z technologią SMART Formula oraz systemem podwójnej filtracji oleju. PLATINUM PRO spełnia najnowsze wymagania producentów samochodów. Podwójna filtracja to zapewnienie wyjątkowej czystości oleju. SMART Formula to ochrona silnika w każdych warunkach użytkowania, obniżenie kosztów eksploatacji poprzez oszczędność paliwa oraz zmniejszenie emisji związków szkodliwych dla środowiska naturalnego.

Zastosowanie: PLATINUM PRO C4 5W-30 jest rekomendowany do silników benzynowych i diesla samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Zapewnia skuteczne smarowanie silnika w każdych warunkach pracy zarówno w mieście, jak i dalekich trasach. Dzięki swoim własnościom szybko dociera do węzłów tarcia, co zwłaszcza w zimie oznacza łatwy rozruch silnika w niskich temperaturach.
Zalecany do silników zarówno z turbodoładowaniem lub bez, także w pojazdach wyposażonych w systemy oczyszczania spalin takie jak: DPF – filtr cząstek stałych, TWC – katalizator trójfunkcyjny. Odpowiedni do samochodów spełniających normy Euro 6.

Klasa jakości: ​ACEA: C4
Klasa lepkosci: SAE: 5W-30

REPSOL ELITE EVOLUTION LONG LIFE 5W30

Syntetyczny olej silnikowy o długiej żywotności (LONG LIFE), specjalnie zaprojektowany do pojazdów z technologią oczyszczania spalin. Jest opracowany z wyselekcjonowanych komponentów z niską zawartością popiołów (Mid SAPS), dzięki czemu nadaje się do stosowania w najnowszych silnikach, a także pomaga chronić środowisko, redukując szkodliwe emisje cząstek do minimum. Syntetyczne komponenty zastosowane w oleju pozwalają na wydłużone okresy wymiany, zgodnie z zaleceniami OEM.

API SN/CF, ACEA A3/B4-04, C3; BMW LL-04 (N52) <2019; MB-Approval 229.51/229.52; VW 502.00 / 505.00/ 505.01; Dexos2TM(GB2D1011102) supersedes GM-LL-A-025 and GM-LL-B-025.

RP ELITE LONG LIFE 50700/50400 5W30

Wysokiej klasy syntetyczny olej smarowy opracowany przez firmę Repsol, aby spełnić wymagania najnowocześniejszych silników benzynowych i wysokoprężnych grupy VW-Audi-Seat-Skoda dla specyfikacji VW 50700/50400. Produkt jest zalecany do stosowania w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa lub silników wysokoprężnych z filtrami cząstek stałych w układach wydechowych. Unikalne właściwości oleju wraz z zastosowaniem nowoczesnych komponentów pomagają zmniejszyć zużycie paliwa, a tym samym emisję zanieczyszczeń do atmosfery. Skład produktu umożliwia stosowanie oleju również w pojazdach wymagających ACEA C2.

VW 507.00/504.00, MB 229.51, ACEA C3, PORSCHE C30, API SN

Gulf Formula RNX 5W-30

Gulf Formula RNX 5W-30 jest syntetycznym, kompatybilnym z nowoczesnymi systemami katalitycznymi olejem do silników samochodowych, zaprojektowanym z użyciem nowoczesnego, niskopopiołowego (low SAPS) pakietu dodatków, spełniającym normy Euro 4. Gulf Formula RNX 5W 30 jest specjalnie formułowany do smarowania w warunkach wysokiego ścinania i temperatury (HTHS>3.5mPa.s) silników benzynowych i diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) i trójdrożny katalizator (TWC), tak aby wydłużyć żywotność tych układów oczyszczania spalin. Gulf Formula RNX 5W 30 zapewnia ochronę przeciwzużyciową i minimalizację odkładania się osadów w silniku i turbosprężarce. Gulf Formula RNX 5W 30 jest zalecany do silników marki Renault, w szczególności do diesli wyposażonych w filtr DPF, wymagających oleju zgodnego ze specyfikacją RN 0720, a także do wszelkiego typu silników innych producentów aut, które powinny być smarowane olejem spełniającym normę ACEA C4.

Gulf Formula EFE 5W-30

Gulf Formula EFE 5W-30 jest najbardziej zaawansowanym olejem syntetycznym wyprodukowanym w technologii nisko popiołowej (low SAPS), z formulacją umożliwiającą oszczędności zużycia paliwa. Odpowiednio dobrane bazy olejowe i  pakiet dodatków pozwalają na efektywną ochronę silnika przed zużyciem i formowaniem się osadów. Gulf Formula EFE 5W-30 jest specjalnie zaprojektowany do silników benzynowych i diesla z zaawansowanymi systemami katalitycznymi, wymagających oleju nisko lepkościowego, o wysokiej smarności, nisko popiołowego, mogącego pracować w warunkach wysokich temperatur i ścinania (HTHS>2.9mPa.s), instalowanych w samochodach osobowych i dostawczych wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) i trójdrożne katalizatory (TWC). Gulf Formula EFE 5W-30 przewyższa wymagania stawiane przez producentów nowych modeli aut takich jak Ford, Mazda oraz innych, którzy wymagają zalewania silników olejem spełniającym normę ACEA C1.

Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30

W pełni syntetyczny olej silnikowy o niskiej lepkości, wyprodukowany w Technologii Shell PurePlus – w której syntetyczna baza olejowa jest uzyskiwana z gazu ziemnego. To najbardziej zaawansowana niskopopiołowa formuła olejowa Shell przeznaczona do nowoczesnych silników Diesla z filtrami cząstek stałych.

Olej zapewnia ochronę układu wydechowego poprzez utrzymanie w czystości filtra cząstek stałych w silnikach Diesla. Ułatwia zimny rozruch, a niska lepkość i niski współczynnik tarcia zapewniają oszczędność paliwa do 2,6%. Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 gwarantuje ochronę przed szlamem – jak żaden inny olej silnikowy zapewnia czystość silnika w stopniu zbliżonym do fabrycznej.

Normy i specyfikacje: ACEA C2/C3; API SN; VW 504.00/ 507.00; MB-Approval 229.52, 229.51, 229.31; Porsche C30; spełnia wymagania Fiat 9.55535- GS1, Fiat 9.55535-DS1

Shell Helix HX8 ECT 5W-30

Syntetyczny olej silnikowy o wysokiej wydajności czyszczenia i ochrony silnika. Przeznaczony do użytku w samochodach grupy Volkswagen w normie 504.00/507.00 oraz innych marek wymagających niskopopiołowości na poziomie ACEA C3.

Shell Helix HX8 ECT powstał z zastosowaniem zaawansowanej technologii kompatybilnej z systemami emisji spalin, aby umożliwić utrzymanie w czystości systemów emisji spalin w samochodach. Niskopopiołowa formulacja umożliwia utrzymanie filtrów cząstek stałych
w czystości i chroni przed powstawaniem popiołów, które mogą blokować układ wydechowy i zmniejszać wydajność silnika. Olej może być stosowany w nowoczesnych silnikach benzynowych, silnikach Diesla, również tych wyposażonych w filtr cząstek stałych oraz silnikach zasilanych gazem.

Normy i specyfikacje: API SN; ACEA C3; VW 504.00/507.00; MB-Approval 229.31, 229.51

NESTE PRO C4 5W-30

Neste Pro C4 5W-30 to w pełni syntetyczny olej silnikowy typu Low SAPS. Jest on przeznaczony do silników samochodów osobowych, wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF) lub katalizator, w których wymagane jest zastosowanie oleju klasy ACEA C4. Olej wyprodukowano specjalnie do silników samochodów Nissan (EURO 5), a także Renault i Suzuki. Posiada oficjalne aprobaty Mercedes-Benz MB 226.51 oraz Renault RN0720. Spełnia również normę Mercedes-Benz MB 229.31

Specol Spec Premium C3 SN/SM/CF 5W/30 VW 504.00 507.00

Spec Premium C3 SN/SM/CF to syntetyczny olej silnikowy typu Low SAPS. Olej został specjalnie zaprojektowany do samochodów osobowych i lekkich dostawczych z silnikami benzynowymi oraz Diesla. Olej gwarantuje długie przebiegi między wymianami, mniejsze zużycie paliwa oraz ochronę silnika i filtrów.

Spec Premium C3 SN/SM/CF 5W/30 VW 504.00 507.00 jest dedykowany w szczególności do samochodów produkowanych przez koncern Volkswagen. Spełnia najnowsze normy VW 504.00/507.00, dzięki czemu może być z powodzeniem stosowany w nowoczesnych samochodach, ale także jest kompatybilny z silnikami wymagającymi starszych specyfikacji. Sprawdzi się w samochodach spełniających klasę emisji spalin EURO V.

Specyfikacje: API: SN Plus/SM/CF; ACEA: C3; BMW LL 04; Fiat 9.55535-S3; GM Dexos 2; MB 229.31/229.51; Porsche C30; VW 504.00/507.00

Specol Spec Diesel FAP/DPF 10W/40

Olej produkowany jest z wysokorafinowanych baz mineralnych, baz syntetycznych oraz specjalnie dobranego nisko popiołowego pakietu dodatków uszlachetniających. Olej zapewnia ochronę silnika w całym zakresie temperatury pracy, zachowuje silnik w czystości, pozwala na maksymalne wydłużenie przebiegów między wymianami oleju. Spełnia wymagania norm emisji spalin Euro I, II, III, IV, V. Spec Diesel FAP/DPF 10W/40 to nowoczesny, półsyntetyczny olej produkowany w technologii Low SAPS, zalecany do silników Diesla zasilanych paliwem o niskiej zawartości siarki, wyposażonych w układy recyrkulacji spalin (EGR, AGR), z i bez filtrów cząstek stałych (DPF) oraz z selektywnym katalizatorem redukującym tlenki azotu w spalinach (NOx).

Specyfikacje: ACEA: E6/E7/E9; API: CI-4; MTU Type 3.1; Volvo VDS-3, CNG; Renault Truck RLD-2; Mack EON, CUMMINS CES 20076/77; CAT ECF-1-a; Deutz DQC IV-10 LA; MAN 3477; MAN 3271-1. Aprobaty: MB-Approval 228.51.

TIPP-OIL FS Low SAPS 0W-40

Wysokowydajny, niskotarciowy olej silnikowy do nowoczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych w samochodach osobowych i dostawczych. Szczególnie polecany do stosowania w silnikach z turbosprężarkami i technologią wielozaworową. Olej TIPP-OIL FS Low SAPS 0W-40 może być stosowany jako olej całoroczny. Nadaje się zarówno do operacji na krótkich dystansach, przy dużym obciążeniu, jak i do zastosowań długodystansowych.

Specyfikacje klasyfikacji jakości: ACEA C3, API SN/CF

Charakterystyka:
– stabilność oksydacyjna, dzięki zastosowaniu wysokiej jakości olejów bazowych
– bezpieczne smarowanie, nawet w wysokich temperaturach roboczych
– optymalne właściwości przy zimnym rozruchu i oszczędność paliwa
– wysoka ochrona przed zużyciem
– zastosowanie w silnikach benzynowych i wysokoprężnych różnych producentów

TIPP OIL Low Premium 5W-30

TIPP OIL Low Premium 5W-30 to syntetyczny niskopopiołowy olej silnikowy o niskim współczynniku tarcia do silników benzynowych i wysokoprężnych samochodów osobowych z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim lub bez. TIP OIL Low Premium 5W-30 charakteryzuje się optymalnymi właściwościami zimnego startu, minimalizacją zużycia paliwa i tarcia. Wydłużone okresy wymiany oleju zgodnie z instrukcjami producenta.

TIPP OIL Low Premium 5W-30 nadaje się do energooszczędnego całorocznego stosowania we wszystkich nowoczesnych samochodach z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Low Premium 5W-30 jest stosowany w silnikach o określonych specyfikacjach. Należy przestrzegać przepisów eksploatacyjnych producenta pojazdu i silnika.

Specyfikacje klasyfikacji jakości: API SN/CF, ACEA C2/C3

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Eryk, 3 lutego 2021, 0:13 0 -2

PMO 5w30 C3 Professional Series czy Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 ? Nie mogę nie zdecydować :P

Odpowiedz

olo222, 11 lutego 2021, 18:57 0 -3

Co to jest pmo? Jeśli masz wątpliwości to znaczy że nie bedzie dla Ciebie różnicy nawet jeśli zalejesz sobie CC30 z jakiegoś renomowanego koncernu.

Odpowiedz

ronin, 3 lutego 2021, 12:43 2 0

A gdzie GM 5w30 low saps ?

Odpowiedz

taka prawda, 12 lutego 2021, 9:09 0 0

nie ma takiego oleju jak GM... w środku zawsze jest to co akurat będzie najtańsze żeby wlać i spełnia określone aprobaty

Odpowiedz

Webjeans, 5 lutego 2021, 23:33 2 0

A co z Texaco,Motul? Nie zapłacili za artykuł?

Odpowiedz

TakiJeden, 10 lutego 2021, 10:13 0 0

Nie zapłacili bo nie dałeś im zarobić ;)

Odpowiedz

olejarz, 12 lutego 2021, 9:11 0 0

texaco się zwija a motul ma taki PR w necie że nie musi płacić dodatkowo ;)

Odpowiedz

Greg, 12 lutego 2021, 12:30 2 0

piszesz głupoty... texaco się zwija... dobry dowcip

Odpowiedz

olo222, 12 lutego 2021, 17:48 1 0

Wydaje się że ciężko było niektórym wbić się z produktami w myśl przewodnią artykułu.
Światowym GIGANTOM, zwłaszcza rodzimym, z wynajętymi na zachodzie biurami o powierzchni jednego metra kwadratowego coś nie trybi, i raczej przez zły dobór oleju.

Odpowiedz

xxx.1, 5 stycznia 2022, 11:40 2 0

czy dla silników z lat +/-90tych takie oleje też są wskazane czy brakuje im w nich smarowania siarkowego ???

Odpowiedz