Rada nadzorcza Brembo zatwierdziła wyniki finansowe Grupy Brembo za I kwartał 2012 roku. Skonsolidowane przychody netto osiągnęły wysokość 349,9 mln euro, o 12,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 roku. Przychody w oparciu o identyczne zasady oceny (m.in. po pominięciu efektu Brembo Argentyna – dawniej Perdriel, przejętego w sierpniu 2011 r.) wzrosłyby o 10,8 proc.
Główne obszary działania Brembo miały pozytywny wkład we wzrost przychodów w pierwszym kwartale 2012 r. Sektor wyścigowy wzrósł o 14,1 proc., samochodowy o 13,3 proc., samochodów użytkowych odnotował wzrost o 10,5 proc., zaś motocykli – o 9,9 proc. Segment bezpieczeństwa biernego spadł o 6 proc., jednak poczynione przez Grupę inwestycje dadzą widoczne efekty w ciągu bieżącego roku.
– „Wciąż jesteśmy na ścieżce wzrostu, co chcemy utrzymać poprzez inwestycje w innowacje, jakość, badania, rozwój i możliwości produkcyjne, podobnie jak rozszerzenie naszej obecności na nowe rynki. To podstawowe elementy strategii wdrożonej przez Grupę Brembo, która zainwestowała ponad 32 miliony euro w pierwszym kwartale 2012 r. (około 1/3 tej kwoty we Włoszech) i zamierza zainwestować ponad 100 milionów euro w 2012 roku.” – powiedział Alberto Bombassei, prezes Brembo.
W podziale geograficznym, niemal wszystkie rynki, na których działa Brembo, odnotowały wzrost sprzedaży. Największy, niemiecki wzrósł w pierwszym kwartale o 18,8 proc. rdr., brytyjski o 36,1 proc. rdr., zaś francuski o 29,4 proc. rdr. We Włoszech udało się osiągnąć niewielki wzrost o 0,6 proc. rdr.
Rynek północnoamerykański wzrósł o 23,6 proc. rdr., zaś brazylijski spadł 7,7 proc. rdr. Wzrost w Indiach wyniósł 7,7 proc. rdr., w Japonii – 7,1 proc. rdr. W Chinach sprzedaż spadła o 20,7 proc. rdr. (liczona like-for-like – wzrosła o 5 proc. rdr.).
Zobacz szczegółowe wyniki finansowe Brembo oraz informacje o zatrudnieniu
Na 31 marca 2012 r. liczba pracowników Grupy wynosiła 6 933, o 832 więcej niż po pierwszym kwartale 2011 r. i o 198 więcej niż 31 grudnia 2011 r.
Zysk EBITDA wzrósł do 42,9 mln euro (o 11,5 proc. więcej niż w I kwartale 2011 r.), zaś EBIT – do 23,9 mln euro, był o 21,3 proc. większy niż w pierwszym kwartale 2011 r.
Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 23,8 mln euro, podczas gdy w I kwartale 2011 r. było to 16,9 mln euro. Bazując na obecnych stawkach podatków, szacowane podatki w I kwartale 2012 r. wyniosły 3 mln euro, ze stawką podatku 12,5 proc., w porównaniu z 32,7 proc. we analogicznym okresie 2011 roku. Spadek stawek podatków jest efektem przywilejów podatkowych wynikających z położenia nowej fabryki tarcz w specjalnej strefie ekonomicznej w Polsce.
Kwartał zakończył się z zyskiem netto w wysokości 21,1 mln euro, o 87,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 r. Zadłużenie finansowe netto na 31 marca 2012 r. wynosiło 349,9 mln euro. 31 grudnia 2011 r. było to 315 mln euro. Wzrost zadłużenia to przede wszystkim wynik inwestycji w tym okresie.
(w mln euro) | 2012 | 2011 | zmiana |
---|---|---|---|
Przychody | 349,9 | 312,2 | 12,10% |
EBITDA | 42,9 | 38,5 | 11,50% |
% przychodów | 12,30% | 12,30% | |
EBIT | 23,9 | 19,7 | 21,30% |
% przychodów | 6,80% | 6,30% | |
Zysk przed opodatkowaniem | 23,8 | 16,9 | 40,40% |
% przychodów | 6,80% | 5,40% | |
Zysk netto | 21,1 | 11,2 | 87,30% |
% przychodów | 6,00% | 3,60% | |
31.03.2012 | 31.12.2011 | ||
Dług finansowy netto | 349,9 | 315 | 34,9 |
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 16 maja 2012, 18:40 0 0
Wszystko pięknie i ładnie tylko gdzie zanotowali te wzrosty, na pierwszym wyposażeniu czy na aftermarkecie ?? Ja obstawiam pierwsze wyposażenie, na rynku wtórnym pewnie odnotowali spadki jednak że to potężna firma to całościowo wygenerowali wzrost. Sądze że nie wesoło w Brembo na aftermarkecie bo konkurencja coraz większa, jakość spada, a cenowo nie zawsze są w stanie się dopasować. Nie dawno też publikowali ogloszenia o prace na handlowca, jak myślicie dlaczego ?
Odpowiedz