Coraz więcej modeli samochodów osobowych wyposażanych jest w zawieszenie pneumatyczne BILSTEIN. W odpowiedzi na liczne postulaty mechaników ich producent przygotował serię filmów instruktażowych dotyczących serwisowania i wymiany.
BILSTEIN przygotował serię filmów instruktażowych obrazujących krok po kroku postępowanie z każdym modelem samochodu. Liczą one aż 39 odcinków, z których połowa dotyczy gamy Mercedesa. Wszystkie udostępnione zostały bezpłatnie na platformie YouTube (kanał BILSTEIN technical). Każdy z polskim lektorem.
Pierwszym na rynku samochodem seryjnie wyposażonym w zawieszenie pneumatyczne BILSTEIN był Mercedes W220. Do dziś marka ta konsekwentnie wprowadza to rozwiązanie do kolejnych modeli – od Klasy C, poprzez GLC i GLE po S. Na zamianę klasycznych amortyzatorów na miechy powietrzne decydują się także inni producenci. Dziś takie modele oferuje BMW, Jaguar i Land Rover oraz grupa VW w Audi, Bentleyu, Porsche i Volkswagenie.
Chociaż są to modele z wyższej półki, ale głównie za sprawą importu używanych, coraz częściej pojawiają się na polskich drogach. Ich serwisowanie może stanowić intratną pozycję w ofercie warsztatu samochodowego, jednak wielu mechaników boi się podejmowania tej usługi. Zupełnie niepotrzebnie, bowiem wystarczy przestrzegać paru stałych zasad, pozostałe czynności są podobne, jak przy zwykłych amortyzatorach. Przekonują się o tym uczestnicy naszych szkoleń, które w formie teorii i praktyki prowadzimy w całej Polsce – mówi Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w IHR Warszawa, przedstawicielstwie producenta amortyzatorów BILSTEIN w Polsce.
Komentarze