Od trzech dekad BILSTEIN rozwija technologię zawieszenia pneumatycznego. Uzupełnieniem tego rozwiązania jest oferta 13 referencji kompresorów przeznaczonych na aftermarket.
W latach 90. XX wieku BILSTEIN we współpracy z inżynierami Mercedesa opracował system zawieszenia pneumatycznego. Pierwszym seryjnie wyposażonym w niego modelem była Klasa S (W220). Dziś rozwiązanie to stosowane jest przez wielu producentów samochodów, jak Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Land Rover, Mercedes, Porsche czy Volkswagen.
Początkowo zawieszenie pneumatyczne, jak każda nowinka techniczna, montowane było w samochodach z segmentu premium. Obecnie dostępne jest w wielu popularnych, także na polskich drogach, modelach. Dużym zainteresowaniem cieszą się również wyposażone w to rozwiązanie auta używane, co łatwo prześledzić na portalach ogłoszeniowych czy zakresie usług świadczonych przez niezależne warsztaty – mówi Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w IHR Warszawa, przedstawicielstwie producenta amortyzatorów BILSTEIN w Polsce.
Zawieszenie pneumatyczne wymaga fabrycznego przystosowania pod nie samochodu. Dlatego nie można za ich pomocą dokonać modyfikacji. Stąd też w ofercie BILSTEIN referencje airmatików przypisane są do serii Replacement.
Od początku tworzą ją dwa rozwiązania. Pod BILSTEIN B3 kryją się poduszki powietrzne, a pod BILSTEIN B4 pełny zestaw na jedno koło. Niezależnie od wybranego elementu, wymiany dokonuje się na podobnej zasadzie jak z klasycznym amortyzatorem. Zawsze parami na tej samej osi.
Niezbędnym do działania układu pneumatycznego jest sprężarka. BILSTEIN, w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, wprowadził ją do swojej oferty na aftermarket w 2016 roku. Tak jak każdy element uzupełniający przypisany został do serii B1.
Obecnie katalog BILSTEIN B1 obejmuje 13 referencji kompresorów do najpopularniejszych na rynku modeli. Są to między innymi BMW serii 5 (E61) oraz X5 (E70), Mercedes Klasy S (W221) i Land Rover Discovery III/IV (L319) oraz Range Rover III (L322).
BILSTEIN dostarcza na pierwszy montaż kompletny układ zawieszenia pneumatycznego. Poprzez ofertę kompresorów uzupełniamy więc nasze kompetencje także w aftermarkecie. Podobnie jak z parą klocek i tarcza hamulcowa, także tutaj jest optymalnie, aby współpracujące ze sobą elementy pochodziły od jednego dostawcy. Zakres tych referencji nie pokrywa jeszcze pełnego katalogu elementów airmatików, ale sukcesywnie je uzupełniamy – dodaje Andrzej Wojciech Buczek z IHR Warszawa.
Komentarze