Nowa generacja skalowalnych układów kontroli poduszek powietrznych

16 kwietnia 2012, 10:29

TRW Automotive prowadzi prace nad drugą generacją skalowalnych układów sterujących dla poduszek powietrznych (Airbag Control Unit – ACU). Projekt powstał w związku z rosnącym zapotrzebowaniem na rynku nisko budżetowych samochodów i na rynkach wschodzących. To inteligentne rozwiązanie pozwala na instalację w pojeździe systemu poduszek powietrznych w dwóch opcjach: dla modeli sprzedawanych na terytoriach rozwijających się, oraz dla pojazdów eksportowanych na rynki rozwinięte.

Ed Carpenter, wiceprezes TRW Electronics, powiedział: ,,Poszukujemy rozwiązań, które umożliwiłyby wyposażenie wszystkich pojazdów w zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Druga generacja naszych skalowalnych układów sterujących dla poduszek powietrznych (ACU) stwarza przed rynkami wschodzącymi szansę na instalację zaawansowanego technicznie wyposażenia w swoich pojazdach. Nowy model ACU będzie posiadał możliwość zintegrowania go z inercyjnym układem pomiarowym (Inertial Measurement Unit – IMU), tak aby reagował on na odchylenia kursu pojazdu, co jest dziś kluczową technologią na rosnącym rynku elektronicznych systemów kontroli stabilności (Electronic Stability Control – ESC).

System ACU w opcji podstawowej to oszczędne rozwiązanie. Układ ten nie posiada pomocniczego interfejsu i pracuje z czterema ładunkami wybuchowymi, zapewniając ochronę w przypadku zderzenia czołowego. Posiada on jednak możliwość dostosowania do współpracy również z rozszerzonymi systemami bezpieczeństwa.

Rozszerzony system obsługuje do dwunastu ładunków wybuchowych oraz cztery interfejsy pomocnicze, wykrywające zagrożenie i zapewniające ochronę przed zderzeniem bocznym lub czołowym. Jest on zaprojektowany do obsługi dodatkowych funkcji, spełniających wymogi bezpieczeństwa obowiązujące na terenie Europy i Ameryki Północnej. Posiada np. możliwość zintegrowania z inercyjnym układem pomiaru i współpracy z aktywnymi systemami bezpieczeństwa, takimi jak ESC.

Nowy projekt pozwala na większą elastyczność i konkurencyjność, dając producentom możliwość wyposażenia pojazdu posiadającego rozszerzoną wersję ACU w 8 lub więcej ładunków. Rodzina skalowalnych produktów ACU używa standardowych rozwiązań konstrukcyjnych, wyposażonych w uniwersalne złącza. Pozwala to na ekonomiczną produkcję ACU nawet w przypadku mniejszych producentów, działających na rynkach rozwijających się, gdzie nakład produkcji jest stosunkowo niewielki, a zaawansowane systemy poduszek powietrznych nie są  standardowym wyposażeniem.

Przedstawiony przez TRW system kontroli poduszek powietrznych drugiej generacji stoi na czele stawki pod względem stosunku wydajności do ceny, realizując zapotrzebowanie na nisko kosztowe systemy ACU nie tylko w stosunku do producentów nastawionych na sprawdzoną wysoką jakość, ale także tych operujących na rynkach wschodzących, jak: Brazylia, Rosja, Indie i Chiny. Spółka przewiduje, że technologia będzie gotowa do produkcji w 2014 roku.

 

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

TRW wprowadza dachowe poduszki powietrzne
TRW wprowadza dachowe poduszki powietrzne

TRW Automotive w czerwcu 2011 roku zaprezentowała nowy system „dachowych” poduszek powietrznych, które zastąpią poduszki powietrzne montowane zazwyczaj w kokpicie pojazdu. Nowa poduszka powietrzna pozwoli na złagodzenie obrażeń pasażerów w razie wypadku oraz poprawę estetyki wnętrza, ergonomii i funkcjonalności przy jednoczesnej oszczędności miejsca w samochodzie. Nowa konstrukcja, poprzez wyeliminowanie konieczności montowania jej  w obrębie kokpitu, […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 19 kwietnia 2012, 8:04 0 0

Ciekawe jak będzie z czyszczeniem crash-daty w tych sterach ;]

Odpowiedz