Centrum Techniczne BWI Group w Krakowie opracowało hydrauliczny zderzak odbicia amortyzatora o szerokim zakresie ustawień, który poprawia komfort jazdy, skuteczność działania i trwałość zawieszenia. Rozwiązanie przeznaczone do samochodów klasy premium jest tańsze i lżejsze od amortyzatorów z regulowanym tłumieniem.
By zapewnić większy komfort jazdy i zapobiec uszkodzeniu pojazdu przy pełnym wysunięciu amortyzatora, rozwiązanie BWI Group wykorzystuje do rozproszenia energii układ z cieczą hydrauliczną. Dzięki tej technologii można zredukować maksymalną siłę w zawieszeniu od dwóch do trzech razy, w porównaniu do tradycyjnego zderzaka mechanicznego. W ten sposób można efektywniej wykorzystać skok amortyzatora.
– „Ze względu na rosnącą liczbę modeli segmentu luksusowego cechujących się miększymi ustawieniami zawieszenia w celu zwiększenia komfortu jazdy, coraz ważniejsze w amortyzatorze stają się ograniczniki ruchu ugięcia i odbicia „wygładzające” efekty dynamiczne i zwiększające trwałość amortyzatora i innych elementów zawieszenia” – powiedział Frank Robinson, dyrektor linii produktowej zawieszeń w BWI Group – „Doświadczenie BWI Group w zakresie zaawansowanych technologii tłumienia daje producentom samochodów szeroki zakres i precyzję ustawień, których potrzebują, aby tworzyć pojazdy o najwyższych standardach komfortu jazdy.” – dodał.
Nowy, hydrauliczny odbojnik tłumiący składa się z zaledwie trzech komponentów: tulei, elastycznego pierścienia i tłoczka. Mała liczba części upraszcza montaż i integrację w standardowych amortyzatorach. Do precyzyjnego strojenia układu służy tuleja z tworzywa sztucznego o dużej dokładności geometrycznej.
– „Konstrukcja naszego nowego hydraulicznego zderzaka odbicia cechuje się specjalnymi kanałami o zmiennej geometrii, które umożliwiają nam modyfikowanie jego charakterystyki tłumienia, zapewniając lepszą skuteczność działania amortyzatora” – powiedział Sławomir Dzierżek, menadżer działu projektowania amortyzatorów i modułów zawieszeń w BWI Group – „Kanały w tulei oraz zastosowanie samouszczelniającego się pierścienia umożliwiają nam zwiększenie siły tłumiącej przy końcu skoku tłoka nawet przy małej szybkości przesuwu tłoczyska . System ten dezaktywuje się w chwili zmiany kierunku ruchu tłoka, umożliwiając natychmiastowe wytworzenie sił tłumienia w ruchu ugięcia zawieszenia” – wyjaśniał.
Pierwszą aplikacją nowego rozwiązania BWI Group będzie opancerzony pojazd segmentu premium. Dzięki hydraulicznemu zderzakowi odbicia BWI Group będzie można lepiej wykorzystać cały zakres pracy amortyzatora. Wkrótce można spodziewać się również w SUV-ach i autach segmentu D.
BWI Group to firma, która w 2009 roku nabyła dywizję Chassis Systems od korporacji Delphi. Portfolio produktów firmy jest wspierane przez centra techniczne w Ameryce Północnej, Chinach, Japonii, Francji i Polsce oraz centra aplikacji w Australii, Niemczech, Indiach, Tajwanie i w Wielkiej Brytanii.
Komentarze