Większy komfort dzięki hydraulicznemu zderzakowi odbicia amortyzatora

20 marca 2012, 14:18

Centrum Techniczne BWI Group w Krakowie opracowało hydrauliczny zderzak odbicia amortyzatora o szerokim zakresie ustawień, który poprawia komfort jazdy, skuteczność działania i trwałość zawieszenia. Rozwiązanie przeznaczone do samochodów klasy premium jest tańsze i lżejsze od amortyzatorów z regulowanym tłumieniem.

Hydrauliczny zderzak odbicia amortyzatoraBy zapewnić większy komfort jazdy i zapobiec uszkodzeniu pojazdu przy pełnym wysunięciu amortyzatora, rozwiązanie BWI Group wykorzystuje do rozproszenia energii układ z cieczą hydrauliczną. Dzięki tej technologii można zredukować maksymalną siłę w zawieszeniu od dwóch do trzech razy, w porównaniu do tradycyjnego zderzaka mechanicznego. W ten sposób można efektywniej wykorzystać skok amortyzatora.

– „Ze względu na rosnącą liczbę modeli segmentu luksusowego cechujących się miększymi ustawieniami zawieszenia w celu zwiększenia komfortu jazdy, coraz ważniejsze w amortyzatorze stają się ograniczniki ruchu ugięcia i odbicia „wygładzające” efekty dynamiczne i zwiększające trwałość amortyzatora i innych elementów zawieszenia” – powiedział Frank Robinson, dyrektor linii produktowej zawieszeń w BWI Group – „Doświadczenie BWI Group w zakresie zaawansowanych technologii tłumienia daje producentom samochodów szeroki zakres i precyzję ustawień, których potrzebują, aby tworzyć pojazdy o najwyższych standardach komfortu jazdy.” – dodał.

Logo BWI GroupNowy, hydrauliczny odbojnik tłumiący składa się z zaledwie trzech komponentów: tulei, elastycznego pierścienia i tłoczka. Mała liczba części upraszcza montaż i integrację w standardowych amortyzatorach. Do precyzyjnego strojenia układu służy tuleja z tworzywa sztucznego o dużej dokładności geometrycznej.


– „Konstrukcja naszego nowego hydraulicznego zderzaka odbicia cechuje się specjalnymi kanałami o zmiennej geometrii, które umożliwiają nam modyfikowanie jego charakterystyki tłumienia, zapewniając lepszą skuteczność działania amortyzatora” – powiedział Sławomir Dzierżek, menadżer działu projektowania amortyzatorów i modułów zawieszeń w BWI Group – „Kanały w tulei oraz zastosowanie samouszczelniającego się pierścienia umożliwiają nam zwiększenie siły tłumiącej przy końcu skoku tłoka nawet przy małej szybkości przesuwu tłoczyska . System ten dezaktywuje się w chwili zmiany kierunku ruchu tłoka, umożliwiając natychmiastowe wytworzenie sił tłumienia w ruchu ugięcia zawieszenia” – wyjaśniał.

Pierwszą aplikacją nowego rozwiązania BWI Group będzie opancerzony pojazd segmentu premium. Dzięki hydraulicznemu zderzakowi odbicia BWI Group będzie można lepiej wykorzystać cały zakres pracy amortyzatora. Wkrótce można spodziewać się również w SUV-ach i autach segmentu D.

BWI Group to firma, która w 2009 roku nabyła dywizję Chassis Systems od korporacji Delphi. Portfolio produktów firmy jest wspierane przez centra techniczne w Ameryce Północnej, Chinach, Japonii, Francji i Polsce oraz centra aplikacji w Australii, Niemczech, Indiach, Tajwanie i w Wielkiej Brytanii.
 

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

TRW przejmuje produkcję amortyzatorów marki Gabriel
TRW przejmuje produkcję amortyzatorów marki Gabriel

Firma TRW Automotive Aftermarket zakończyła proces przejmowania europejskiego działu firmy ArvinMeritor zajmującego się produkcją amortyzatorów. Obie firmy zawarły w październiku 2007 r. umowę joint venture dotyczącą marketingu i sprzedaży asortymentu amortyzatorów marki TRW i Gabriel na europejskim niezależnym rynku części zamiennych. W styczniu 2009 r. firma ArvinMeritor zdecydowała o rezygnacji z działalności w segmencie samochodów […]

12 milionów amortyzatorów CDC od koncernu ZF
12 milionów amortyzatorów CDC od koncernu ZF

W 1994 roku koncern ZF rozpoczął produkcję amortyzatorów o zmiennych parametrach tłumienia – CDC. Obecnie wytwarza już ich czwartą generację. W 2012 roku powstał 12-milionowy egzemplarz amortyzatora CDC marki Sachs. Pierwotnie amortyzatory CDC były przeznaczone do pojazdów z segmentu premium. W 2011 roku wyprodukowano ich ponad 2,1 mln, z przeznaczeniem na pierwszy montaż w pojazdach […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!