Zespół Formuły 1 – Mercedes-AMG PETRONAS Motorsport – nie miał równych sobie przez sześć ostatnich sezonów. Tytuły mistrzowskie zdobywał zarówno w kategorii kierowców, jak i producentów. Czy tak będzie także w 2020 roku? Przekonamy się już wkrótce.
Sezon F1 miał rozpocząć się w najbliższy weekend w Australii, jednak zawody zostały odwołane z powodu epidemii koronawirusa. Kierowcy poczekają zatem na pierwszy wyścig dłużej niż pierwotnie planowano.
Faworytem do zwycięstwa w całym sezonie pozostaje oczywiście Lewis Hamilton, kierowca zespołu Mercedes-AMG PETRONAS Motorsport, startujący bolidem z numerem 44. A może najlepszy okaże się jego partner z zespołu, Valtteri Bottas z numerem 77? Jednak za sukcesami stoi nie tylko kierowca. Równie ważną pracę wykonują członkowie zespołu, większości z nich nie zobaczycie podczas relacji z wyścigu. Wśród nich jest 60 inżynierów, którzy czuwają nad tym, by wszystko działało, jak należy. Wśród nich jest dwójka inżynierów wspomagających Petronas. Do ich zadań należy m.in. analiza próbek oleju przy użyciu spektrometru. Dzięki temu można wykryć zużycie elementów silnika czy skrzyni biegów zanim dojdzie do awarii.
Inżynierowie muszą także przed każdym wyścigiem zbadać próbki z każdej z 22 beczek paliwa, jakie zespół ma do dyspozycji w trakcie weekendu. Badanie każdej z nich trwa 30 minut, a w laboratorium Petronas są badane także próbki paliwa dwóch innych zespołów, które korzystają z jednostek napędowych Mercedes-Benz – Rokit Williams Racing i SportPesa Racing Point F1 Team.
Miska olejowa w silniku bolidu Formuły 1 zespołu Mercedes-AMG Petronas Motorsport mieści ok. 3 l oleju silnikowego. Jest on wymieniany po każdej sesji w trakcie weekendu wyścigowego. Co ciekawe, temperatura pracy oleju nie jest zbyt wysoka, z reguły przekracza nieco 100°C. Musi on za to dać sobie radę z niezwykle wysokimi obrotami, niespotykanymi w samochodach – nawet 15 tys. obr./min. Poza olejem silnikowym Petronas dostarcza do „srebrnych strzał”, którymi jeżdżą Lewis Hamilton i Valtteri Bottas, także paliwo, olej przekładniowy oraz płyny hydrauliczny i do systemu KERS. W trakcie sezonu zespół zużywa ok. 60 tys. litrów olejów i płynów Petronas (z wyłączeniem paliwa).
Komentarze