Pojawienie się elektromobilności jest związane z niepewnością warsztatów. Jakiej konserwacji potrzebuje silnik elektryczny? Jakich napraw można się spodziewać? Skąd warsztaty mogą uzyskać informacje niezbędne do zapewnienia bezpiecznej i efektywnej naprawy? Na te pytania chce odpowiedzieć MAHLE Aftermarket.
MAHLE posiada w swojej ofercie napędowe rozwiązania elektryczne, które dedykowane są do różnych rozwiązań: do pojazdów z napędem hybrydowym, z wydłużonym zasięgiem, zasilanych wyłącznie z akumulatorów lub do pojazdów z ogniwami paliwowymi. Portfolio firmy nieustannie się rozszerza, by móc sprostać wymaganiom najnowszej motoryzacji.
– Wymagania warsztatów samochodowych ciągle się zmieniają i stają się bardziej zróżnicowane. Staramy się sprostać tym wymaganiom, poprzez dostarczanie produktów i wszystkich niezbędnych podczas napraw informacji – powiedział Olaf Henning, wiceprezes MAHLE Aftermarket.
Zarządzanie ciepłem wydzielanym przez akumulatory, a także sprawy związane z napędem elektrycznym będą bardzo istotną częścią pracy warsztatów samochodowych jutra. Cykl cieplny silnika elektrycznego jest inny niż ten doskonale znanego silnika spalinowego. Za chłodzenie akumulatora i silnika stała się odpowiedzialna sprężarka klimatyzacji, przez co można ją uznać za element układu napędowego. Efektywność gospodarowania ciepłem jest szczególnie istotna podczas zimowych podróży. Podczas gdy silnik spalinowy potrafi zapewnić ilość ciepła odpowiednia do ogrzania wnętrza kabiny, energia silnika elektrycznego, który wytwarza energię na przykład podczas ładowania akumulatorów, jest ledwie wystarczająca.
Ważnym aspektem zarządzania ciepłem jest z jednej strony jego odprowadzanie, z drugiej natomiast wykorzystanie w ogrzewaniu. Wszystko natomiast ma jeden cel – efektywne wykorzystanie dostępnej energii. Firma MAHLE pracuje nad tym, aby informacje dotyczące napraw i konserwacji, części zamiennych, narzędzi diagnostycznych i jednostek serwisowych były dostępne dla warsztatów na czas.
Komentarze