Od grudnia 2011 r. w oprogramowaniu sterowników wprowadzonych wiosną instalacji 4Gas II wprowadzonych zostanie kilka zmian, m.in. zaawansowaną funkcję autokalibracji oraz obsługę dotrysków benzyny.
Główne zmiany w sterowniku MINI:
- Możliwość podłączenia i odczytywania parametrów sondy lambda
- Pełna diagnostyka obwodów wtryskiwaczy gazowych
- Rejestrowanie i wyświetlanie w oprogramowaniu ostrzeżeń (np. “Wykryto dotrysk benzyny”) i warunków (np. “Czekanie na osiągnięcie temperatury reduktora wymaganej do przełączenia na gaz”)
- Możliwość uruchomienia pojazdu bezpośrednio na zasilaniu gazowym
- Obsługa tzw. dotrysków benzyny
-
Zaawansowana funkcja autoadaptacji
Główne zmiany w sterowniku OBD CAN:
- Ulepszone algorytmy autokalibracji
- Funkcja obsługi ciągłego wtrysku benzyny, niezbędna szczególnie w samochodach po „chiptuningu”
- Obsługa także starszych protokołów OBDII bez konieczności stosowania dodatkowych adapterów
- Pełna diagnostyka obwodów wtryskiwaczy gazowych
- Rejestrowanie i wyświetlanie w oprogramowaniu ostrzeżeń (np. “Wykryto dotrysk benzyny”) i warunków (np. “Czekanie na osiągnięcie temperatury reduktora wymaganej do przełączenia na gaz”)
- Osobny przewód wiązki sterownika do rozcięcia obwodu pompy benzynowej po przełączeniu na gaz (ze zwłoką czasową programowalną z poziomu oprogramowania)
- Zaawansowana funkcja autoadaptacji
-
Wbudowany rejestrator parametrów pomocny w diagnozie usterki, kiedy auto jest poza warsztatem
Inter Cars SA organizuje szkolenia z zakresu montażu i programowania instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu 4Gas II. Odbywają się one bezpośrednio w serwisach partnerskich. Osoby zainteresowane szkoleniami powinny skontaktować się ze sprzedawcą lub przedstawicielem handlowym Inter Cars SA.
Komentarze