Przejęcie Mark IV Systèmes Moteurs przez Sogefi

3 listopada 2011, 15:33

Firma Sogefi (grupa CIR) podpisała umowę przejęcia francuskiej grupy Mark IV Systèmes Moteurs od amerykańskiego holdingu Mark IV, LLC. Zawarta umowa, opiewająca na kwotę ok. 150 mln euro, daje Sogefi szansę międzynarodowego rozwoju oraz integracji technologii.

Dzięki transakcji, Sogefi wzmocni swoją obecność na rynkach międzynarodowych i rozszerzy swoją bazę klientów na całym świecie. Dzięki szerszej i bardziej zintegrowanej gamie rozwiązań stosowanych w systemach dolotu powietrza i chłodzenia silnika, Grupa Sogefi spodziewa się osiągnięcia całkowitych przychodów za 2011 rok w wysokości około 1,3 miliarda euro.

– “Przejęcie Mark IV Systèmes Moteurs daje Sogefi szansę międzynarodowego rozwoju oraz integracji swoich technologii wzmacniając pozycję firmy w porównaniu do konkurentów, szczególnie na tle ostatniego kryzysu w sektorze motoryzacyjnym. Transakcja ta jest kontynuacją trzydziestoletniej historii rozwoju technologicznego i ekspansji na nowe rynki. Będziemy podążać tą drogą także w przyszłości” – powiedział Rodolfo De Benedetti, dyrektor zarządzający grupy CIR i prezes Sogefi.
– “Umowa pozwoli nam uzyskać założoną pozycję na rynku, co jest szczególnie ważne z perspektywy rozwoju Sogefi: Mark IV Systèmes Moteurs dysponuje gamą produktów, która jest idealnym uzupełnieniem naszych własnych. Ta transakcja umożliwi nam skompletowanie gamy rozwiązań i pozwoli zaoferować producentom samochodów pakiet zintegrowanych systemów.” – wyjaśniał Emanuele Bosio, dyrektor zarządzający Sogefi.

– “Przejęcie Mark IV to dla Sogefi duży krok ku budowie zintegrowanej oferty produktowej z jeszcze bardziej zaawansowanymi usługami dla producentów samochodów. Przyniesie to również wymierne korzyści dla działu aftermarketowego”. – powiedział Andrea Taschini, dyrektor generalny Sogefi Aftermarket Division.

Mark IV Systèmes Moteurs to jeden z największych producentów systemów dolotowych powietrza i chłodzenia silnika na świecie, z przychodami rzędu 270 milionów euro w 2010 roku, zatrudniający blisko 1200 pracowników. Mark IV jest ważnym dostawcą największych światowych producentów samochodów, posiada siedem fabryk (trzy we Francji, pozostałe w Kanadzie, Meksyku, Rumunii i Indiach), dwa centra rozwojowe (we Francji i USA), a obecnie budowana jest kolejna fabryka w Chinach. 78% przychodów firmy generowanych jest w Europie, lecz wzrasta również jej udział w rynku północnoamerykańskim. Mark IV Systèmes Moteurs rozszerza także swoje wpływy w krajach dynamicznie rozwijających się jak Chiny i Indie.

Więcej informacji na temat firmy Sogefi można znaleźć na stronie internetowej www.sogefi.it

 

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Filtry przeciwpyłkowe – gdzie ich szukać?
Filtry przeciwpyłkowe – gdzie ich szukać?

Obecie niemalże wszystkie samochody wyposażone są w filtr kabinowy. Przeważnie łatwo go znaleźć, ale czasem zdarza się także, że jest on ulokowany w mniej oczywistym miejscu niż np. w okolicach podszybia…    Wymiana filtra przeciwpyłkowego nie jest trudna. Wymaga jednak wiedzy o tym gdzie w danym pojeździe jest on ulokowany. Często przydaje się również gibkość […]

Nowe filtry  JC Premium
Nowe filtry JC Premium

Oferta produktów JC Premium została poszerzona o nowe filtry paliwa, powietrza, oleju i kabiny. Wprowadzone nowości przeznaczone są między innymi do Citroena C2, C3, Skody Fabii, Kia Sportage III i innych. Szczegółowa oferta nowości dostępna w załączniku.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 3 listopada 2011, 17:31 0 0

Amerykanie pozbywają się Mark IV
- czyli jednak kryzys się zbliża...

Jak teraz podtrzymać długie uzuasadnienia z artykułu ?
"Kryzys omija motoryzacyjny aftermarket?" z 28.10.2011

całość tutaj:
http://motofocus.pl/nowosci/7856/kryzys-omija-motoryzacyjny-aftermarket

i ponizej fragment :
Tak duża inwestycja LKQ Company na rynku europejskim, w obliczu drugiej fali kryzysu gospodarczego z którą obecnie mamy do czynienia, w pierwszej chwili może wydawać się ryzykownym posunięciem, szczególnie biorąc pod uwagę stosunkowo wysoką cenę zakupu. Jednakże zaangażowanie dużego gracza z USA w europejski rynek motoryzacyjny może świadczyć także o atrakcyjności tego sektora. Czy zatem oznacza to, że motoryzacyjny aftermarket jest na tyle odporny na kryzys, że warto w niego inwestować duże pieniądze? Wiele wskazuje na to, że tak.

Papier (internet) jest cierpliwy - można napisać wszystko...
Komentarze pod tamtym artykułem wydają się (wobec tego artykułu) szczególnie aktualne.
pozdrawiam wszystkich autorów poprzednich, bardzo rozsądnych komentarzy
m

Odpowiedz

Anonim, 3 listopada 2011, 18:02 0 0

Warto zauważyć, że ten artykuł o Sogefi i Mark IV pochodzi z czerwca. Wystarczy wejść na www.sogefi.it, tam jest data publikacji komunikatu.

Sprawa ECP i LKQ jest świeższa - z października.

Piszę tak dla ścisłości.
Pozdrawiam.

Odpowiedz