M270 – nowy czterocylindrowy silnik Mercedes-Benz, zaprezentowany podczas światowej premiery nowej klasy B na targach IAA 2011 – będzie wykorzystywał wyłącznie świece zapłonowe NGK z metali szlachetnych z nową końcówką: SILZKFR8A7S.
Silnik o pojemności 1,6 litra, będzie dostarczał B180 moc 122 KM, zaś w wersji B200 osiągnie 156 KM. W ofercie Mercedesa znajdzie się także wersja z 204 KM mocy i bezpośrednim wtryskiem.
NGK Spark Plug Europe będzie wyłącznym dostawcą świec do nowej jednostki. NGK opracowało dla jednostki Mercedesa specjalną, irydowo-platynową świecę zapłonową SILZKFR8A7S. Ma ona cienki i długi gwint M12, irydową końcówkę na elektrodzie środkowej oraz platynową końcówkę na elektrodzie masy.
Metal szlachetny uodparnia elektrody na erozję. Niewielki odstęp między elektrodami pozostaje niezmieniony przez cały okres użytkowania świecy. Kształt elektrody środkowej, w połączeniu ze zwężającym się kształtem elektrody masy, umożliwia optymalne rozprzestrzenienie płomienia w komorze spalania.
M270 jest pierwszym silnikiem Mercedes-Benz, w którym użyto świecy o nowym kształcie „Long Insulator Cup Design“. Nie jest już ona zakończona końcówką SAE, ale końcówką z wgłębieniem na jej szczycie, w której cewka zapłonowa ustanawia połączenie za pomocą sprężyny sięgającej do jego wnętrza.
Komentarze