Delphi Technologies oficjalnie otworzył nową fabrykę Elektroniki i Elektryfikacji w Błoniu. W nowym zakładzie wytwarzane będą m.in. elektroniczne jednostki sterujące dla różnych koncernów samochodowych, zlokalizowanych głównie w Europie.
Wybudowany obiekt ma powierzchnię 34 600 m2, z czego 17 600 m2 powierzchni jest przeznaczone na halę produkcyjną. Docelowe zdolności produkcyjne zakładów pozwolą na zatrudnienie ok. 1 000 pracowników, takich jak inżynierowie, magazynierzy czy operatorzy maszyn.
Obecnie firma posiada pięć zakładów produkujących komponenty elektroniki i elektryfikacji zlokalizowanych w USA, Meksyku, Chinach, Singapurze, a teraz również w Polsce. Nowy obiekt przechodzi obecnie proces certyfikacji w zakresie jakości i bezpieczeństwa, wyposażenia oraz procesu wsparcia.
Początkowo w nowej fabryce w Błoniu będą produkowane jednostki strerujące silników spalinowych. Docelowo z taśmy produkcyjnej będą wychodziły również systemy dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych, takie jak inwertery wysokiego napięcia i konwertery DC/DC, a także układy bezpośredniego wtrysku paliwa (GDi).
Oferta elektroniki Delphi Technologies składa się z modułów sterujących wtryskiem benzyny i oleju napędowego, miejscowych jednostek sterujących oraz komponentów elektronicznych odpowiadających za funkcjonowanie napędów elektrycznych. Technologie elektroniczne w zakresie napędu obejmują produkty takie jak inwertery wysokiego napięcia, konwertery DC/DC oraz ładowarki pokładowe, które przekształcają prąd w celu umożliwienia pracy systemów napędowych pojazdów hybrydowych i elektrycznych.
– Otwierając ten nowy zakład z radością przyczyniamy się również do rozwoju przemysłu motoryzacyjnego w Polsce. Zgodnie z naszą ambicją by być liderem technologii napędowych, ten nowy zakład pozwoli nam lepiej służyć klientom na drodze do pojazdów elektrycznych. Pragniemy podziękować także lokalnym władzom i przedstawicielom miejscowej społeczności za dotychczasową, bardzo dobrą współpracę – mówi Kevin Quinlan, Starszy Wiceprezes i Dyrektor Generalny działu Elektryfikacja i Elektronika w Delphi Technologies.
Budowa nowego obiektu trwała nieco ponad rok, rozpoczęła się w lipcu 2018 roku. Nowo otwarty zakład rozpocznie produkcję w ciągu najbliższych tygodni, gdy tylko uzyskane zostaną niezbędne pozwolenia. Obecnie w fabryce elektroniki i elektryfikacji zatrudnionych jest 170 osób.
Jak powstaje jednostka sterująca silnika?
Jedną z części podczas oficjalnego otwarcia było zwiedzanie fabryki wraz z omówieniem procesu powstania sterownika silnika spalinowego. Proces rozpoczyna się od nałożenia pasty na maskownicę, na której nałożona jest płytka drukowana. Po nałożeniu pasty, płytka przechodzi inspekcję wizualną czy pasta została właściwie nałożona.
Następnie na płytkę nakładane są komponenty elektroniczne – kondensatory, oporniki i mniejsze płytki drukowane. Gdy taka płytka otrzyma wszystkie elementy na stronie dolnej, proces jest powtarzany na stronie górnej. Odbywa się to na linii montażu powierzchniowego.
Po ułożeniu komponentów, płytka trafia do pieca, w którym pod wpływem temperatury (maksymalna temperatura wynosi 110 stopni Celsjusza) rozpływa się nałożona wcześniej pasta, łącząc poszczególne elementy. Następnie jest chłodzona i płytka wychodzi z przymocowanymi komponentami.
Po wyjściu z pieca części trafiają na to stanowisko, gdzie odbywa się kontrola 3D wszystkich elementów, potem płytka trafia na dwa testy. Pierwszy, gdzie są sprawdzane połączenia oraz drugi, na którym następuje wstępne programowanie. Następnym etapem jest lutowanie. Mamy 2 typy lutowania: lutowanie selektywne i lutowanie na fali.
Od spodu przylutowywane są ręcznie duże elementy t.j. kondensatory i konektory, do których klient podłącza własne urządzenia. Następnie taki produkt trafia na test ciągłości połączeń, gdzie są sprawdzane wszystkie połączenia między poszczególnymi pinami. Obudowa kupowana jest od zewnętrznych dostawców. Części, które przejdą przez linię lutowniczą i test lutowniczy, trafiają na montaż ostateczny. Finalnym produktem jest sterownik silnika spalinowego, przeznaczony do samochodów osobowych.
Po zakończeniu wszelkich testów, materiały trafiają do magazynu, gdzie czekają na zamówienia klienta i przepakowywanie, zgodnie z wymaganiami, w sprecyzowane pojemniki.
Komentarze