ZF wprowadziło do produkcji tzw. „Powder Adhesive Technology” (Technologię Klejów Proszkowych) przy produkcji klocków hamulcowych marki TRW, które są teraz produkowane bez wykorzystania rozpuszczalników organicznych. Firma ZF Aftermarket otrzymała za wprowadzenie nowego procesu technologicznego nagrodę ekologiczną – Partslife.
Ograniczenie wykorzystania rozpuszczalników w procesie produkcji klocków hamulcowych zapewniające czystsze środowisko naturalne przy jednoczesnym utrzymaniu jakości produktów, stało się podstawą do wprowadzenia przez koncern ZF nowej technologii wykorzystującej klej proszkowy. Materiał cierny klocków hamulcowych do samochodów osobowych i dostawczych nie jest już przyklejony do płytki tylnej za pomocą kleju na bazie rozpuszczalnika. Jego miejsce zastępuje klej suchy. Rozwiązanie to pozwala na zrezygnowanie z ponad 150 ton rozpuszczalników, które do tej pory były wykorzystywane w procesie produkcji klocków hamulcowych rocznie.
Nasz program na przyszłość rynku aftermarketowego charakteryzuje się dążeniem do harmonii środowiska i technologii. Towarzyszymy naszym klientom na drodze do zrównoważonej mobilności dzięki wiedzy, innowacyjnym pomysłom i zaawansowanym projektom – zapewnia Helmut Ernst, Dyrektor generalny ZF Aftermarket.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Dolejlama, 30 sierpnia 2019, 7:29 0 0
Tylko czemu twardość zestawu TRW jest skonfigurowana tak, że klocki i tarcze zużywają się równomiernie (co z tego, że klocki wytrzymają 80 tys. km, skoro tarcze tyle samo).
Odpowiedz