Flexira, nowa koncepcja kompaktowego zacisku Brembo, debiutuje w bawarskim crossoverze. Lekkość, osiągi i design Brembo, teraz również w samochodach klasy średniej.
Nowa technologia Flexira dla wydajnych zacisków kompaktowych, wykonanych z aluminium, debiutuje w BMW X2 M35i. Zaprezentowana została na ostatnim Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu i dotrze do dealerów w nadchodzących miesiącach.
Zacisk Flexira pozwolił pokonać typowe ograniczenie samochodów z niższych segmentów, to znaczy, ograniczoną przestrzeń wewnątrz koła, dzięki zastosowaniu stałych zacisków Brembo z tłokami przeciwległymi. Dzięki zmniejszeniu wymiarów osi o około 20% w porównaniu z tradycyjnym zaciskiem stałym, zacisk Flexira rewolucjonizuje świat hamulców do pojazdów w segmentach A, B i C.
Zacisk Flexira został zaprojektowany i opracowany tak, aby dopasował się do ciasnych przestrzeni przy jednoczesnym zachowaniu funkcjonalności i osiągów typowych dla zacisku stałego, a także gabarytów podobnych, jak w przypadku zacisku pływającego. Taka sama gwarancja bezpiecznego i wydajnego hamowania, jak w przypadku supersamochodów, jest teraz dostępna dla producentów samochodów wielkoseryjnych o mniej wyśrubowanych parametrach.
Ta nowa koncepcja umożliwiła stworzenie nowego zacisku z tłokami o średnicy 38 i 42 mm, klocka o powierzchni 72 cm2 i grubości materiału ciernego 11 mm, co pozwala na zapewnienie takiej samej gwarancji bezpiecznego i wydajnego hamowania – do tej pory przywilej wyłącznie samochodów sportowych i z wysokiej półki.
Wraz z wprowadzeniem tej koncepcji kompaktowego zacisku, Grupie Brembo udało się połączyć optymalizację wymiarów z lekkością i designem, co stanowi decydujący krok naprzód dla produktów w tym segmencie.
Debiut w crossoverze o sportowym wyglądzie, z obniżonym zawieszeniem i silnikiem o mocy 306 KM. To samochód, który jest w stanie zadowolić kierowcę, jednocześnie zachowując wygląd typowy dla bawarskiej marki.
X2 w wersji M35i ma jeszcze więcej charakteru niż model podstawowy: zderzak przedni ma mocniejsze, kanciaste linie, ze wstawkami w kolorze Cerium Grey, a także spoiler i felgi 19″, które eksponują duże niebieskie zaciski typowe dla wersji M. Wewnątrz znajduje się kierownica sportowa pokryta skórą, ze wstawkami w stylu matowego aluminium i logiem „M” na jej środku. Aby jeszcze bardziej podkreślić charakter samochodu, można dodać fotele sportowe. Dostępne są również liczne opcje technologiczne: kolorowy wyświetlacz przezierny head-up, infotainment z Apple CarPlay, bezprzewodowy moduł ładowania smartfonów, Traffic Jam Assist oraz Park Assist.
Pod maską, znajduje się czterocylindrowy silnik z doładowaniem równoległym o pojemności 2,0 litrów, zdolny do osiągnięcia mocy 306 KM i maksymalnego momentu obrotowego na poziomie 450 Nm, wyposażony w 8-biegową automatyczną skrzynię biegów i napęd na wszystkie koła. Nowe BMW X2 M35i przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy.
Komentarze