Exide prezentuje technologię Carbon Boost 2.0

22 maja 2019, 15:24

Exide Technologies wprowadza na rynek autorskie modele akumulatorów EFB i Premium, wyposażone w najnowszej generacji technologię Carbon Boost 2.0. Nowe akumulatory będą miały swój debiut na tegorocznych targach Autopromotec.

Carbon Boost to rozwiązanie na rynku oryginalnego wyposażenia, które zostało stworzone przez Exide we współpracy z największymi producentami samochodów. Opracowana ostatnio, technologia Carbon Boost 2.0 wyniesie przemysł akumulatorowy na nowy poziom. Nowe rozwiązanie wykorzystuje ulepszone dodatki węglowe, które nadają powierzchniom płyt znacznie lepsze przewodnictwo. To umożliwia sprawniejszy przepływ ładunku w akumulatorze, a także usprawnia rozpuszczanie siarczanów (gromadzących się na powierzchniach płyt ujemnych), które wpływają negatywnie na wydajność ładowania.

Zgodnie z nowymi przepisami Unii Europejskiej, które wejdą w życie w 2021 roku, ilość emitowanego przez samochód dwutlenku węgla nie może przekraczać 95 g/km. W nowej procedurze pomiarowej, czyli światowej zharmonizowanej procedurze badania pojazdów lekkich (WLTP), po raz pierwszy bada się też zużycie akumulatora i przekłada je na zużycie paliwa oraz poziom emisji CO2 przez pojazd. Innymi słowy – akumulator powinien zachować wysoki procent swojej początkowej pojemności, by producenci samochodów nie przekroczyli określonego progu i nie narazili się tym samym na karę. Proces ładowania stanowi tylko 8% czasu trwania testu (reszta przeznaczona jest na rozładowywanie), w związku z czym należy zaprojektować akumulator tak, aby zapewnić jak największy odzysk energii w tak krótkim okresie.

Technologia Carbon Boost 2.0, stosowana teraz w nowych akumulatorach EFB (Enhanced Flooded Batteries) firmy Exide, zapewnia dynamiczne przyjęcie ładunku. Dzięki niej akumulatory odzyskują o 75% więcej energii niż ich poprzednicy w tym samym czasie. To pozwala wykorzystać energię z hamowania rekuperacyjnego w znacznie większym zakresie, co przyczynia się do spełnienia przez pojazd nowych wymogów dotyczących emisji CO2.

– Exide od zawsze przoduje w obszarze innowacji w przemyśle akumulatorowym. Korzyści płynące z Carbon Boost 2.0 (unikalnej technologii będącej nowością w dziedzinie akumulatorów typu EFB i usprawnieniem w obszarze Premium) dotyczą zarówno oryginalnego wyposażenia, jak i naszych klientów z rynku wtórnego – stwierdza Michael Geiger, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Exide Technologies w obszarze EMEA.

Bardziej dynamiczne możliwości przyjęcia ładunku w akumulatorach EFB i szybsze doładowywanie akumulatorów Premium zapewniają jeszcze większą wydajność.

Przyjąwszy, że faza hamowania wynosi kilka sekund, znaczącą korzyścią płynącą z technologii Carbon Boost 2.0 jest przyjęcie przez akumulator EFB (stosowany w samochodach z rekuperacją) większej ilości prądu, co skutkuje jego pozostaniem w wyższym stanie naładowania. Dzięki temu system Start-Stop nie jest blokowany przez system zarządzania akumulatorem, a to z kolei przyczynia się do redukcji zużycia paliwa i emisji CO2.

Wyposażone w technologię Carbon Boost 2.0 akumulatory Exide Premium do samochodów
z tradycyjnymi układami napędowymi ładują się dwa razy szybciej niż zwykłe akumulatory kwasowe. Dzięki utrzymywaniu optymalnego stanu naładowania przez dłuższy czas, akumulator służy dłużej, a ryzyko jego awarii jest znacznie zmniejszone.

W czerwcu technologia Carbon Boost 2.0 zostanie zaimplementowana po raz pierwszy
w akumulatorach typu EFB firmy Exide, a także posłuży jako aktualizacja jej akumulatorów z gamy Premium. Goście targów Autopromotec mogą dowiedzieć się więcej, odwiedzając stoisko Exide o numerze B06, w hali 18.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!