W ciągu ostatniego dziesięciolecia znacząco wzrosła liczba pojazdów z napędem elektrycznym i hybrydowym. To skłoniło producentów do zmian w produkcji części samochodowych.
W związku z tym, że w konstrukcji większości pojazdów nie występuje pas napędzający silnik, sprężarka musi być napędzana własnym silnikiem elektrycznym. Są to powody dla których NRF rozszerza swój program szkoleniowy o panel poświęcony klimatyzacji i układowi chłodzenia.
NRF posiada w swojej ofercie ponad 8 000 części do układu chłodzenia i klimatyzacji. Dodatkowo oferuje wsparcie techniczne i szkoleniowe w postaci programu TECHsupport – rocznie ilość organizowanych kursów wynosi ponad 150, są one podzielone na dwie części. Pierwsza z nich dotyczy sprzedaży i dedykowana jest sprzedawcom oraz pracownikom recepcji. Drugi panel to szkolenia techniczne dla mechaników. Szkolenia dostępne są na różnych poziomach trudności.
Tematyka szkoleń obejmuje:
- różnice pomiędzy stosowanymi kompresorami,
- opis konstrukcji klimatyzacji w poszczególnych markach samochodów,
- zasady bezpieczeństwa i wymagania dotyczące samochodów zasilanych wysokim napięciem,
- normy SAE dla wyposażenia i narzędzi,
- zabezpieczenie samochodu elektrycznego przed osobami nieupoważnionymi,
- rozpoznawanie ubytków prądu układu klimatyzacji i innych części elektrycznych,
- specjalne konstrukcje klimatyzacji,
- konserwacji klimatyzacji wysokonapięciowej,
- rozpoznawanie symptomów usterek,
- naprawa układu klimatyzacji.
Dla samochodów elektrycznych i hybrydowych NRF posiada w swojej ofercie około 200 części dla takich samochodów jak Toyota Prius/Auris/RAV4/Yaris, Lexus CT/GS/LS/RX, BMW i3/i8, Chevrolet Volt, Nissan Leaf, Tesla Model S i Volkswagen E-golf.
Komentarze