Inauguracja budowy Centrum Technicznego BWI Group

17 kwietnia 2019, 14:23

Firma BWI Group wraz z partnerami inwestycji zainaugurowała budowę nowego Centrum Technicznego koncernu – ośrodka o charakterze badawczo – rozwojowym dla zawieszeń samochodowych.

Budynek o powierzchni 11 tys. metrów kwadratowych powstanie przy ulicy Medweckiego, w bezpośrednim sąsiedztwie portu lotniczego Balice. Nowy obiekt zintegruje dwa krakowskie oddziały Centrum.

– Nowa lokalizacja oznacza dla nas przede wszystkim zwiększenie powierzchni obszarów kluczowych dla naszego rozwoju, takich jak laboratoria testowe, walidacyjne, materiałowe, metrologiczne i prototypownia. Umożliwi nam to dalszy rozwój nowych technologii skupionych głównie wokół  redukcji masy amortyzatora, co jest ważnym aspektem przy projektowaniu samochodów elektrycznych oraz  poprawy komfortu jazdy, na co z kolei duży nacisk kładą producenci samochodów autonomicznych. Nasze rozwiązania są cenione przez klientów, czego dowodem może być znalezienie się w ściśle wyselekcjonowanym gronie dostawców nominowanych do prestiżowej nagrody koncernu BMW w kategorii Efficient Dynamics w ubiegłym roku – wyjaśnia Krzysztof Kucharczak, Dyrektor Centrum Technicznego BWI Group w Krakowie.

Projektowanie amortyzatorów pasywnych stanowi kluczową kompetencję krakowskiego Centrum Technicznego, a ich wytwarzanie jest trzonem działalności fabryki BWI Group w Krośnie. Nad tym, aby produkt spełniał wymagania klientów, a finalnie użytkowników samochodów, pracuje 460 inżynierów prowadzących projekty, badania technologiczne, testy materiałowe i wytrzymałościowe, a także nadzorujących proces produkcyjny. W tej chwili BWI Group oferuje szerokie spektrum amortyzatorów pasywnych, zróżnicowanych poprzez rozmiary, konfigurację, specyficzne wymagania klienta i trendy panujące w branży automotive. Ich głównymi odbiorcami są koncerny samochodowe takie jak: BMW, Volvo, Land Rover, PSA, Audi, Honda, Ferrari, Porsche, Ford i Lamborghini.

– Krakowskie Centrum Badawczo – Rozwojowe jest strategiczną jednostką w strukturach BWI Group, ponieważ to m.in. tutaj wdrażane są innowacje, które budują ofertę produktową koncernu oraz opracowywany jest zaawansowany technologicznie proces produkcyjny implementowany później w naszych fabrykach w Europie, Ameryce Północnej i Azji. Praktykowana tutaj standaryzacja produktu i wdrażanych procesów jest dobrym wzorem docenianym przez naszych globalnych klientów – tłumaczy Krzysztof Kucharczak.

Grupa BWI powstała w 2009 r., w celu przejęcia od Delphi Corporation wszystkich aktywów związanych z wytwarzaniem części zawieszeń. Od tego momentu mija właśnie 10 lat podczas, których firmie udało się pozyskać nowe projekty, a także nowych klientów. W tym czasie portfolio produktowe wzbogaciło się o nowe technologie, które zostały wdrożone w samochodach uznanych marek. Zwiększeniu uległy też moce produkcyjne, a to za sprawą nowych trzech fabryk: w Chinach, Czechach i USA. BWI Group na świecie to 6 fabryk i 7 Centrów Technicznych zlokalizowanych w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Pracuje w nich blisko 5 tysięcy osób.

Konsorcjum jest właścicielem opatentowanej technologii MagneRide – w pełni dostrajalnego, sterowanego elektronicznie amortyzatora opartego na działaniu cieczy magnetoreologicznej, wykorzystywanego głównie w samochodach klasy premium.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

krakus, 4 listopada 2019, 22:43 0 0

Wszystko pięknie ale firma licha, budowa jak bajzel, nie stać ich na oczyszczanie wyjeżdżających ciężarówek które wywożą na kołach codziennie na Kraków z tone błota, które sprzątane jest z naszych podatków, wstyd , wstyd wstyd

Odpowiedz