Nowa generacja opon Goodyear UHP

21 marca 2019, 16:04

Na rynku zadebiutuje nowa generacja opon Ultra High Performance (UHP) od Goodyear – Eagle F1 Asymmetric 5. Projektując oponę letnią inżynierowie marki wykorzystali technologie, które umożliwiają poprawę parametrów hamowania na mokrej nawierzchni i prowadzenia na suchej, bez kompromisów pod względem poziomu hałasu oraz komfortu jazdy.

Kluczowa w nowym produkcie Goodyear jest mieszanka, która zapewnia dobre osiągi na mokrej nawierzchni oraz zachowania na suchej nawierzchni. Podczas hamowania zwiększa się powierzchnia styku opony z drogą. Przekłada się to na krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni o 4% w porównaniu z Eagle F1 Asymmetric 3.

Inżynierowie Goodyear wprowadzili optymalizację osiągów, polegającą na zmniejszeniu podatności bieżnika na odkształcenia podczas przenoszenia sił bocznych.

Nowe ogumienie opracowano w odpowiedzi na zapotrzebowanie szybko rozwijającego się rynku produktów Ultra High Performance (UHP). Od 2012 roku, jego coroczny wzrost – w rozmiarze od 17” – utrzymuje się na poziomie 8,3%, przy czym wzrost popytu na opony UHP w Europie Północno-Wschodniej i Południowo-Wschodniej, wynosi od 18% do 25% rocznie od roku 2012. Warto jeszcze podkreślić, że obecnie segment ten stanowi 22% łącznej sprzedaży opon letnich. Przewiduje się również wzrost sprzedaży pojazdów klasy wyższej z 17,5% do 18,2% do roku 2023.

Produkt będzie dostępny w ponad 60 rozmiarach, które są  wprowadzane na rynek od lutego do grudnia 2019 roku. Opona będzie dostosowana na obręcze o średnicy od 17” do 22”, o szerokości od 205 do 315 mm i profilu od 50 do 25. Ogumienie będzie też ofertowane jako fabryczne wyposażenie takich modeli jak Volkswagen Golf i Porsche 911. Produkt odpowiada również na potrzeby pojazdów segmentu premium takich jak Mercedes klasy C oraz BMW serii 3.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!