Nowy biofunkcjonalny filtr kabinowy Meyle

20 lutego 2019, 12:10

Meyle wzmacnia asortyment kabinowych filtrów cząstek stałych i filtrów z węglem aktywnym, z trzecią specyfikacją: dodatkową warstwą filtracyjną wzbogaconą jonami srebra, która ma działanie antybakteryjnie.

 

Ze względu na coraz większe zanieczyszczenie powietrza kierowcy i pasażerowie podczas jazdy są często narażeni na działanie szkodliwych cząstek stałych, takich jak sadza, a także szkodliwych gazów, takich jak ozon, a dodatkowym zagrożeniem dla zdrowia jest zanieczyszczenie powietrza alergenami, bakteriami i grzybami, które mogą powstawać w filtrze. Filtry cząstek stałych i filtry z węglem aktywnym Meyle usuwają szkodliwe gazy, sadzę i pyłki. Nowy filtr kabinowy dodatkowo chroni aktywnie przed bakteriami, a jego działanie grzybobójcze zapobiega powstawaniu pleśni i grzybów.

Trzecia specyfikacja filtra hamburskiego producenta Meyle jest kolejnym rozwiązaniem zmierzającym do zapewnienia czystszego powietrza w kabinie pojazdu: specjalna warstwa w nowym biofunkcjonalnym filtrze kabinowym zapewnia, że kierowca i pasażerowie są chronieni także przed przedostaniem się bakterii do kabiny. Działanie grzybobójcze warstwy jonów srebra zapobiega również powstawaniu grzybów, które dostają się do dróg oddechowych pasażerów i mogą wywoływać reakcje alergiczne.

Nowy filtr kabinowy składa się z czterech warstw:

  1. Warstwa biofunkcjonalna: ma działanie antybakteryjne i zapobiega zagrzybieniu.
  2. Warstwa węgla aktywnego: filtruje szkodliwe gazy, a także ozon (O3), dwutlenek siarki (SO2) i tlenki azotu (NOx).
  3. Podłoże z włókniny: podstawa dla warstwy węgla aktywnego i warstwy biofunkcyjnej.
  4. Warstwa filtra cząstek stałych: usuwa z powietrza kurz, pyłki, sadzę i zanieczyszczenia.

Stosowanie filtra z funkcją antybakteryjną przyczynia się do zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym zwłaszcza w przypadku alergików: alergie, łzawienie i kichanie przeszkadzają kierowcom oraz pasażerom, a w krytycznych sytuacjach mogą zabrać cenne sekundy. Dlatego też warsztaty powinny uczulać szczególnie alergików na konieczność terminowej wymiany filtrów, ponieważ materiał filtracyjny o działaniu antybakteryjnym i grzybobójczym przyczynia się do zapewnienia jazdy bez takich dolegliwości.

Meyle zaleca wymianę filtra co 15 000 kilometrów, nie rzadziej niż dwa razy w roku. Ponieważ: Z czasem w filtrze osadzają się drobne cząstki pyłu, sadza, pyłki kwiatów, a także owady i wskutek tego spada jego skuteczność. W zanieczyszczonym filtrze cząstki zanieczyszczeń reagują z wilgocią zawartą w powietrzu znajdującym się w kabinie pojazdu. Skutek: zaparowane szyby i nieprzyjemne zapachy, a dodatkowo działanie alergenów i bakterii, które przedostają się do pojazdu wskutek spadku skuteczności filtracji. Wilgotne powietrze sprzyja powstawaniu bakterii i pleśni zwłaszcza jesienią i zimą.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!