Nowoczesne pojazdy są coraz bardziej bezpieczne i komfortowe, znacznie wzrosły moce silników oraz ich masa.
W nowo projektowanych pojazdach stosuje się coraz bardziej zaawansowane systemy, co powoduje, że stają się one cięższe, a mocniejsze silniki pozwalają na bardziej dynamiczną jazdę. Większość tych systemów wykorzystuje układ hamulcowy.
OBNIŻANIE MASY TARCZY HAMULCOWEJ
Większa masa samochodu oraz większa prędkość stawiają coraz wyższe wymagania komponentom układu hamulcowego. Jednym z nich jest tarcza hamulcowa, której średnica, aby tarcza sprostała wyzwaniom, została powiększona, a przez to wzrosła także jej masa. Jednak w celu zmniejszenia jej masy – chociażby dla obniżenia zużycia paliwa – opracowano dwuczęściowe tarcze składające się z różnych materiałów. Pierścień cierny nadal jest wytwarzany głównie z żeliwa szarego, natomiast głowica montażowa z aluminium. Takie rozwiązanie obniża masę nieresorowaną, podnosząc komfort prowadzenia pojazdu. Mniejsza masa to mniejsza bezwładność, więc łatwiej zatrzymać już i tak ciężkie pojazdy.
POSZERZANIE OFERTY
Bosch wprowadza do swojej oferty takie właśnie dwuczęściowe tarcze. Od teraz użytkownicy aut mogą sięgnąć po tarcze Boscha, które mają takie same właściwości jak tarcze oryginalne. Oferta tarcz dwuczęściowych będzie się systematycznie powiększać.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
k4mil, 28 lutego 2019, 8:45 3 -2
Czy Bosch przewiduje dla tych tarcz jakieś bardziej zaostrzone kryteria kontroli? czy dalej będzie przyjmował 0,08 mm dopuszczalnego bicia na tarczy? Przy takiej wartości dla tych tarcz samochód ledwo będzie celował w drogę...
Odpowiedz
Mario, 28 lutego 2019, 13:47 4 0
W przypadku podawania wartości bicia przez producentów tarcz są to wartości średnie. W instrukcjach serwisowych lub też w programach takich jak auto data znajdziesz informacje o wartości bicia do konkretnej marki i modelu samochodu.
Odpowiedz
Matic, 19 czerwca 2019, 9:13 1 0
Wytycznymi dopuszczalnego bicia są dane producenta pojazdu.
Bosch nigdy nie podawał stałej wartości 0,08.
Dla Laguny III jest to 0,0025mm
Odpowiedz
Matic, 19 czerwca 2019, 9:14 1 0
Korekta 0,025 mm
Odpowiedz