14 grudnia w Katowicach odbyła się konferencja prasowa firmy Johnson Controls, poświęcona perspektywom polskiego rynku, akumulatorom do pojazdów z systemami start-stop oraz inicjatywie ecosteps.
W konferencji udział wzięli: Eric Mitchell – Wiceprezes i Dyrektor Naczelny, odpowiedzialny za Johnson Controls Power Solutions EMEA dla obszaru Europy, Środkowego Wschodu i Afryki, Jean-Francois Bouveyron – zajmujący się rynkiem wtórnym w Johnson Controls Power Solutions, odpowiedzialny za sprzedaż i działania marketingowe skierowane do klientów Europy , Środkowego Wschodu i Afryki oraz dziennikarze i pracownicy polskiego oddziału firmy.
Zarząd Johnson Controls Power Solutions chce, by firma zwiększyła swój udział na polskim rynku, zarówno w segmencie samochodów osobowych jak i ciężarowych. Cel ten chce osiągnąć nie tylko poprzez dostarczanie akumulatorów na pierwszy montaż, ale również rozwijając współpracę z polskimi dystrybutorami części i firmami specjalizującymi się w sprzedaży akumulatorów. Duży nacisk położono na dostawę akumulatorów klasy premium – obecnie udział marek premium w polskim rynku akumulatorów wynosi około 15 proc.
Zadeklarowano również pomoc w szkoleniach dla dystrybutorów i niezależnych warsztatów , które zechcą z nich skorzystać. W perspektywie popularyzacji pojazdów hybrydowych i wyposażonych w układy start-stop, gdzie akumulator jest częścią całego systemu zarządzania energią, jest to ważna inicjatywa.
Technologia Start-Stop, polegająca na wyłączaniu silnika samochodu w momencie zatrzymania np. na światłach i ponownym jego uruchomieniu po naciśnięciu pedału hamulca lub gazu, to obszar, w którym prężnie działa Johnson Controls. Firma dostarcza dwa typy akumulatorów do produkcji 150 modeli samochodów z technologią Start-Stop: VARTA Start-Stop Plus (technologia AGM) i VARTA Start-Stop (technologia EFB).
– „Przewidujemy, że do roku 2015 udział w rynku samochodów z funkcją Start-Stop wzrośnie w Europie do poziomu 70% wszystkich produkowanych samochodów” – powiedział Eric Mitchell – „Liczymy na wzrost sprzedaży pojazdów z technologią Start-Stop również w Polsce. To otworzy przed nami nowe możliwości i szanse zarówno w dostawach na potrzeby wyposażenia fabrycznego, jak i na rynek wtórny. Przed warsztatami samochodowymi pojawią się również zupełnie nowe wyzwania, ponieważ w pojazdach z tą technologią zastosowanie konwencjonalnych akumulatorów prowadzi do skrócenia ich żywotności – nie są one przystosowane do ciągłego przechodzenia od ładowania do stanu rozładowania” – dodał.
Johnson Controls produkuje też akumulatory litowo-jonowe do pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Akumulatory tej firmy montowane są takich pojazdach, jak Mercedes S400 Hybrid, BMW ActiveHybrid 7, czy Ford Transit Connect Electric.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 30 grudnia 2010, 0:00 0 0
Oby na planach się nie skończyło. Technologia start-stop jest dla mnie bardzo dyskusyjną innowacją. Jak zauważono słusznie akumulatory musza ulec modyfikacji. Sama żywotność silnika też mnie niepokoi, cóż lepsze wrogiem dobrego :)
Odpowiedz