Plany Johnson Controls w Polsce

22 grudnia 2010, 0:00

14 grudnia w Katowicach odbyła się konferencja prasowa firmy Johnson Controls, poświęcona perspektywom polskiego rynku, akumulatorom do pojazdów z systemami start-stop oraz inicjatywie ecosteps.

W konferencji udział wzięli: Eric Mitchell – Wiceprezes i Dyrektor Naczelny, odpowiedzialny za Johnson Controls Power Solutions EMEA dla obszaru Europy, Środkowego Wschodu i Afryki, Jean-Francois Bouveyron – zajmujący się rynkiem wtórnym w Johnson Controls Power Solutions, odpowiedzialny za sprzedaż i działania marketingowe skierowane do klientów Europy , Środkowego Wschodu i Afryki oraz dziennikarze i pracownicy polskiego oddziału firmy.

Zarząd Johnson Controls Power Solutions chce, by firma zwiększyła swój udział na polskim rynku, zarówno w segmencie samochodów osobowych jak i ciężarowych. Cel ten chce osiągnąć nie tylko poprzez dostarczanie akumulatorów na pierwszy montaż, ale również rozwijając współpracę z polskimi dystrybutorami części i firmami specjalizującymi się w sprzedaży akumulatorów. Duży nacisk położono na dostawę akumulatorów klasy premium – obecnie udział marek premium w polskim rynku akumulatorów wynosi około 15 proc.

Zadeklarowano również pomoc w szkoleniach dla dystrybutorów i niezależnych warsztatów , które zechcą z nich skorzystać. W perspektywie popularyzacji pojazdów hybrydowych i wyposażonych w układy start-stop, gdzie akumulator jest częścią całego systemu zarządzania energią, jest to ważna inicjatywa.

Technologia Start-Stop, polegająca na wyłączaniu silnika samochodu w momencie zatrzymania np. na światłach i ponownym jego uruchomieniu po naciśnięciu pedału hamulca lub gazu, to obszar, w którym prężnie działa Johnson Controls. Firma dostarcza dwa typy akumulatorów do produkcji 150 modeli samochodów z technologią Start-Stop: VARTA Start-Stop Plus (technologia AGM) i VARTA Start-Stop (technologia EFB).

– „Przewidujemy, że do roku 2015 udział w rynku samochodów z funkcją Start-Stop wzrośnie w Europie do poziomu 70% wszystkich produkowanych samochodów” – powiedział Eric Mitchell – „Liczymy na wzrost sprzedaży pojazdów z technologią Start-Stop również w Polsce. To otworzy przed nami nowe możliwości i szanse zarówno w dostawach na potrzeby wyposażenia fabrycznego, jak i na rynek wtórny. Przed warsztatami samochodowymi pojawią się również zupełnie nowe wyzwania, ponieważ w pojazdach z tą technologią zastosowanie konwencjonalnych akumulatorów prowadzi do skrócenia ich żywotności – nie są one przystosowane do ciągłego przechodzenia od ładowania do stanu rozładowania” – dodał.

Johnson Controls produkuje też akumulatory litowo-jonowe do pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Akumulatory tej firmy montowane są takich pojazdach, jak Mercedes S400 Hybrid, BMW ActiveHybrid 7, czy Ford Transit Connect Electric.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Johnson Controls otrzymał nagrodę “Eco Jakość Roku 2011”
Johnson Controls otrzymał nagrodę “Eco Jakość Roku 2011”

Program zbiórki i recyklingu zużytych akumulatorów ecosteps oferowany przez koncern Johnson Controls (producenta akumulatorów m.in. VARTA i Optima) , otrzymał nagrodę „Eco Jakość 2011 roku” VI edycji ogólnopolskiego konkursu pro-jakościowego. Celem konkursu jest wspieranie, rozwijanie oraz upowszechnianie wśród przedsiębiorstw pro-jakościowego podejścia do biznesu. Partnerem merytorycznym konkursu jest Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A. – najstarsza […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 30 grudnia 2010, 0:00 0 0

Oby na planach się nie skończyło. Technologia start-stop jest dla mnie bardzo dyskusyjną innowacją. Jak zauważono słusznie akumulatory musza ulec modyfikacji. Sama żywotność silnika też mnie niepokoi, cóż lepsze wrogiem dobrego :)

Odpowiedz