Opel zdecydował się na montaż świec zapłonowych NGK nowej Astrze 1.4 Turbo ECOTEC. Świeca IFR7X7G zapewni stabilną i efektywną pracę jednostki napędowej dzięki środkowej elektrodzie z końcówką wykonaną z irydu, który zapobiega erozji oraz wypadaniu iskry oraz niskie zużycie świecy w czasie jej użytkowania.
Ponadto użycie irydu pozwoliło na stworzenie niezwykle cienkiej elektrody środkowej, której średnica liczy zaledwie 0,6 mm. Zabieg ten pomógł zminimalizować wymagane napięcie zapłonowe i zapewnić lepszy kontakt iskry z mieszanką powietrzno-paliwową, co daje czysty proces spalania. To nie koniec innowacyjnych technologii w tej świecy: izolator został zaopatrzony w tzw. „Wide Range Design“, co zapobiega gromadzeniu się nagaru podczas startu zimnego silnika. Z kolei elektroda masy posiada miedziany rdzeń, który usprawnia odprowadzanie ciepła z komory silnika.
1.4-litrowy silnik R4 Turbo (140 KM) w Astrze zastąpi stosowaną dotąd 1,8-litrową jednostkę bezsprężarkową, przyczyniając się do oszczędności w kwestii zużycia paliwa przy zachowaniu dobrych osiągów. Podczas gdy 1,8-litrowy poprzednik potrzebował 7,1 litrów benzyny do przejechania 100 kilometrów, jego następca zmniejszy średnie zużycie paliwa do 5,9 l/100 km i wydzielanie dwutlenku węgla do 138 g/km.
Komentarze