Ceramika coraz częściej trafia pod maski samochodów. Cząstki ceramiczne można znaleźć już w oleju z dodatkiem Ceratec nr 7181, w pastach do zabezpieczania lakieru, ale i w środkach serwisowych. Smary na bazie ceramiki charakteryzują się bardzo dużą odpornością na wysokie temperatury, wilgoć i działanie dużych nacisków.
Mimo, że zasada działania hamulców opiera się na tarciu to jednak niektóre elementy tego układu wymagają smarowania. Są to tłoczki hamulcowe, prowadnice pływającego zacisku, punkt styku klocka z jarzmem zacisku. Brak odpowiedniej chemii w procesie naprawy jest bezpośrednią przyczyną zapiekania, „trzymania”, piszczenia i nierównego zużywania hamulców.
Smar ceramiczny nadaje się do smarowania punków styku klocka z jarzmem zacisku, czy do smarowania piasty przed montażem koła. Naniesienie pasty na „plecy” klocka hamulcowego zapobiega jego wibracją i piszczeniu. Produkty na bazie ceramiki są bardziej uniwersalne od popularnych środków opartych na miedzi. Te ostatnie, mogą prowadzić do zakłócenia pracy układów (ABS i ESP).
Pasta ceramiczna sprawdzi się podczas montażu wtryskiwaczy Common Rail czy świec żarowych. Dzięki aplikacji ceramiki mamy gwarancję bezproblemowego demontażu ww. elementów. Naniesienie cienkiej warstwy ceramiki pomiędzy poszczególne elementy układu wydechowego daje gwarancje 100 % szczelności.
Pasta ceramiczna Liqui Moly występuje w saszetkach 10g nr 3078. To produkt przeznaczony do jednorazowego zastosowania podczas wymiany klocków hamulcowych. Drugie opakowanie nr 3418 to tubka, która zawiera 50 g pasty.
Komentarze