Delphi Automotive porozumiała się z firmą WiTricity Corp., dostawcą technologii służących do bezprzewodowego transferu energii, by opracować bezprzewodowe produkty służące do ładowania samochodów hybrydowych i elektrycznych.
– „To przełomowa technologia, która może umożliwić producentom samochodów zintegrowanie systemu bezprzewodowego ładowania z systemami instalowanymi w pojazdach hybrydowych i elektrycznych” – stwierdził Randy Sumner, dyrektor, globalnego działu opracowującego technologie dla samochodów hybrydowych i elektrycznych w Delphi Packard Electrical/Electronic Architecture.
System ma być bardzo wygodny: żadnych kabli czy wtyczek – wystarczy zaparkować nad bezprzewodowym źródłem energii, umieszczonym na podłodze garażu lub wbudowanym w bruk parkingu. System automatycznie przetransferuje energię do ładowarki zamontowanej w samochodzie.
Według Erica Gilera, prezesa WiTricity, ich bezprzewodowy system może już teraz przetransferować ponad 3300 W – co wystarczy do tego, by w pełni naładować akumulatory samochodu elektrycznego z taką samą prędkością z jaką ładowane są po podłączeniu do większości domowych wtyczek zasilających.
– „Technologie ładowania bezprzewodowego będą musiały istnieć wspólnie z tradycyjnymi technologiami ładowania akumulatorów za pomocą przewodów i wtyczek,” – powiedział Sumner – „Tak, aby kierowcy samochodów elektrycznych mieli możliwość naładowania akumulatorów swoich samochodów nawet wtedy, kiedy znajdą się z dala od bezprzewodowych źródeł energii.” – dodał.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 13 października 2010, 0:00 0 0
Mam dziwne wrażenie, że taki parking z ładowarką w Polsce zamieni się w darmowe źródło prądu dla okolicznych gospodarstw.
Odpowiedz
Anonim, 19 października 2010, 0:00 0 0
Automatyczne i bezprzewodowe. Teraz pozostaje nam pomyslec jak uczynić wszystko inne bezprzewodowym i automatycznym?
Odpowiedz
Anonim, 19 października 2010, 0:00 0 0
Czy opcja włożenia wtyczki do gniazdka w celu naładowania auta nie jest już brana pod uwagę? Domyślam się, iż stanowi to w pewnym stopniu trudność. Jednak w miarę dokładne wjechanie na miejsce parkingowe może być dla niektórych trudniejsze.
Odpowiedz