Części zamienne TRW – przetestowane do granic możliwości

17 września 2010, 0:00

„To bardzo proste – nie umieszczamy naszego logo na części, której nie jesteśmy pewni. Żaden element nie opuszcza naszych zakładów, zanim nie zostanie dokładnie przetestowany zarówno w laboratorium, jak i na drodze” – mówi ekspert TRW, Peter Jobelius.

„TRW przykłada ogromną wagę do jakości swoich produktów.  Aby zapewnić najwyższą jakość naszych części zamiennych, dokładnie testujemy wszystkie nasze wyroby za pomocą najlepszego, światowej klasy sprzętu. Otrzymujemy też ogromne wsparcie od kolegów z działu części oryginalnych (OE), opracowywane przez niech produkty muszą spełniać najwyższe wymagania jakościowe. Jeśli oni mówią, że coś działa, to znaczy, że tak jest!”

Peter tłumaczy niektóre procedury testów przeprowadzanych w TRW.

Test alpejski: inżynierowie TRW przeprowadzają intensywne testy na górskich drogach w Austrii.  Próby wykonywane są na trasie używanej też przez producentów samochodów.  Firma TRW posiada flotę samochody przeznaczone do testów. Koszt przygotowania każdego pojazdu przekracza 20 000 USD.  Szczególnie intensywnie testowane są materiał cierny, tarcze oraz sprawdzana jest temperatura wrzenia płynu hamulcowego.  Przeprowadzane są różnego rodzaju testy:

•    Przy niskiej prędkości, zjazd na biegu jałowym: 13,6 km, 46 min.
•    Przy wysokiej prędkości: zjazd na 4 lub 5 biegu: 13,6 km, 15 min.
•    Zjazd ze wzniesienia: 26 minut.

Pozwala to na przetestowanie hamulców do granic ich możliwości. TRW nie wprowadza na rynek materiałów ciernych nie poddanych tej próbie. 
 
Prowadzone są także testy drogowe i testy na torze, podczas których sprawdzany jest nie tylko każdy element z osobna, lecz także ich praca w układzie hamulcowym, jako całości.

Rejestrator danych przeznaczony jest do zapisu wyników pomiaru.

Wyświetlacz kierowcy wskazuje ciśnienie w układzie hamulcowym, skok pedału hamulca, temperatury (tarcz/klocków) oraz opóźnienie.

Czujniki temperatury wykonują pomiar temperatury tarcz/klocków/wrzenia płynu hamulcowego  (pomiar w zakresie 200°C – 1000°C)

Zawory: odłączenie tylnej/przedniej osi w celu dokonania pomiaru na jednej osi.

Elementy układu kierowniczego i zawieszenia również podlegają rygorystycznym testom mającym zapewnić ich odporność na trudne warunki drogowe i obciążenia wynikające ze stylu jazdy.  Części testowane są zarówno osobno oraz jako elementy układu zawieszenia. TRW dysponuje laboratorium wyposażonym w zaawansowaną aparaturę przeznaczoną do testów – części są obciążane wiele tysięcy razy w celu sprawdzenia ich odporności pod każdym kątem. 

„W TRW Aftermarket obowiązują standardy stosowane przez producentów części oryginalnych (OE). Bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów pojazdu wyposażonego w części zamienne naszej produkcji jest dla nas najważniejsze. Możesz mieć pewność, że nie będziemy ryzykować Twoim bezpieczeństwem”.

Artykuł przygotowała firma TRW
Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!