TRW Automotive Aftermarket potwierdza jakość OE swoich produktów przeznaczonych na niezależny rynek części zamiennych i zajmuje czołowe miejsce w testach przegubów kulowych do układów zawieszeń.
Części do układu kierowniczego i zawieszenia mają znaczenie krytyczne dla bezpieczeństwa. WSZYSCY producenci powinni standardowo oferować komponenty najwyższej jakości — w przeciwnym razie narażają życie użytkowników.
Wielu producentów części do układu kierowniczego i zawieszenia na niezależnym rynku części zamiennych w Europie bezpodstawnie chwali się jakością, przestrzeganiem standardów i bezpieczeństwem produktów.
Aby poznać prawdę, pewna jakości swoich własnych produktów, firma TRW zwróciła się do niezależnej firmy testującej FKA, działającej we współpracy ze specjalistami ds. testowania i dynamiki pojazdów Instytutu Mechaniki Pojazdowej (IKA) na Uniwersytecie w Aachen (w Niemczech) o przetestowanie części do układu kierowniczego i zawieszenia pod względem różnych kryteriów.
Pierwszym testowanym produktem były drążki stabilizatora. Spośród siedmiu dużych producentów części zamiennych tylko firma TRW zaliczyła każdy test i zmieściła się we wszystkich zadanych zakresach tolerancji.
Oto wyniki testów przegubów kulowych do układów zawieszeń:
Przeguby kulowe stosuje się w miejscach połączeń komponentów, dlatego też muszą spełniać najbardziej wygórowane kryteria niezawodności.
Technologia ta bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy, prowadzenie pojazdu i komfort.
Firma FKA przetestowała produkty 10 głównych producentów na niezależnym rynku części zamiennych pod względem trwałości i komfortu. Zmierzono różne czynniki fizyczne, takie jak:
• Moment zrywający
• Moment oporu kuli (zbyt niski moment oporu kuli oznacza nadmierny luz sworznia)
• Elastyczność promieniowa
• Siła wyrwania
• Test wytrzymałościowy
A oto wyniki…
• Jakość przegubów kulowych TRW odpowiada jakości OE
• Tylko TRW i JESZCZE JEDEN producent części stosują standardowo nakrętkę samohamowną
• Istnieje ogromne zróżnicowanie parametrów pomiędzy producentami
• Testy wykazały, że przeguby kulowe do układów zawieszeń znacząco przekraczały zakres tolerancji, poważnie zakłócając komfort kierowcy
|
Moment zrywający |
Moment |
Elastyczność promieniowa |
Siła wyrwania |
|||
<12 Nm |
oporu kuli |
>300 µm |
> 15 kN> |
||||
|
2–7 Nm |
|
|
||||
Przed |
Po |
Przed |
Po |
Przed |
Po |
|
|
TRW |
6,46 |
7,07 |
2,45 |
3,02 |
756,3 |
813,8 |
> 40 |
Konkurent A |
7,51 |
1,99 |
1,54 |
0,85 |
837 |
808,4 |
> 40 |
Konkurent B |
17,05 |
12,27 |
5,16 |
3 |
723 |
750,2 |
> 40 |
Konkurent C |
7,02 |
1,15 |
0,87 |
0,46 |
727,2 |
928,1 |
> 40 |
Konkurent D |
8,6 |
8,33 |
2,41 |
2,04 |
806,7 |
828,8 |
> 40 |
Konkurent E |
21,39 |
9,38 |
4,74 |
1,99 |
831,7 |
863,2 |
> 40 |
Konkurent F |
10,25 |
1,59 |
2,43 |
0,75 |
831,8 |
834,3 |
> 40 |
Konkurent G |
27,93 |
16,63 |
8,21 |
3,1 |
655,2 |
695,1 |
> 40 |
Konkurent H |
16,22 |
8,81 |
4,64 |
1,92 |
787 |
790 |
> 40 |
Konkurent I |
7,37 |
4,39 |
2,07 |
1,67 |
756,2 |
1,67 |
> 40 |
Konkurent J |
8,2 |
5,06 |
1,67 |
1,39 |
683 |
750,5 |
> 40 |
Menedżer produktu ds. układu kierowniczego i zawieszenia TRW Automotive Aftermarket , Dennis Christ, skomentował to następująco: „Cieszymy się, że niezależna firma potwierdziła jednoznacznie status jakości OE naszego produktu — i obnażyła nieuzasadnione twierdzenia niektórych innych producentów. Prawda jest taka, że na niezależnym rynku części zamiennych jest dużo produktów niskiej jakości, którym towarzyszą nieprawdziwe i mylące zapewnienia o jakości OE”.
„Producenci nie mogą dalej wprowadzać w błąd — części te mają krytyczne znaczenie dla bezpieczeństwa i używanie komponentów słabej jakości zagraża bezpieczeństwu. W tej dziedzinie nikt nie może pozwolić sobie na zmniejszanie ceny kosztem jakości — jaką bowiem cenę może mieć bezpieczeństwo rodziny?” — podsumowuje Dennis Christ.
Sprzedaż przegubów kulowych do układów zawieszenia TRW wzrosła o ponad 20% w roku 2009, a oferta obejmuje już niemal 400 indeksów. Wszystkie części zostały wyprodukowane zgodnie ze standardami jakości OE TRW — i jest to fakt stwierdzony!
Artykuł przygotowała firma TRW
Komentarze