TRW znów przoduje w testach jakościowych elementów do układu kierowniczego i zawieszenia

17 września 2010, 0:00

TRW Automotive Aftermarket potwierdza jakość OE swoich produktów przeznaczonych na niezależny rynek części zamiennych i zajmuje czołowe miejsce w testach przegubów kulowych do układów zawieszeń.

Części do układu kierowniczego i zawieszenia mają znaczenie krytyczne dla bezpieczeństwa. WSZYSCY producenci powinni standardowo oferować komponenty najwyższej jakości — w przeciwnym razie narażają życie użytkowników.

Wielu producentów części do układu kierowniczego i zawieszenia na niezależnym rynku części zamiennych w Europie bezpodstawnie chwali się jakością, przestrzeganiem standardów i bezpieczeństwem produktów.

Aby poznać prawdę, pewna jakości swoich własnych produktów, firma TRW zwróciła się do niezależnej firmy testującej FKA, działającej we współpracy ze specjalistami ds. testowania i dynamiki pojazdów Instytutu Mechaniki Pojazdowej (IKA) na Uniwersytecie w Aachen (w Niemczech) o przetestowanie części do układu kierowniczego i zawieszenia pod względem różnych kryteriów.

Pierwszym testowanym produktem były drążki stabilizatora. Spośród siedmiu dużych producentów części zamiennych tylko firma TRW zaliczyła każdy test i zmieściła się we wszystkich zadanych zakresach tolerancji.

Oto wyniki testów przegubów kulowych do układów zawieszeń:

Przeguby kulowe stosuje się w miejscach połączeń komponentów, dlatego też muszą spełniać najbardziej wygórowane kryteria niezawodności.

Technologia ta bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy, prowadzenie pojazdu i komfort.

Firma FKA przetestowała produkty 10 głównych producentów na niezależnym rynku części zamiennych pod względem trwałości i komfortu. Zmierzono różne czynniki fizyczne, takie jak:

•    Moment zrywający
•    Moment oporu kuli (zbyt niski moment oporu kuli oznacza nadmierny luz sworznia)
•    Elastyczność promieniowa

•    Siła wyrwania
•    Test wytrzymałościowy

A oto wyniki…

    Jakość przegubów kulowych TRW odpowiada jakości OE
•    Tylko TRW i JESZCZE JEDEN producent części stosują standardowo nakrętkę samohamowną

•    Istnieje ogromne zróżnicowanie parametrów pomiędzy producentami
•    Testy wykazały, że przeguby kulowe do układów zawieszeń znacząco przekraczały zakres tolerancji, poważnie zakłócając komfort kierowcy


 

Moment zrywający

Moment

Elastyczność promieniowa

Siła wyrwania

<12 Nm

oporu kuli

>300 µm

> 15 kN>

 

2–7 Nm

 

 

Przed

Po

Przed

Po

Przed

Po

 

TRW

6,46

7,07

2,45

3,02

756,3

813,8

> 40

Konkurent A

7,51

1,99

1,54

0,85

837

808,4

> 40

Konkurent B

17,05

12,27

5,16

3

723

750,2

> 40

Konkurent C

7,02

1,15

0,87

0,46

727,2

928,1

> 40

Konkurent D

8,6

8,33

2,41

2,04

806,7

828,8

> 40

Konkurent E

21,39

9,38

4,74

1,99

831,7

863,2

> 40

Konkurent F

10,25

1,59

2,43

0,75

831,8

834,3

> 40

Konkurent G

27,93

16,63

8,21

3,1

655,2

695,1

> 40

Konkurent H

16,22

8,81

4,64

1,92

787

790

> 40

Konkurent

I

7,37

4,39

2,07

1,67

756,2

1,67

> 40

Konkurent J

8,2

5,06

1,67

1,39

683

750,5

> 40

Menedżer produktu ds. układu kierowniczego i zawieszenia TRW Automotive Aftermarket , Dennis Christ, skomentował to następująco: „Cieszymy się, że niezależna firma potwierdziła jednoznacznie status jakości OE naszego produktu — i obnażyła nieuzasadnione twierdzenia niektórych innych producentów. Prawda jest taka, że na niezależnym rynku części zamiennych jest dużo produktów niskiej jakości, którym towarzyszą nieprawdziwe i mylące zapewnienia o jakości OE”.

„Producenci nie mogą dalej wprowadzać w błąd — części te mają krytyczne znaczenie dla bezpieczeństwa i używanie komponentów słabej jakości zagraża bezpieczeństwu. W tej dziedzinie nikt nie może pozwolić sobie na zmniejszanie ceny kosztem jakości — jaką bowiem cenę może mieć bezpieczeństwo rodziny?” — podsumowuje Dennis Christ.

Sprzedaż przegubów kulowych do układów zawieszenia TRW wzrosła o ponad 20% w roku 2009, a oferta obejmuje już niemal 400 indeksów. Wszystkie części zostały wyprodukowane zgodnie ze standardami jakości OE TRW — i jest to fakt stwierdzony!

Artykuł przygotowała firma TRW

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!