Retrofit to określenie części zamiennej mogącej zastąpić oryginalne wyposażenie samochodu, ale do konstrukcji której wykorzystano technologię nowocześniejszą niż zastosowana podczas pierwszego montażu. Taka wymiana daje możliwość odświeżenia starszego pojazdu*.
– Już od blisko roku oferujemy oświetlenie LED w postaci retrofitu żarówki halogenowej. To solidna propozycja dla wszystkich entuzjastów motoryzacji, którzy chcą w ten sposób unowocześnić oświetlenie swego samochodu – mówi Wioletta Pasionek z Lumileds Polska, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego Philips.
Philips X-tremeUltinon LED
W przypadku Philips X-tremeUltinon LED sprawdzona technologia diod LUXEON współpracuje z optyką reflektora halogenowego samochodu. Rozwiązanie Philips o nazwie SafeBeam umożliwia prawidłowy, równomierny rozsył światła wytwarzany przez lampy X-tremeUltinon LED, zamontowane w reflektorach zamiast żarówek H4 lub H7. Silniejszy strumień białego światła zwiększa kontrast oświetlonych obiektów i poprawia widoczność. Kierowca ma więcej czasu na reakcję, przez co prowadzenie samochodu jest bezpieczniejsze i bardziej efektywne.
Lampy Philips X-tremeUltinon LED charakteryzują się mocnymi parametrami strumienia światła. Temperatura barwowa 6500 K – określana jako „arktycznie biała” – sprawia także, że samochód w jednej chwili zyska stylowy, nowoczesny, a nawet luksusowy wygląd.
Oświetlenie LED wytwarza wysoką temperaturę, którą trzeba kontrolować. Technologie Philips AirFlux (dla retrofitów H4) i AirCool (dla retrofitów H7) tworzą inteligentny system zarządzania temperaturą, który kieruje ciepło z dala od najważniejszych elementów oświetlenia. Dzięki zwiększonej odporności na wysoką temperaturę lampy X-tremeUltinon LED mogą być eksploatowane nawet przez 12 lat.
Lampy Philips X-tremeUltinon LED to:
- O 200% jaśniejsze światło, zapewniające niezrównaną widoczność;
- Temperatura barwowa do 6500 K – „arktycznie białe” światło;
- Dłuższa żywotność – do 12 lat;
- Innowacyjny system zarządzania temperaturą wpływający na okres eksploatacji lampy;
- Technologia SafeBeam generująca jasne, precyzyjnie skupione światło;
- Łatwy montaż i kompatybilność z wieloma modelami samochodów
Philips Ultinon LED
W marcu br. oferta Lumileds Polska poszerzyła się o retrofitowe lampy Ultinon LED współpracujące z optyką reflektora halogenowego. Charakteryzują się one nawet o 160 procent jaśniejszym światłem w porównaniu z klasycznymi żarówkami halogenowymi, emitowanym przez diody LUXEON. Temperatura barwowa sięgająca 6200 stopni Kelwina zapewnia mocne, białe światło. Również w przypadku Ultinon LED zastosowano autorskie rozwiązanie Philips o nazwie SafeBeam, które umożliwia równomierny rozsył wiązki oświetlającej dokładnie te miejsca, które muszą być widoczne podczas jazdy nocą. Istotna jest również wydłużona żywotność (nawet do pięciu tysięcy godzin pracy), a także niższy pobór energii (do 80% mniej niż zwykłe żarówki).
– Obydwie gamy obejmują nie tylko lampy do reflektorów przednich, ale także lampy do świateł pozycyjnych, stop, kierunkowskazów, a nawet podświetlenia tablicy rejestracyjnej – mówi Wioletta Pasionek z Lumileds – Daje to możliwość modernizacji oświetlenia całego samochodu. LED’owe lampy sprawdzają się również doskonale we wnętrzu pojazdu, wykorzystane jako źródło oświetlenia tablicy rozdzielczej, schowka czy wnętrza bagażnika. Z powodzeniem mogą służyć też jako zamienniki tradycyjnych żarówek tylnych lamp przeciwmgielnych – kończy Wioletta Pasionek.
Firma Lumileds jest czołowym dostawcą rozwiązań oświetleniowych dla branży motoryzacyjnej oraz licencjonowanym użytkownikiem marki Philips — obejmującej źródła światła i akcesoria samochodowe
*Ważne: to źródło światła LED typu retrofit zostało opracowane i jest przeznaczone wyłącznie do użytku poza drogami publicznymi, np. podczas rajdów i wyścigów. W związku z tym podlega kontroli technicznej w zakresie montażu. Montowanie źródeł światła LED typu retrofit w pojazdach poruszających się po drogach jest niezgodne z przepisami. Lumileds nie ponosi żadnej odpowiedzialności ani nie ma żadnych zobowiązań z tego tytułu. Odpowiedzialność za to, by użytkowanie źródeł światła LED typu retrofit było zgodne z odpowiednimi przepisami, spoczywa na użytkowniku. Oświetlenie przeznaczone do użytku na trasach rajdowych i torach wyścigowych. Oświetlenie nie jest przeznaczone do użytku na drogach publicznych.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
MarcinF, 29 czerwca 2018, 20:20 0 -1
A jak z homologacją i przeglądem rejestracyjnym
Odpowiedz
Pablo, 30 czerwca 2018, 9:37 1 0
Ostatnie zdanie wszystko wyjaśnia... ;)
Odpowiedz
robsonik1313, 14 lipca 2018, 11:22 0 0
Naciąganie ludzi na sprzęt niezgodny z prawem o ruchu drogowym. A potem na SKP awantury.... Żenada Mr Philips. Ostatnie zdanie powinno być na początku !!
Odpowiedz