Ekonomiczna alternatywa Boscha

2 sierpnia 2010, 0:00

By umożliwić klientom tańszą naprawę pojazdów, coraz więcej warsztatów korzysta z produktów regenerowanych firmy Bosch. Procedurą regeneracji fabrycznej objętych jest blisko 5500 części samochodowych tej marki. Wśród nich znajdują się m.in. rozruszniki, alternatory, zaciski hamulców, rozdzielacze zapłonu, pompy wtryskowe Diesla i wiele innych komponentów.


Podczas naprawy pojazdu warsztat może wymienić uszkodzoną część na nową lub skorzystać z części regenerowanej, której zakup jest szczególnie opłacalny dla posiadaczy starszych pojazdów. Mimo różnicy w cenie dochodzącej do 30-40 proc., w procesie remanufacturingu stosowane są takie same standardy jakości jak przy produkcji nowych elementów, dlatego też produkty objęte programem Bosch eXchange mają identyczną gwarancję jak produkty fabrycznie nowe. W szerokiej ofercie regenerowanych części zamiennych znaleźć można także komponenty do nowoczesnych układów wtryskowych w silnikach benzynowych lub Diesla, których późniejsza regeneracja uwzględniana jest już na etapie projektowania produktu.

Bosch wprowadził nieskomplikowany i dobrze zorganizowany system przyjmowania produktów z podlegającymi zwrotowi opłatami dodatkowymi, potocznie nazywanymi kaucjami. Od razu po zdiagnozowaniu uszkodzenia danej części warsztat zamawia odpowiadający mu produkt regenerowany i montuje go w pojeździe. Uszkodzony komponent wraca w oryginalnym opakowaniu do fabryki Bosch, gdzie oczekuje na regenerację. Potem specjaliści ocenią, czy nadaje się do ponownej naprawy (m.in. nie może mieć mechanicznych uszkodzeń, musi być kompletny, nie może nosić śladów ingerencji wewnętrznej), jest rozmontowywany na poszczególne części a te z kolei poddawane są czyszczeniu. Elementy zużyte lub ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa są bezwzględnie i każdorazowo wymieniane. Po przeprowadzeniu restrykcyjnych testów oraz kontroli jakości naprawiony produkt wraca do obiegu i jest do dyspozycji klientów.

Za stosowaniem części BX przemawiają nie tylko względy ekonomiczne, ale również ochrona środowiska i zasobów naturalnych. Za przykład służyć mogą rozruszniki i alternatory, które są regenerowane w fabryce Bosch w Göttingen już od 1965 roku. W porównaniu do produkcji nowych komponentów, przy regeneracji ogranicza się zużycie energii oraz takich surowców jak miedź czy aluminium. Do ochrony środowiska naturalnego przyczynia się również fakt, że dzięki procedurze „Back-in-Box” nie ma konieczności ponownej utylizacji opakowań, co również sprzyja środowisku naturalnemu.

Bosch przewiduje, że do roku 2015 rynek remanufacturingu w Europie wzrośnie do 30 milionów produktów rocznie. Sytuacja taka ma jednak miejsce nie tylko w Europie czy w USA, gdzie rynek tego typu części osiągnął prawie 90 proc. udziałów w naprawach pojazdów, ale także w innych częściach świata.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!