W porównaniu do roku 2016, produkcja Zespołów Mocy Hamowania wzrosła z 2,6 miliona do 3,7 miliona sztuk. Dane te nie uwzględniają produkcji na rynek części zamiennych.
W 2018 roku zakład przewiduje kolejny znaczący wzrost produkcji do 4,2 milionów sztuk. Wraz z rozwojem produkcji rośnie liczba pracowników zakładu, która w 2017 roku podwyższyła się o 15% w porównaniu do roku poprzedniego. Zgodnie z przewidywaniami, w 2018 roku zatrudnienie wzrośnie o kolejne 16%, co oznacza przekroczenie poziomu 1000 pracowników zatrudnionych w fabryce.
W ciągu ostatnich trzech lat fabryka układów hamulcowych przeprowadziła szereg nowych uruchomień. Oferta zakładu powiększyła się o 24 nowe produkty, w trzech grupach: konwencjonalnych zespołów mocy TR4S (dla takich klientów jak Honda, Audi, VW), iBoostera 1 Generacji oraz najnowszego produktu, iBoostera 2 Generacji (dla Hondy CRV i CEVTY).
Do najważniejszych inwestycji minionego roku należy uruchomienie wewnętrznego procesu anodowania, rozszerzenie parku maszynowego na obszarze obróbki o nowe czterowrzecionowe centrum SW, a także zwiększenie zdolności produkcyjnych o linię TMC do produkcji pomp hamulcowych i nową linię do montażu finalnego konwencjonalnych zespołów mocy TR4S. Zespoły mocy hamowania produkowane w fabryce Bosch we Wrocławiu są dostarczane do większości globalnych producentów samochodów, m. in. do BMW, Tesli, koncernu PSA, Hondy czy Toyoty. Wzrost produkcji i poszerzenie portfolio produktów w roku 2017 jest dowodem niezmiennego zaufania, jakim cieszy się zakład że strony długoletnich klientów.
W 2018 roku zakład planuje osiągnięcie poziomu 4,2 miliona sztuk, a w 2021 przekroczenie 6 milionów sztuk zespołów mocy hamowania. Planowany wzrost produkcji jednoznacznie połączony jest ze wzrostem liczby zatrudnionych pracowników. Nie chodzi jednak wyłącznie o obsadę stanowisk produkcyjnych, ale również o zatrudnienie w działach rozwoju. Warto zaznaczyć, że we wrocławskiej fabryce znajduje się jedyne w Europie centrum badań i rozwoju w Grupie Bosch, które jest odpowiedzialne za tworzenie i rozwijanie aplikacji zbiorników na płyn hamulcowy.
Najbardziej zaawansowanym technologicznie produktem fabryki układów hamulcowych Bosch we Wrocławiu jest iBooster. Jest to autonomiczny zespół mocy hamowania, który funkcjonuje bez konieczności użycia wspomagania próżni, która z kolei jest wytwarzana przez silnik spalinowy (lub pompę próżniową w silniku diesla). Jest to układ, który został zsynchronizowany z nowoczesnymi, automatycznymi systemami bezpieczeństwa. iBooster może być instalowany w układach z konwencjonalnym silnikiem spalania, ale przede wszystkim w samochodach hybrydowych (HV) oraz elektrycznych (EV).
Komentarze