Spółka Robert Bosch otrzymała wyróżnienie w kategorii "Serwis samochodowy"

17 czerwca 2010, 0:00

Magazyn FLOTA uhonorował firmę Robert Bosch statuetką Budowniczego Rynku Flotowego w kategorii „Serwis samochodowy”. Przyznając wyróżnienie jury uwzględniło fakt, że Bosch od lat konsekwentnie buduję grupę warsztatów Bosch Service, które swoim standardem kompetencji technicznych i jakości obsługi klienta dorównują punktom autoryzowanym przez producentów samochodów. Wyróżnienia magazynu FLOTA przyznane zostały już po raz ósmy. Nagrodzone zostały firmy, które najdłużej i z sukcesem działają na polskim rynku flotowym i kreują go.

Firma Bosch od lat konsekwentnie dba o zagwarantowanie profesjonalnej obsługi klienta organizując dla sieci swoich warsztatów samochodowych szkolenia techniczne oraz szkolenia dotyczące obsługi klienta, zarządzania warsztatem samochodowym i procesami warsztatowymi, monitoruje jakość ich pracy poprzez oceny wg standardów jakości oraz tzw. testy tajemniczego klienta. W ciągu najbliższych lat firma planuje zacieśniać współpracę z serwisami producentów pojazdów (ASO), co ma na celu – oprócz najwyższego poziomu usług – również utrzymanie w kręgu warsztatów BCS i ASO klientów z autami w wieku do 8 lat poprzez korzystną rynkowo, wzajemnie uzupełniającą się ofertę oraz oferowane kompetencje.

Umacnianie współpracy między serwisami z sieci Bosch Service i ASO jest reakcją firmy Bosch na wprowadzenie z dniem 31 lipca 2002 roku rozporządzenia Komisji Europejskiej (odpowiednia ustawa polska z dnia 1 listopada 2004 roku), które ogranicza prawo ingerencji koncernów samochodowych w sprzedaż aut i ich serwisowanie. Z dniem 1 czerwca 2010 Komisja Europejska wydała kolejne rozporządzenie dotyczące ograniczenia wyłączeń grupowych tzw. MVBER, będące kontynuacją poprzedniego i obowiązujące przez najbliższych 13 lat. Rozporządzenie uwalnia rynek części zamiennych, co z kolei umożliwi warsztatom nabywanie wysokiej jakości podzespołów u wybranych dostawców, włączając w to niezależnych dystrybutorów. Klient ma prawo serwisowania auta na gwarancji poza autoryzowaną siecią oraz stosowania części zamiennych niekoniecznie z logo producenta pojazdu. Bosch wraz ze swoją siecią serwisową Bosch Service jest pionierem we wprowadzaniu tych przepisów w życie. Podjął działania propagujące zasady nowego rozporządzenia organizując szkolenia i zadbał o wdrożenie procedur warsztatowych zgodnych z zaleceniami producentów.

Regulacje Komisji Europejskiej dały impuls do rozwoju zarówno dla ASO, jak i warsztatów niezależnych. Przewiduje się, że w przyszłości rynek serwisów w Polsce stanie się bardziej homogeniczny, zgodnie z trendem zachodnioeuropejskim. Różnica między warsztatami autoryzowanymi a nieautoryzowanymi będzie się zacierać. Większość serwisów niezależnych reprezentujących wysoki poziom profesjonalizmu będzie włączana do wspólnej sieci. Pozwoli to na coraz lepsze dopasowanie oferty do oczekiwań jakościowych i kosztowych fleet managerów.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!