W celu kompensacji obciążeń bocznych działających na kolumnę McPhersona, stosowane są sprężyny zawieszenia KYB K-Flex typu „Side Load”. Redukują one tarcie pomiędzy tłoczyskiem a uszczelniaczem amortyzatora przez co poprawia się skuteczność tłumienia drgań oraz wydłuża trwałość i żywotność amortyzatora.
Po wyjęciu z opakowania produkt kształtem przypomina banana jednak po prawidłowym zamontowaniu sprężyna współpracuje osiowo z amortyzatorem. Ten typ sprężyny charakteryzuje się podwyższoną sztywnością i wymaga zastosowania wysokiej jakości narzędzi o zwiększonej sile ściskającej.
Rozwiązanie konstrukcyjne sprężyn typu „Side Load” wykorzystuje się w nowoczesnych modelach samochodów, np. w Citroenie C3, Fiacie Punto, Fordzie Mondeo, Skodzie Fabii czy Oplu Vectra.
Przykłady pojazdów, do których pasują sprężyny typu „Side Load”:
KYB Europe oferuje również kompletny program składający się z amortyzatorów KYB, sprężyn zawieszenia KYB K-Flex oraz zestawów osłonowych KYB PK i zestawów montażowych KYB SMK.
Komentarze