Sezon upałów i urlopów właśnie się zaczyna, a to bardzo dobry moment, aby zwrócić uwagę na stan układu chłodzenia w samochodzie. Firma Liqui Moly prezentuje swoje produkty miesiąca. Wszystkie szczegóły znajdują się poniżej.
Wymiana płynu chłodniczego powinna być wykonywana co dwa lata. Płyn nie tylko chłodzi silnik, ale chroni go przed korozją i smaruje uszczelnienia pompy wody. Warto pamiętać, że z biegiem czasu powoli traci on swoje właściwości i właśnie dlatego trzeba go okresowo wymieniać. Przy okazji tego zabiegu polecane jest wypłukanie układu chłodzenia, które
należy wykonać profilaktycznie przy każdej wymianie płynu. Wystarczy wlać do zbiorniczka wyrównawczego lub chłodnicy preparat płuczący Liqui Moly nr 2699. W przypadku działania profilaktycznego preparat należy wlać do starego płynu i uruchomić silnik na około 20 minut, oczywiście podczas tego procesu należy otworzyć zawór nagrzewnicy.
Systematyczne stosowanie płukanki pozwoli na uniknięcie zapchania nagrzewnicy i poprawi wydajność całego układu. Jeżeli w zbiorniczku wyrównawczym znajdują się ślady oleju, to w pierwszej kolejności należy wylać stary płyn i nalać wody demineralizowanej. Dopiero wówczas można zaaplikować płukankę. W tym przypadku również należy uruchomić silnik na około 20 minut. Jeżeli po zastosowaniu płukanki płyn nadal będzie
brudny, należy powtórzyć całą procedurę.
Jak doraźnie poradzić sobie z wyciekiem z układu chłodzenia?
Nieszczelność układu chłodzenia jest bardzo niebezpieczna dla silnika. Utrata płynu grozi uszkodzeniem silnika, a w najlepszym przypadku wypaleniem uszczelki pod głowicą. Oczywiście można naprawić lub wymienić uszkodzone elementy, ale nie zawsze
jest na to czas i pieniądze lub usterka wydarzy się w trasie. W takim przypadku sprawdzi się preparat do uszczelniania nieszczelności Liqui Moly nr 8347. Najczęściej mamy do
czynienia z wyciekami płynu chłodniczego na zewnątrz, ale często zdarza się, że płyn przenika do komory spalania, a to objawia się intensywnym białym dymem wydobywającym się z rury wydechowej. Niezależnie od rodzaju usterki w awaryjnej sytuacji polecane jest zastosowanie uszczelniacza. Preparat nie brudzi płynu, nie zapycha nagrzewnicy i skutecznie niweluje nawet bardzo duże nieszczelności.
Polimerowe cząstki znajdujące się w preparacie reagują z powietrzem
i spalinami, dzięki czemu tworzą trwałą powłokę, która uszczelnia wyciek. Co ciekawe, taka prowizoryczna naprawa sprawdza się na długi czas i co równie ważne środek można
zastosować profilaktycznie np. przed daleką podróżą. Preparat będzie krążył w układzie chłodzenia, a w razie awarii uszczelni uszkodzone miejsce.
Komentarze