Uszkodzony czujnik ciśnienia różnicowego (czujnik DP) może doprowadzić do nienaprawialnego uszkodzenia filtra cząstek stałych – z dużymi dalszymi kosztami aż po turbodoładowanie i cały silnik.
Przez odpowiednio wczesną wymianę czujnika ciśnienia różnicowego można przez długi czas uniknąć takich uszkodzeń. Charakterystyka czujnika DP MEYLE-ORIGINAL, wykonanego według specyfikacji producenta oryginału, jest kompatybilna ze sterownikiem samochodu. Redukuje to zagrożenie dalszych uszkodzeń i błędnej diagnozy w samochodzie.
W układzie wydechowym czujnik mierzy ciśnienie przed i za filtrem cząstek stałych. Na podstawie różnicy ciśnień określany jest stopień zabrudzenia i moment regeneracji filtra. Jeśli czujnik jest uszkodzony lub działa nieprawidłowo, to następuje zagrożenie, że filtr cząstek stałych nie będzie się w odpowiednim czasie regenerował i zostanie naładowany tak, że nie da się już go naprawić. To może z drugiej strony prowadzić do kosztownego uszkodzenia układu turbodoładowania. Dlatego ważna jest natychmiastowa wymiana uszkodzonego czujnika ciśnienia różnicowego. Uszkodzenie czujnika jest kierowcy sygnalizowane zapaleniem lampki kontrolnej w kokpicie. Poza tym przy wymianie filtra cząstek stałych konieczna jest także wymiana czujnika ciśnienia różnicowego.
– Od kilku miesięcy rejestrujemy zwiększone zapotrzebowanie na wymianę i naprawę w systemie sensoryki układu wydechowego w samochodach z silnikami wysokoprężnymi – mówi Dominik Overmann, Kierownik Działu Elektronika & Sensoryka w MEYLE.
A przy tym nie zawsze jest konieczna wymiana kompletnego filtra cząstek stałych – często przez wymianę jednego jedynego czujnika można zaoszczędzić dużo pieniędzy i czasu.
– Dlatego świadomie zdecydowaliśmy się na jakościowe poszerzenie naszej oferty czujników w układzie wydechowym, produkowanych wyłącznie według specyfikacji producentów części oryginalnych. Tym samym chcemy iść konsekwentnie dalej tą drogą, którą rozpoczęliśmy z czujnikami temperatury gazów wydechowych, po to, aby naszym klientom na całym świecie oferować godne zaufania produkty. – dodaje Dominik Overmann.
Porady warsztatowe MEYLE:
- Przy uszkodzeniu czujnika, co jest sygnalizowane zapaleniem lampki kontrolnej na kokpicie, czujnik musi być niezwłocznie wymieniony po to, aby uniknąć kolejnych uszkodzeń filtra cząstek stałych.
- Przy wymianie filtra cząstek stałych należy koniecznie wymienić także czujnik ciśnienia różnicowego.
- MEYLE zaleca przy wymianie czujnika DP także równoczesną wymianę przewodów ciśnieniowych na czujniku.
Komentarze