Salon Motoryzacyjny w Genewie to nie tylko piękne auta i otaczające je równie piękne kobiety. To także festiwal najnowszych technologii, które zmieniają historię motoryzacji. Koncern Delphi Automotive dostarcza technologie do wielu nowych aut pokazanych w Genewie. Czyste technologie silników Diesla, systemy bezpieczeństwa (np. ESR) a nawet systemy multimedialne to dzieło Delphi.
Elektroniczny Radar Skanujący Delphi (ESR) umożliwia działanie takich systemów jak aktywny tempomat, system ostrzegania przed zderzeniem i niezależny system wspomagania siły hamowania. Zaletą ESR jest fakt, że radar dokonuje dwóch pomiarów równocześnie. Radar o długim zakresie działania dostarcza dokładnych danych dotyczących odległości i prędkości względem wykrytych obiektów, podczas gdy szerokokątny radar średniego zasięgu wykrywa pojazdy nadjeżdżające z sąsiednich pasów ruchu i identyfikuje pojazdy oraz pieszych na całej szerokości pojazdu wyposażonego w ten system. Ta nowoczesna technologia jest montowana w samochodach takich jak nowy Ford C-Max i Volvo S60.
Nowy system redukowania skutków kolizji montowany w Volvo S60 obejmuje działający w pełnym zakresie prędkości adaptacyjny tempomat wraz z systemem ostrzegania o kolizji i systemem minimalizacji skutków kolizji połączonym z systemem automatycznego hamowania, wykorzystującym pełną siłę hamowania do uniknięcia zderzenia lub minimalizacji jego skutków. System analizuje i kompiluje dane uzyskane z radaru i kamery, aby ostrzec kierowcę przed potencjalną kolizją z pojazdem lub pieszym i automatycznie wyhamowuje samochód, jeśli kierowca nie reaguje na ostrzeżenie.
Renault Megane CC jest jednym z samochodów, które będą wyposażane w system Common Rail Multec Diesel – trwały, oszczędny, modułowy system wtrysku paliwa przeznaczony dla silników Diesla. Wyposażono go w inteligentny i szybki system zbalansowanych zaworów wtryskiwaczy solenoidowych, działanie wtryskiwaczy jest porównywalne do działania systemów serwo-piezoelektrycznych oferowanych przez konkurencję. Unikalne systemy sterowania umożliwiają kierowcy dostarczanie precyzyjnie odmierzonych ilości paliwa przez cały okres eksploatacji samochodu i zapewniają optymalizację ilości wydzielanych substancji oraz gwarantują cichą pracę silnika.
Nowe modele samochodów Opel Meriva, Porsche Cayenne, i Volkswagen Touareg są wyposażane w kompletne systemy ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC) Delphi.
Zachowanie łączności staje się coraz ważniejszym priorytetem zarówno dla kierowców jak i dla pasażerów. System odbioru sygnału TV Delphi, wraz z opatentowaną technologią „Diversity Technology”, instalowany w nowych modelach BMW serii 5, Mercedes-Benz E-Class Cabriolet i Porsche Cayenne, wyróżnia te pojazdy poprzez unikalne systemy odbioru sygnału TV. Nawet w sytuacji, kiedy pojazd porusza się z wielką prędkością, widzowie mogą oglądać programy telewizyjne w kolorze i jakości, do jakiej przywykli oglądając telewizję w swoich domach.
Ponieważ stopień skomplikowania systemów instalowanych w samochodach stale wzrasta, wzrasta również stopień skomplikowania systemów elektrycznych. Wykorzystując własny system Velocity Tool Suite, inżynierowie Delphi na całym świecie pracują nad stworzeniem kompletnej architektury elektrycznej/elektronicznej, która uprościłaby proces rozbudowy systemu elektrycznego, dała wymierne oszczędności oraz zapewniałaby poprawę wydajności i jakości rozwiązań inżynierskich. Architektura elektryczna/elektroniczna Delphi pomaga producentom samochodów zredukować wagę pojazdu, minimalizuje stopień skomplikowania systemu i pokonuje problemy związane z brakiem miejsca na grube wiązki kabli. Delphi dostarcza kompletne okablowanie do samochodów takich jak nowy Porsche Cayenne, Renault Wind i Volkswagen Touareg.
Niektóre nowe samochody prezentowane na salonie samochodowym w Genewie, wyposażone w technologie Delphi to:
· Alfa Romeo Giulietta – kompresor, wiązki przewodów silnika, moduł bezpieczników i przekaźników, systemy złącz elektrycznych, zintegrowany moduł kolumny kierownicy, port USB użytkownika, immobilizer, antena;
· Audi A1 – system multimedialny (łączność, nawigacja, radio), alarm ultradźwiękowy, moduł transpondera, chłodnica;
· BMW serii 5 – odbiornik TV, anteny, moduł dachowy, przełącznik VideoSwitch, przełączniki, cewki zapłonowe;
· Ford C-Max – elektroniczny radar skanujący, czujnik wykrywający ruch we wnętrzu pojazdu, alarm z syreną zasilaną baterią;
· Mercedes-Benz E kabriolet – odbiornik mobilnej telewizji, system anteny zbiorczej, zdalnie sterowany tuner audio, tuner DAB, alarm ultradźwiękowy, system wykrywania obecności pasażera, okablowanie silnika, system Diesel Comon Rail, hydrauliczny regulator luzu zaworowego, cewki zapłonowe;
· Mini Countryman – zdalnie sterowany, montowany w lusterku odbiornik do systemu otwierania pojazdu bez użycia kluczyka, moduł dachowy, oświetlenie, przełączniki, pochłaniacz par paliw;
· Opel Meriva – komputer pokładowy, immobilizer, zintegrowany panel centralny, elektroniczny układ kluczyka, system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, kompresor;
· Porsche Cayenne – odbiornik mobilnej telewizji, system anteny zbiorczej, system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, skraplacz układu klimatyzacji, kompletne okablowanie, układy bezpieczników, pochłaniacz par paliw, system wykrywania obecności pasażera (dla samochodów sprzedawanych w USA);
· Renault Megane CC – system Diesel Comon Rail, regulator faz rozrządu, przełączniki, złączki;
· Renault Wind – kompletne okablowanie;
· Volkswagen Touareg – system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, skraplacz układu klimatyzacji, kompletne okablowanie, układy bezpieczników, pochłaniacz par paliw, system wykrywania obecności pasażera (dla samochodów sprzedawanych w USA);
· Volvo S60 – system minimalizacji skutków kolizji wraz z niezależnym systemem hamowania, elektroniczny radar skanujący, czołowy wyświetlacz ostrzegawczy, wyłącznik poduszki powietrznej pasażera, system odbioru sygnału audio, wraz z systemem odbioru cyfrowego, satelitarnego sygnału radiowego, antena w kształcie płetwy rekina, komputer pokładowy, wiązki przewodów, złącza elektryczne, kompletne okablowanie.
Komentarze